Již celých padesát let trvá v USA občanská válka mezi fanoušky dominantního Fordu Mustang a jeho vyzyvatele z dílny Chevroletu, Camara. Camaro se na veřejnosti poprvé objevilo 29. září roku 1966. K oslavě padesátého výročí této velké události připravil Chevrolet skutečně jedinečný packet pro nejnovější generaci Camara, který je nyní k dispozici i pro ostré verze této legendy.
Chevrolet Camaro 50th Anniversary Edition patří bez diskuse k těm nejhezčím vozům Chevroletu. Od běžného Camara jej odlišuje šedá barva Nightfall Gray. Na kapotě a zadní části vozu pak zaznamenáme výrazný černý pruh, s křiklavými oranžovými lemy. Dalšími odlišnostmi od běžného modelu Camaro jsou 20 palcová kola se speciálním designem, oranžové třmeny brzd, nebo černý interiér s oranžovými detaily a několika odznáčky „50th Anniversary“.
Nejdůležitější informací ovšem je to, že tento packet designových úprav je nyní k dispozici nejen pro běžný model Camara, ale i pro Camaro 2LT i pro ostrý model Camaro SS, skrývající pod kapotou 6,2 litrový vidlicový osmiválec, o výkonu 455 koňských sil. Packet 50th Anniversary je k dispozici jak pro verzi coupé, tak i pro kabriolet. Jediné co bohužel prozatím zůstává obestřeno tajemstvím je cena těchto nových verzí.
Spolu s rozšířením rodiny vozů, na které je možné tento packet aplikovat, spustil Chevorlet i speciální interaktivní webovou stránku, kde mohou návštěvníci prozkoumat poutavou, padesátiletou historii modelu Camaro a zhlédnout několik zajímavých snímků.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?