Pařízský autosalon je v plném proudu a ze všech stran se na nás valí novinky od světových výrobců. S jednou netradiční novinkou pak přichází Jaguar, ačkoliv v trochu jiném smyslu.
Pamatujete si na chvíli, kdy Jaguar tvrdě odmítal návrat modelu XF ve verzi Sportbrake. Dříve atraktivní kombík zmizel s novou generací sedanu XF z nabídky a dlouho to vypadalo, že se jej v budoucnu nedočkáme. Nově se však situace změnila a máme tady první fotku, jak by vůz měl ve skutečnosti vypadat.
Jaguar dokonce zveřejnil vlastní fotky maskovaného prototypu a pokud se podíváte na snímky podrobněji, asi nebudete moc překvapeni tím, jak vlastně prototyp vypadá. I kdyby ale auto vypadalo všelijak, dobrou zprávou pro fanoušky Jaguaru je fakt, že nový XF Sportbrake prostě bude. Konkurence z Německa tak bude mít zas o něco těžší život, protože doposud bylo její výhodou, že Jaguar verzi kombi nenabízí.
A co technika? Stejně jako sedan i kombík přijde s velkým úbytkem hmotnosti vůči nejbližšímu konkurentovi. S novou generací čekejme větší zavazadelník, v základu přibližně 600 litrů objemu, po sklopení zadní řady sedadel by to mohlo být až 1 700 litrů.
Kromě klasické nabídky motorů by měl nový XF Sportbrake nabídnout elektrohydraulické ventilové ústrojí, twin-scroll turbo s keramickým kuličkovým ložiskem a chybět nemá ani pořádná palba výbavy a elektronických asistentů. A jak to vypadá s premiérou? Ta by se měla uskutečnit v březnu 2017, přičemž do prodeje se příští Jaguar XF Sportbrake dostane koncem téhož roku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?