Pařízský autosalon je v plném proudu a ze všech stran se na nás valí novinky od světových výrobců. S jednou netradiční novinkou pak přichází Jaguar, ačkoliv v trochu jiném smyslu.
Pamatujete si na chvíli, kdy Jaguar tvrdě odmítal návrat modelu XF ve verzi Sportbrake. Dříve atraktivní kombík zmizel s novou generací sedanu XF z nabídky a dlouho to vypadalo, že se jej v budoucnu nedočkáme. Nově se však situace změnila a máme tady první fotku, jak by vůz měl ve skutečnosti vypadat.
Jaguar dokonce zveřejnil vlastní fotky maskovaného prototypu a pokud se podíváte na snímky podrobněji, asi nebudete moc překvapeni tím, jak vlastně prototyp vypadá. I kdyby ale auto vypadalo všelijak, dobrou zprávou pro fanoušky Jaguaru je fakt, že nový XF Sportbrake prostě bude. Konkurence z Německa tak bude mít zas o něco těžší život, protože doposud bylo její výhodou, že Jaguar verzi kombi nenabízí.
A co technika? Stejně jako sedan i kombík přijde s velkým úbytkem hmotnosti vůči nejbližšímu konkurentovi. S novou generací čekejme větší zavazadelník, v základu přibližně 600 litrů objemu, po sklopení zadní řady sedadel by to mohlo být až 1 700 litrů.
Kromě klasické nabídky motorů by měl nový XF Sportbrake nabídnout elektrohydraulické ventilové ústrojí, twin-scroll turbo s keramickým kuličkovým ložiskem a chybět nemá ani pořádná palba výbavy a elektronických asistentů. A jak to vypadá s premiérou? Ta by se měla uskutečnit v březnu 2017, přičemž do prodeje se příští Jaguar XF Sportbrake dostane koncem téhož roku.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.