Pařízský autosalon je v plném proudu a ze všech stran se na nás valí novinky od světových výrobců. S jednou netradiční novinkou pak přichází Jaguar, ačkoliv v trochu jiném smyslu.
Pamatujete si na chvíli, kdy Jaguar tvrdě odmítal návrat modelu XF ve verzi Sportbrake. Dříve atraktivní kombík zmizel s novou generací sedanu XF z nabídky a dlouho to vypadalo, že se jej v budoucnu nedočkáme. Nově se však situace změnila a máme tady první fotku, jak by vůz měl ve skutečnosti vypadat.
Jaguar dokonce zveřejnil vlastní fotky maskovaného prototypu a pokud se podíváte na snímky podrobněji, asi nebudete moc překvapeni tím, jak vlastně prototyp vypadá. I kdyby ale auto vypadalo všelijak, dobrou zprávou pro fanoušky Jaguaru je fakt, že nový XF Sportbrake prostě bude. Konkurence z Německa tak bude mít zas o něco těžší život, protože doposud bylo její výhodou, že Jaguar verzi kombi nenabízí.
A co technika? Stejně jako sedan i kombík přijde s velkým úbytkem hmotnosti vůči nejbližšímu konkurentovi. S novou generací čekejme větší zavazadelník, v základu přibližně 600 litrů objemu, po sklopení zadní řady sedadel by to mohlo být až 1 700 litrů.
Kromě klasické nabídky motorů by měl nový XF Sportbrake nabídnout elektrohydraulické ventilové ústrojí, twin-scroll turbo s keramickým kuličkovým ložiskem a chybět nemá ani pořádná palba výbavy a elektronických asistentů. A jak to vypadá s premiérou? Ta by se měla uskutečnit v březnu 2017, přičemž do prodeje se příští Jaguar XF Sportbrake dostane koncem téhož roku.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?