Hlavní hvězdou pařížského stánku Kie je nová generace pětidveřového hatchbacku Rio. Vedle něj se však ve francouzské metropoli ukážou i dva omlazené modely. Překvapení u Soulu ani Carens nicméně nečekejte, všechno již bylo viděno u korejských specifikacích obou vozů.
O prázdninách uvedla Kia na svůj domácí trh omlazené MPV Carens i stylový crossover Soul. Obou modelů se již brzy dočkáme také v Evropě, změny jsou potom jako přes kopírák. Začít můžeme kompaktním MPV, které i po faceliftu tak trochu připomíná BMW řady 2 Active Tourer, respektive BMW si některé linie možná od Kie tak trochu vypůjčilo. Divné? Možná, avšak i po letech vypadá Carens pořád atraktivně. V rámci aktuální modernizace došlo na úpravu masky chladiče, nyní propojené s hlavními světlomety, nárazníku s vodorovnými mlhovkami a falešným krytem motoru a hlavních světlometů s LED diodami pro denní svícení. Jihokorejské provedení se dočkalo také zadních LED světel a jiného nárazníku, stejné změny se dají předpokládat i u evropské verze.
Vedle toho byla osvěžena nabídka litých 16-, 17- nebo 18palcových kol, paletu barev doplnila modrá Mysterious. Uvnitř došlo na nový multimediální systém se sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou, volitelnou navigací, couvací kamerou a rozhraním Android Auto i Apple CarPlay. Vybrané verze dostanou k dispozici prémiové audio JBL se šesti reproduktory. Proměnou prošlo též čalounění sedadel. Pod kapotou pravděpodobně zůstane zážehová šestnáctistovka GDI o výkonu 99 kW (135 k) i naftová sedmnáctistovka CRDi o výkonu 85 kW (116 k), respektive o výkonu 104 kW (141 k). Slabší provedení turbodieselu se nově dočká ekologického balíčku se systémem stop & start, upravenými převody šestistupňového manuálu a pneumatikami s nižším valivým odporem, snižující emise průměrně na 109 g CO2/km.
Kia Soul více než vzhledovými změnami zaujme těmi technickými. Pod kapotou se totiž nově objevuje přeplňovaná šestnáctistovka T-GDI ze Cee’du a Pro_ceed’u GT o výkonu 150 kW (204 k) v kombinaci s pohonem předních kol a sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Z 0 na 96 km/h zrychluje nejsportovnější Soul za 7,5 sekundy a dosáhne maximálně 196 km/h. Vedle motoru má toto provedení také větší brzdy a volič jízdních režimů. Zvenku nejsilnější provedení poznáte podle červených linek v náraznících a prazích dveří, jiného nasávacího otvoru vpředu, dvojité koncovky výfuku a 18palcových kol. Uvnitř dominuje oranžové prošívání černých sedadel (kombinace látky a kůže), řadicí páky i dole zploštělého volantu. Stejnou barvu pak mají i některé dekorační plochy. V Koreji jsou mimochodem tyto změny sdruženy do balíčku Style Up.
Běžný Soul se dočkal matné příčky v předním nasávacím otvoru, lehce přepracované masky chladiče a HID světlometů s LED diodami pro denní svícení. Uvnitř je stejně jako v Carensu nová generace multimediálního systému s pěti-, sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou, navigací a rozhraním Apple CarPlay i Android Auto. Vedle toho došlo také na metalické či lesklé černé dekorační plochy. Do výbavy některých verzí se nastěhovaly USB port pro zadní cestující, v osmi směrech elektricky nastavitelná přední sedadla, couvací kamera nebo dešťový senzor. Z bezpečnostních asistentů zaujmou hlídání mrtvého úhlu nebo sledování dopravy za vozidlem při couvání. Motorová palety by i nadále měla obsahovat 1.6 GDI o výkonu 97 kW (132 k) a 1.6 CRDi o výkonu 100 kW (136 k). Prodej obou omlazených modelů začne před koncem letošního roku.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.