BMW? Kdepak, to je omlazená Kia Carens. Soul pro změnu koketuje s GTI a spol.

ar6, 24. září 2016, 13:47 Google+ Mondial de l'Automobile 2016 à Paris

Hlavní hvězdou pařížského stánku Kie je nová generace pětidveřového hatchbacku Rio. Vedle něj se však ve francouzské metropoli ukážou i dva omlazené modely. Překvapení u Soulu ani Carens nicméně nečekejte, všechno již bylo viděno u korejských specifikacích obou vozů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kia Soul dostala v rámci modernizace přeplňovanou 1.6 T-GDI.

Kia Soul dostala v rámci modernizace přeplňovanou 1.6 T-GDI. | foto: Kia Motors

Sdílejte článek

O prázdninách uvedla Kia na svůj domácí trh omlazené MPV Carens i stylový crossover Soul. Obou modelů se již brzy dočkáme také v Evropě, změny jsou potom jako přes kopírák. Začít můžeme kompaktním MPV, které i po faceliftu tak trochu připomíná BMW řady 2 Active Tourer, respektive BMW si některé linie možná od Kie tak trochu vypůjčilo. Divné? Možná, avšak i po letech vypadá Carens pořád atraktivně. V rámci aktuální modernizace došlo na úpravu masky chladiče, nyní propojené s hlavními světlomety, nárazníku s vodorovnými mlhovkami a falešným krytem motoru a hlavních světlometů s LED diodami pro denní svícení. Jihokorejské provedení se dočkalo také zadních LED světel a jiného nárazníku, stejné změny se dají předpokládat i u evropské verze.

Vedle toho byla osvěžena nabídka litých 16-, 17- nebo 18palcových kol, paletu barev doplnila modrá Mysterious. Uvnitř došlo na nový multimediální systém se sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou, volitelnou navigací, couvací kamerou a rozhraním Android Auto i Apple CarPlay. Vybrané verze dostanou k dispozici prémiové audio JBL se šesti reproduktory. Proměnou prošlo též čalounění sedadel. Pod kapotou pravděpodobně zůstane zážehová šestnáctistovka GDI o výkonu 99 kW (135 k) i naftová sedmnáctistovka CRDi o výkonu 85 kW (116 k), respektive o výkonu 104 kW (141 k). Slabší provedení turbodieselu se nově dočká ekologického balíčku se systémem stop & start, upravenými převody šestistupňového manuálu a pneumatikami s nižším valivým odporem, snižující emise průměrně na 109 g CO2/km.

Kia Soul více než vzhledovými změnami zaujme těmi technickými. Pod kapotou se totiž nově objevuje přeplňovaná šestnáctistovka T-GDI ze Cee’du a Pro_ceed’u GT o výkonu 150 kW (204 k) v kombinaci s pohonem předních kol a sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Z 0 na 96 km/h zrychluje nejsportovnější Soul za 7,5 sekundy a dosáhne maximálně 196 km/h. Vedle motoru má toto provedení také větší brzdy a volič jízdních režimů. Zvenku nejsilnější provedení poznáte podle červených linek v náraznících a prazích dveří, jiného nasávacího otvoru vpředu, dvojité koncovky výfuku a 18palcových kol. Uvnitř dominuje oranžové prošívání černých sedadel (kombinace látky a kůže), řadicí páky i dole zploštělého volantu. Stejnou barvu pak mají i některé dekorační plochy. V Koreji jsou mimochodem tyto změny sdruženy do balíčku Style Up.

Běžný Soul se dočkal matné příčky v předním nasávacím otvoru, lehce přepracované masky chladiče a HID světlometů s LED diodami pro denní svícení. Uvnitř je stejně jako v Carensu nová generace multimediálního systému s pěti-, sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou, navigací a rozhraním Apple CarPlay i Android Auto. Vedle toho došlo také na metalické či lesklé černé dekorační plochy. Do výbavy některých verzí se nastěhovaly USB port pro zadní cestující, v osmi směrech elektricky nastavitelná přední sedadla, couvací kamera nebo dešťový senzor. Z bezpečnostních asistentů zaujmou hlídání mrtvého úhlu nebo sledování dopravy za vozidlem při couvání. Motorová palety by i nadále měla obsahovat 1.6 GDI o výkonu 97 kW (132 k) a 1.6 CRDi o výkonu 100 kW (136 k). Prodej obou omlazených modelů začne před koncem letošního roku.

Vytisknout

Diskuze: BMW? Kdepak, to je omlazená Kia Carens. Soul pro změnu koketuje s GTI a spol.

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Fiat 124 Spider America odkazuje na slavnou minulost otevřeného modelu.

Fiat sází na styl Jin a Jang, počtem novinek bude v Paříži za konkurencí

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud