Hlavní hvězdou pařížského stánku Kie je nová generace pětidveřového hatchbacku Rio. Vedle něj se však ve francouzské metropoli ukážou i dva omlazené modely. Překvapení u Soulu ani Carens nicméně nečekejte, všechno již bylo viděno u korejských specifikacích obou vozů.
O prázdninách uvedla Kia na svůj domácí trh omlazené MPV Carens i stylový crossover Soul. Obou modelů se již brzy dočkáme také v Evropě, změny jsou potom jako přes kopírák. Začít můžeme kompaktním MPV, které i po faceliftu tak trochu připomíná BMW řady 2 Active Tourer, respektive BMW si některé linie možná od Kie tak trochu vypůjčilo. Divné? Možná, avšak i po letech vypadá Carens pořád atraktivně. V rámci aktuální modernizace došlo na úpravu masky chladiče, nyní propojené s hlavními světlomety, nárazníku s vodorovnými mlhovkami a falešným krytem motoru a hlavních světlometů s LED diodami pro denní svícení. Jihokorejské provedení se dočkalo také zadních LED světel a jiného nárazníku, stejné změny se dají předpokládat i u evropské verze.
Vedle toho byla osvěžena nabídka litých 16-, 17- nebo 18palcových kol, paletu barev doplnila modrá Mysterious. Uvnitř došlo na nový multimediální systém se sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou, volitelnou navigací, couvací kamerou a rozhraním Android Auto i Apple CarPlay. Vybrané verze dostanou k dispozici prémiové audio JBL se šesti reproduktory. Proměnou prošlo též čalounění sedadel. Pod kapotou pravděpodobně zůstane zážehová šestnáctistovka GDI o výkonu 99 kW (135 k) i naftová sedmnáctistovka CRDi o výkonu 85 kW (116 k), respektive o výkonu 104 kW (141 k). Slabší provedení turbodieselu se nově dočká ekologického balíčku se systémem stop & start, upravenými převody šestistupňového manuálu a pneumatikami s nižším valivým odporem, snižující emise průměrně na 109 g CO2/km.
Kia Soul více než vzhledovými změnami zaujme těmi technickými. Pod kapotou se totiž nově objevuje přeplňovaná šestnáctistovka T-GDI ze Cee’du a Pro_ceed’u GT o výkonu 150 kW (204 k) v kombinaci s pohonem předních kol a sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Z 0 na 96 km/h zrychluje nejsportovnější Soul za 7,5 sekundy a dosáhne maximálně 196 km/h. Vedle motoru má toto provedení také větší brzdy a volič jízdních režimů. Zvenku nejsilnější provedení poznáte podle červených linek v náraznících a prazích dveří, jiného nasávacího otvoru vpředu, dvojité koncovky výfuku a 18palcových kol. Uvnitř dominuje oranžové prošívání černých sedadel (kombinace látky a kůže), řadicí páky i dole zploštělého volantu. Stejnou barvu pak mají i některé dekorační plochy. V Koreji jsou mimochodem tyto změny sdruženy do balíčku Style Up.
Běžný Soul se dočkal matné příčky v předním nasávacím otvoru, lehce přepracované masky chladiče a HID světlometů s LED diodami pro denní svícení. Uvnitř je stejně jako v Carensu nová generace multimediálního systému s pěti-, sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou, navigací a rozhraním Apple CarPlay i Android Auto. Vedle toho došlo také na metalické či lesklé černé dekorační plochy. Do výbavy některých verzí se nastěhovaly USB port pro zadní cestující, v osmi směrech elektricky nastavitelná přední sedadla, couvací kamera nebo dešťový senzor. Z bezpečnostních asistentů zaujmou hlídání mrtvého úhlu nebo sledování dopravy za vozidlem při couvání. Motorová palety by i nadále měla obsahovat 1.6 GDI o výkonu 97 kW (132 k) a 1.6 CRDi o výkonu 100 kW (136 k). Prodej obou omlazených modelů začne před koncem letošního roku.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?