BMW? Kdepak, to je omlazená Kia Carens. Soul pro změnu koketuje s GTI a spol.

Kia Soul dostala v rámci modernizace přeplňovanou 1.6 T-GDI.
Kia Soul dostala v rámci modernizace přeplňovanou 1.6 T-GDI., foto: Kia Motors
ar6 24. září 2016 13:47
Sdílej:

Hlavní hvězdou pařížského stánku Kie je nová generace pětidveřového hatchbacku Rio. Vedle něj se však ve francouzské metropoli ukážou i dva omlazené modely. Překvapení u Soulu ani Carens nicméně nečekejte, všechno již bylo viděno u korejských specifikacích obou vozů.

O prázdninách uvedla Kia na svůj domácí trh omlazené MPV Carens i stylový crossover Soul. Obou modelů se již brzy dočkáme také v Evropě, změny jsou potom jako přes kopírák. Začít můžeme kompaktním MPV, které i po faceliftu tak trochu připomíná BMW řady 2 Active Tourer, respektive BMW si některé linie možná od Kie tak trochu vypůjčilo. Divné? Možná, avšak i po letech vypadá Carens pořád atraktivně. V rámci aktuální modernizace došlo na úpravu masky chladiče, nyní propojené s hlavními světlomety, nárazníku s vodorovnými mlhovkami a falešným krytem motoru a hlavních světlometů s LED diodami pro denní svícení. Jihokorejské provedení se dočkalo také zadních LED světel a jiného nárazníku, stejné změny se dají předpokládat i u evropské verze.

Vedle toho byla osvěžena nabídka litých 16-, 17- nebo 18palcových kol, paletu barev doplnila modrá Mysterious. Uvnitř došlo na nový multimediální systém se sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou, volitelnou navigací, couvací kamerou a rozhraním Android Auto i Apple CarPlay. Vybrané verze dostanou k dispozici prémiové audio JBL se šesti reproduktory. Proměnou prošlo též čalounění sedadel. Pod kapotou pravděpodobně zůstane zážehová šestnáctistovka GDI o výkonu 99 kW (135 k) i naftová sedmnáctistovka CRDi o výkonu 85 kW (116 k), respektive o výkonu 104 kW (141 k). Slabší provedení turbodieselu se nově dočká ekologického balíčku se systémem stop & start, upravenými převody šestistupňového manuálu a pneumatikami s nižším valivým odporem, snižující emise průměrně na 109 g CO2/km.

Kia Soul více než vzhledovými změnami zaujme těmi technickými. Pod kapotou se totiž nově objevuje přeplňovaná šestnáctistovka T-GDI ze Cee’du a Pro_ceed’u GT o výkonu 150 kW (204 k) v kombinaci s pohonem předních kol a sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Z 0 na 96 km/h zrychluje nejsportovnější Soul za 7,5 sekundy a dosáhne maximálně 196 km/h. Vedle motoru má toto provedení také větší brzdy a volič jízdních režimů. Zvenku nejsilnější provedení poznáte podle červených linek v náraznících a prazích dveří, jiného nasávacího otvoru vpředu, dvojité koncovky výfuku a 18palcových kol. Uvnitř dominuje oranžové prošívání černých sedadel (kombinace látky a kůže), řadicí páky i dole zploštělého volantu. Stejnou barvu pak mají i některé dekorační plochy. V Koreji jsou mimochodem tyto změny sdruženy do balíčku Style Up.

Běžný Soul se dočkal matné příčky v předním nasávacím otvoru, lehce přepracované masky chladiče a HID světlometů s LED diodami pro denní svícení. Uvnitř je stejně jako v Carensu nová generace multimediálního systému s pěti-, sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou, navigací a rozhraním Apple CarPlay i Android Auto. Vedle toho došlo také na metalické či lesklé černé dekorační plochy. Do výbavy některých verzí se nastěhovaly USB port pro zadní cestující, v osmi směrech elektricky nastavitelná přední sedadla, couvací kamera nebo dešťový senzor. Z bezpečnostních asistentů zaujmou hlídání mrtvého úhlu nebo sledování dopravy za vozidlem při couvání. Motorová palety by i nadále měla obsahovat 1.6 GDI o výkonu 97 kW (132 k) a 1.6 CRDi o výkonu 100 kW (136 k). Prodej obou omlazených modelů začne před koncem letošního roku.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?