Právě včera byla odstartován v pořadí 19. ročník automobilové výstavy Autoshow Praha. U jejího zahájení jsme samozřejmě nemohli chybět a tak vám přinášíme lákavou pozvánku na Výstaviště v Praze v Holešovicích, doplněnou o fotografie vystavených automobilů a u nich pózujících krásných slečen.
Autoshow Praha 2016 je sice tady s námi již po devatenácté, ovšem teprve třetím rokem jí můžeme vidět ve zcela jiném konceptu. Na jedné velké ploše rozdělené do jednotlivých sálů je k vidění přes 40 značek automobilů, z nichž každý zde má několik svých modelů. Ve výsledku tak na nás (a ostatně i na vás) čekalo přes 100 modelů, které dokáží zaujmout jak malé děti, tak dospělé.
Výstava se koná od 22. do 25. září, přičemž místo konání je Průmyslový palác, Křižíkovy pavilóny a venkovní plocha před Průmyslovým palácem. Všude zde najdete auta, techniku, hostesky, hromadu letáčků a nejen to. Každý návštěvník zde totiž uvidí nejžhavější novinky ze světa aut, které leckdy byly představeny sotva před pár týdny.
Mimochodem, souběžně s Autoshow Praha 2016 se zde v premiéře koná Salon ekologické dopravy EkoAuto. Výstavu najdete v pavilonu E a D. Zde jsou k vidění autobusy a osobní a nákladní vozy na elektřinu nebo plyn. A absolutní třešničkou je pak tuningový sraz, který bude zítra pořádat firma Escape6 s.r.o.
Zpět ale k výstavě Autoshow Praha, kde jsme včera zachytili ty největší aktuality ze světa aut. K vidění je zde například speciální bílá edice Hondy Civic Type R White Edition nebo nová Toyota C-HR, která si zde odbyla svou "premiéru". Ta probíhala na základě krátkého moderátorského vstupu, dále následovalo taneční představení tří velmi šikovných a dle nás i pohledných slečen a finále obnášelo stržení plachty z malé kompaktní japonské novinky.
Ostatně, na fotogalerii se podívejte sami, bylo se zde vážně na co dívat. Kdo je věrným fanouškem automobilů, nejspíše zde tráví půl dne, ale pozor, výstava je zde jen do soboty a otevírací doba je vždy od 10 hodin do 19 hodin. A veřte, je zde toho tolik k vidění, že oněch 9 hodin bude někomu stačit možná jen tak tak. Vstupné je 150 Kč pro dospělé osoby, zlevněné vstupné činí rovnou stovku (děti od 6 do 15 let, studenti a důchodci) a pokud by někdo chtěl vzít celou rodinu, pak může zakoupit rodinnou vstupenku za 300 Kč.
A co za auta na vás vlastně na výstavních plochách čeká? Je jich tolik, že vypsat seznam všech modelů a značek by zabral opravdu hodně času a místa, takže vás spíše nalákáme na některé speciality. Na Výstavišti uvidíte například: Alfa Romeo Giulia, BMW M3 Competition, Ferrari GTC4 Lusso. Jeep Wrangler 75th Anniversary. Maserati MC 12 a nebo specialitu v podobě Toyoty Land Cruiser 6x6.
Právě poslední zmíněný vůz uveze na korbě až 3,3 tuny nákladu, což je vskutku královská hodnota. Navíc lze za vůz připojit přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny. Bojíte se, že to auto nemůže zvládnout? Pak nemějte strach, pod kapotou mu totiž pracuje přeplňovaný naftový šestiválec nabízející výkon 200 koní a točivý moment 320 Nm.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?