Právě včera byla odstartován v pořadí 19. ročník automobilové výstavy Autoshow Praha. U jejího zahájení jsme samozřejmě nemohli chybět a tak vám přinášíme lákavou pozvánku na Výstaviště v Praze v Holešovicích, doplněnou o fotografie vystavených automobilů a u nich pózujících krásných slečen.
Autoshow Praha 2016 je sice tady s námi již po devatenácté, ovšem teprve třetím rokem jí můžeme vidět ve zcela jiném konceptu. Na jedné velké ploše rozdělené do jednotlivých sálů je k vidění přes 40 značek automobilů, z nichž každý zde má několik svých modelů. Ve výsledku tak na nás (a ostatně i na vás) čekalo přes 100 modelů, které dokáží zaujmout jak malé děti, tak dospělé.
Výstava se koná od 22. do 25. září, přičemž místo konání je Průmyslový palác, Křižíkovy pavilóny a venkovní plocha před Průmyslovým palácem. Všude zde najdete auta, techniku, hostesky, hromadu letáčků a nejen to. Každý návštěvník zde totiž uvidí nejžhavější novinky ze světa aut, které leckdy byly představeny sotva před pár týdny.
Mimochodem, souběžně s Autoshow Praha 2016 se zde v premiéře koná Salon ekologické dopravy EkoAuto. Výstavu najdete v pavilonu E a D. Zde jsou k vidění autobusy a osobní a nákladní vozy na elektřinu nebo plyn. A absolutní třešničkou je pak tuningový sraz, který bude zítra pořádat firma Escape6 s.r.o.
Zpět ale k výstavě Autoshow Praha, kde jsme včera zachytili ty největší aktuality ze světa aut. K vidění je zde například speciální bílá edice Hondy Civic Type R White Edition nebo nová Toyota C-HR, která si zde odbyla svou "premiéru". Ta probíhala na základě krátkého moderátorského vstupu, dále následovalo taneční představení tří velmi šikovných a dle nás i pohledných slečen a finále obnášelo stržení plachty z malé kompaktní japonské novinky.
Ostatně, na fotogalerii se podívejte sami, bylo se zde vážně na co dívat. Kdo je věrným fanouškem automobilů, nejspíše zde tráví půl dne, ale pozor, výstava je zde jen do soboty a otevírací doba je vždy od 10 hodin do 19 hodin. A veřte, je zde toho tolik k vidění, že oněch 9 hodin bude někomu stačit možná jen tak tak. Vstupné je 150 Kč pro dospělé osoby, zlevněné vstupné činí rovnou stovku (děti od 6 do 15 let, studenti a důchodci) a pokud by někdo chtěl vzít celou rodinu, pak může zakoupit rodinnou vstupenku za 300 Kč.
A co za auta na vás vlastně na výstavních plochách čeká? Je jich tolik, že vypsat seznam všech modelů a značek by zabral opravdu hodně času a místa, takže vás spíše nalákáme na některé speciality. Na Výstavišti uvidíte například: Alfa Romeo Giulia, BMW M3 Competition, Ferrari GTC4 Lusso. Jeep Wrangler 75th Anniversary. Maserati MC 12 a nebo specialitu v podobě Toyoty Land Cruiser 6x6.
Právě poslední zmíněný vůz uveze na korbě až 3,3 tuny nákladu, což je vskutku královská hodnota. Navíc lze za vůz připojit přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny. Bojíte se, že to auto nemůže zvládnout? Pak nemějte strach, pod kapotou mu totiž pracuje přeplňovaný naftový šestiválec nabízející výkon 200 koní a točivý moment 320 Nm.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.