Právě včera byla odstartován v pořadí 19. ročník automobilové výstavy Autoshow Praha. U jejího zahájení jsme samozřejmě nemohli chybět a tak vám přinášíme lákavou pozvánku na Výstaviště v Praze v Holešovicích, doplněnou o fotografie vystavených automobilů a u nich pózujících krásných slečen.
Autoshow Praha 2016 je sice tady s námi již po devatenácté, ovšem teprve třetím rokem jí můžeme vidět ve zcela jiném konceptu. Na jedné velké ploše rozdělené do jednotlivých sálů je k vidění přes 40 značek automobilů, z nichž každý zde má několik svých modelů. Ve výsledku tak na nás (a ostatně i na vás) čekalo přes 100 modelů, které dokáží zaujmout jak malé děti, tak dospělé.
Výstava se koná od 22. do 25. září, přičemž místo konání je Průmyslový palác, Křižíkovy pavilóny a venkovní plocha před Průmyslovým palácem. Všude zde najdete auta, techniku, hostesky, hromadu letáčků a nejen to. Každý návštěvník zde totiž uvidí nejžhavější novinky ze světa aut, které leckdy byly představeny sotva před pár týdny.
Mimochodem, souběžně s Autoshow Praha 2016 se zde v premiéře koná Salon ekologické dopravy EkoAuto. Výstavu najdete v pavilonu E a D. Zde jsou k vidění autobusy a osobní a nákladní vozy na elektřinu nebo plyn. A absolutní třešničkou je pak tuningový sraz, který bude zítra pořádat firma Escape6 s.r.o.
Zpět ale k výstavě Autoshow Praha, kde jsme včera zachytili ty největší aktuality ze světa aut. K vidění je zde například speciální bílá edice Hondy Civic Type R White Edition nebo nová Toyota C-HR, která si zde odbyla svou "premiéru". Ta probíhala na základě krátkého moderátorského vstupu, dále následovalo taneční představení tří velmi šikovných a dle nás i pohledných slečen a finále obnášelo stržení plachty z malé kompaktní japonské novinky.
Ostatně, na fotogalerii se podívejte sami, bylo se zde vážně na co dívat. Kdo je věrným fanouškem automobilů, nejspíše zde tráví půl dne, ale pozor, výstava je zde jen do soboty a otevírací doba je vždy od 10 hodin do 19 hodin. A veřte, je zde toho tolik k vidění, že oněch 9 hodin bude někomu stačit možná jen tak tak. Vstupné je 150 Kč pro dospělé osoby, zlevněné vstupné činí rovnou stovku (děti od 6 do 15 let, studenti a důchodci) a pokud by někdo chtěl vzít celou rodinu, pak může zakoupit rodinnou vstupenku za 300 Kč.
A co za auta na vás vlastně na výstavních plochách čeká? Je jich tolik, že vypsat seznam všech modelů a značek by zabral opravdu hodně času a místa, takže vás spíše nalákáme na některé speciality. Na Výstavišti uvidíte například: Alfa Romeo Giulia, BMW M3 Competition, Ferrari GTC4 Lusso. Jeep Wrangler 75th Anniversary. Maserati MC 12 a nebo specialitu v podobě Toyoty Land Cruiser 6x6.
Právě poslední zmíněný vůz uveze na korbě až 3,3 tuny nákladu, což je vskutku královská hodnota. Navíc lze za vůz připojit přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny. Bojíte se, že to auto nemůže zvládnout? Pak nemějte strach, pod kapotou mu totiž pracuje přeplňovaný naftový šestiválec nabízející výkon 200 koní a točivý moment 320 Nm.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?