Dvě novinky Ferrari na jednom místě, to nebývá úplně obvyklé. Pařížský autosalon však maranellský koník bere vážně, možná i proto, že konkurence od Lamborghini bude letos chybět. Vedle LaFerrari Aperta se tak na stánku italské automobilky objeví také model GTC4 Lusso T, první čtyřmístné Ferrari s přeplňovaným motorem.
Letos v březnu měl premiéru nástupce čtyřmístného modelu FF, který si změnil jméno na GTC4 Lusso. V jádru ale stále zůstal nejpraktičtějším Ferrari s vidlicovým dvanáctiválcem a pohonem všech kol. Nově odhalené provedení T cílí na trochu jinou skupinu zákazníků. Vedle odlišných jízdních vlastností totiž zaujme zájemce především ze zemí, kde je daň vypočítávána z objemu motoru, což je například Čína. Proto v útrobách vozí dvakrát přeplňovaný osmiválec s objemem 3.9 litru a výkonem 449 kW (610 k) při 7500 ot./min. Maximální točivý moment 760 Nm produkuje motor z Californie T mezi 3000 až 5250 ot./min.
V porovnání s dvanáctiválcovým sourozencem má novinka pouze pohon zadních kol, na něž přenáší sílu sedmistupňová dvouspojková převodovka. Z 0 na 100 km/h zrychluje osmiválcová novinka za 3,5 sekundy, maximální rychlost je 319 km/h. To jsou hodnoty jen o trochu nižší než u modelu s V12. Nižší je také hmotnost, ačkoliv přesné číslo neznáme, rozložená v poměru 46:54 ve prospěch zadní nápravy. Podvozek disponuje řízením zadní nápravy, integrovaným do systému Side Slip Control třetí generace. Úpravami prošla i další elektronika, čemuž se vzhledem ke změně motoru i poháněné nápravy vlastně nelze divit. Ferrari rovněž zapracovalo na prodlevě turbodmychadla.
Design shooting braku (nebo kupé, záleží na úhlu pohledu), zůstává prakticky stejný. To znamená širokou masku chladiče, vysoká přední světla a čtyři kruhové zadní reflektory. Změny oproti V12 jsou pouze kosmetického rážení. Také uvnitř zůstává vše při starém, a to včetně infotainmentu s 10,25palcovou HD obrazovkou. Cena zatím nebyla stanovena, oproti dvanáctiválci se ale hovoří o desetiprocentním úbytku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.