Ferrari myslí na čínské rodiny, dvanáctiválec nahrazuje osmiválcem

Ferrari GTC4 Lusso T je prvním čtyřmístným modelem značky s přeplňovaným osmiválcem.
Ferrari GTC4 Lusso T je prvním čtyřmístným modelem značky s přeplňovaným osmiválcem., foto: Ferrari S.p.a.
ar6 22. září 2016 15:56
Sdílej:

Dvě novinky Ferrari na jednom místě, to nebývá úplně obvyklé. Pařížský autosalon však maranellský koník bere vážně, možná i proto, že konkurence od Lamborghini bude letos chybět. Vedle LaFerrari Aperta se tak na stánku italské automobilky objeví také model GTC4 Lusso T, první čtyřmístné Ferrari s přeplňovaným motorem.

Letos v březnu měl premiéru nástupce čtyřmístného modelu FF, který si změnil jméno na GTC4 Lusso. V jádru ale stále zůstal nejpraktičtějším Ferrari s vidlicovým dvanáctiválcem a pohonem všech kol. Nově odhalené provedení T cílí na trochu jinou skupinu zákazníků. Vedle odlišných jízdních vlastností totiž zaujme zájemce především ze zemí, kde je daň vypočítávána z objemu motoru, což je například Čína. Proto v útrobách vozí dvakrát přeplňovaný osmiválec s objemem 3.9 litru a výkonem 449 kW (610 k) při 7500 ot./min. Maximální točivý moment 760 Nm produkuje motor z Californie T mezi 3000 až 5250 ot./min.

V porovnání s dvanáctiválcovým sourozencem má novinka pouze pohon zadních kol, na něž přenáší sílu sedmistupňová dvouspojková převodovka. Z 0 na 100 km/h zrychluje osmiválcová novinka za 3,5 sekundy, maximální rychlost je 319 km/h. To jsou hodnoty jen o trochu nižší než u modelu s V12. Nižší je také hmotnost, ačkoliv přesné číslo neznáme, rozložená v poměru 46:54 ve prospěch zadní nápravy. Podvozek disponuje řízením zadní nápravy, integrovaným do systému Side Slip Control třetí generace. Úpravami prošla i další elektronika, čemuž se vzhledem ke změně motoru i poháněné nápravy vlastně nelze divit. Ferrari rovněž zapracovalo na prodlevě turbodmychadla.

Design shooting braku (nebo kupé, záleží na úhlu pohledu), zůstává prakticky stejný. To znamená širokou masku chladiče, vysoká přední světla a čtyři kruhové zadní reflektory. Změny oproti V12 jsou pouze kosmetického rážení. Také uvnitř zůstává vše při starém, a to včetně infotainmentu s 10,25palcovou HD obrazovkou. Cena zatím nebyla stanovena, oproti dvanáctiválci se ale hovoří o desetiprocentním úbytku.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.