Provedení JCW platí v hierarchii Mini za ta absolutně nejsilnější a nejsportovnější. Ve třetím vydání novodobého britského knedlíku jsme se dočkali nejostřejší verze třídveřového hatchbacku a kabrioletu. Nyní přichází na řadu praktický Clubman, největší sportovní vůz v historii automobilky.
4253 milimetrů na délku ještě žádné Mini nikdy nemělo, Clubman tak i rozvorem 2670 milimetrů prakticky spadá mezi hatchbacky nižší střední třídy. Těm nyní hodlá konkurovat i na sportovním poli, do Paříže totiž míří varianta JCW s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem. Ten produkuje 170 kW (231 k) a 350 Nm, kombinován je buď se šestistupňovým manuálem, nebo osmistupňovým automatem. Novinkou jsou výhradně poháněná všechna kola, umožňující oběma převodovkám zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy a dosáhnout 238 km/h. Liší se vlastně jen spotřeba, manuál si řekne o 7,4 l/100 km a automat o 6,8 l/100 km.
Chybět nebude sportovně naladěný podvozek s 18palcovými koly, za nimiž se skrývají kotoučové brzdy Brembo. Ve výbavě dále najdeme elektronickou uzávěrku diferenciálu nebo volič jízdních režimů Mini Driving Modes. Za příplatek pak Britové nabídnou o palec větší kola či adaptivní tlumiče. Kromě techniky se JCW odlišuje i výraznějším vnějším designem s aerodynamickým bodykitem. Přední nárazník tak disponuje většími nasávacími otvory a maska dostala strukturu včelí plástve, vzadu jsou pro změnu střešní spoiler, difuzor a dvě chromované koncovky výfuku. Hodně se povedla barevná kombinace zelené Rebel s červenými pruhy, zrcátky a střechou, určená exkluzivně modelům JCW. Zajímavostí jsou standardní LED světlomety.
Uvnitř najdeme anatomická přední sedadla, nově podbarvený rychloměr se šachovnicovou vlajkou u vyšších hodnot a také rádio s 6,5palcovým dotykovým displejem. To lze alternativně vyměnit za infotainment s navigací a 8,8palcovým displejem. Možná trochu na obtíž bude někomu standardní panoramatická střecha, naopak potěší přednárazový systém s nouzovým brzděním. Již naťuknutá volitelná výbava dále obsahuje třeba head-up displej, detekci chodců, čtení dopravních značek nebo radarový tempomat. Milovníka individualizace potěší široká paleta barev karosérie, čalounění sedadel nebo odstínů dekoračních ploch. Přechodem do sportovního kabátku neutrpěla praktičnost, Clubman tak pořád ubytuje pět cestujících a 350 až 1250 litrů zavazadel. Prodej auta se rozběhne v prosinci, přesné ceny zatím neznáme.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.