Provedení JCW platí v hierarchii Mini za ta absolutně nejsilnější a nejsportovnější. Ve třetím vydání novodobého britského knedlíku jsme se dočkali nejostřejší verze třídveřového hatchbacku a kabrioletu. Nyní přichází na řadu praktický Clubman, největší sportovní vůz v historii automobilky.
4253 milimetrů na délku ještě žádné Mini nikdy nemělo, Clubman tak i rozvorem 2670 milimetrů prakticky spadá mezi hatchbacky nižší střední třídy. Těm nyní hodlá konkurovat i na sportovním poli, do Paříže totiž míří varianta JCW s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem. Ten produkuje 170 kW (231 k) a 350 Nm, kombinován je buď se šestistupňovým manuálem, nebo osmistupňovým automatem. Novinkou jsou výhradně poháněná všechna kola, umožňující oběma převodovkám zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy a dosáhnout 238 km/h. Liší se vlastně jen spotřeba, manuál si řekne o 7,4 l/100 km a automat o 6,8 l/100 km.
Chybět nebude sportovně naladěný podvozek s 18palcovými koly, za nimiž se skrývají kotoučové brzdy Brembo. Ve výbavě dále najdeme elektronickou uzávěrku diferenciálu nebo volič jízdních režimů Mini Driving Modes. Za příplatek pak Britové nabídnou o palec větší kola či adaptivní tlumiče. Kromě techniky se JCW odlišuje i výraznějším vnějším designem s aerodynamickým bodykitem. Přední nárazník tak disponuje většími nasávacími otvory a maska dostala strukturu včelí plástve, vzadu jsou pro změnu střešní spoiler, difuzor a dvě chromované koncovky výfuku. Hodně se povedla barevná kombinace zelené Rebel s červenými pruhy, zrcátky a střechou, určená exkluzivně modelům JCW. Zajímavostí jsou standardní LED světlomety.
Uvnitř najdeme anatomická přední sedadla, nově podbarvený rychloměr se šachovnicovou vlajkou u vyšších hodnot a také rádio s 6,5palcovým dotykovým displejem. To lze alternativně vyměnit za infotainment s navigací a 8,8palcovým displejem. Možná trochu na obtíž bude někomu standardní panoramatická střecha, naopak potěší přednárazový systém s nouzovým brzděním. Již naťuknutá volitelná výbava dále obsahuje třeba head-up displej, detekci chodců, čtení dopravních značek nebo radarový tempomat. Milovníka individualizace potěší široká paleta barev karosérie, čalounění sedadel nebo odstínů dekoračních ploch. Přechodem do sportovního kabátku neutrpěla praktičnost, Clubman tak pořád ubytuje pět cestujících a 350 až 1250 litrů zavazadel. Prodej auta se rozběhne v prosinci, přesné ceny zatím neznáme.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.