Jistě se mezi vámi najde někdo, kdo si pamatuje účinkování automobilky Lancia v závodech rally a kategorii Group B. Kromě Lancie Stratos a 037 se v šampionátu ukázala i Lancia Delta HF Integrale. A právě její silniční odnož je dodnes hodně populárním sportovním hatchbackem.
Z deseti titulů poháru konstruktérů shromážděných Lancii od roku 1974 do roku 1992 jich přitom rally verze Delty vyhrála rovných šest a dodnes je Delta HF Integrale považována za dokonalý silniční stroj, který vyniká přesností, výkonem a nabídne neskutečné řidičské zážitky.
O to víc pak překvapí, když se čas od času objeví nějaká silniční Integrale v zachovalém stavu. Většina z nich už totiž byla rozdrcena při nehodách anebo prošla nevkusným tuningem. Dnes si ale představíme tenhle černý kousek 16v Turbo. Už jen jeho tachometr slibuje, že tohle bude dobrá koupě.
Ukazuje totiž najetých jen 99 913 km, což je vskutku málo. Vůz je na prodej na aukční síni eBay a byl vyroben v roce 1991. V současné době se sice nachází v Kanadě, ale není problém jej dovést kamkoliv jinam. A cena? Podívejte se na fotografie, přijde vám částka 27 500 dolarů málo nebo hodně?
To necháme na vás, ovšem takový nový Ford Focus RS přijde na 35 900 dolarů, a to už není tak moc velký skok. Dnes se však vyrábí umělé sportovní hatchbacky a dříve bylo vše jinak. HF Integrale je strojem, který je čistě surový, nemá žádné elektronické vychytávky a jedinou šancí, jak z něj vymáčknout maximum, je šikovný řidič.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.