Jihokorejská Kia se za posledních deset let obdivuhodně zvedla a z často vysmívaného výrobce se stal respektovaný výrobce kvalitních, spolehlivých a dostupných automobilů. Vedení značky je to ale málo, proto se chce stát měřítkem také v oblasti jízdních vlastností. A to bude poněkud náročnější úkol.
Je tomu již nějaký ten pátek, co na pozici šéfa sportovní divize automobilky Kia nastoupil Albert Biermann, bývalý vývojový inženýr BMW M. Jeho angažování by mělo automobilce získat plusové body v oblasti sportovních automobilů, kde dnes působí vlastně jen se dvěma modely – Cee’dem GT a Optimou GT. Biermann se zatím jen lehce podílel na vývoji druhého jmenovaného vozu, jeho čas však nepochybně ještě přijde. Tím spíš, že ani jeden z uvedených automobilů není opravdu tím pravým „sportovním náčiním“, což ostatně přiznává i provozní ředitel evropské divize Kie Michael Cole. „Když jsme postavili Cee’d GT, nebylo v plánu udělat vysokovýkonný model. Místo toho jsme chtěli vyvinout vůz s komfortními, ale zábavnými jízdními vlastnostmi,“ uvedl pro britský Autocar.
V budoucnu by se pak sportovního espritu měly dočkat i běžné modely automobilky. Cílem totiž je stát se respektovaným hráčem ve všech klíčových oblastech. „Podařilo se nám vybudovat reputaci v otázce designu, kvality a spolehlivosti, nyní se tak zaměříme na jízdní vlastnosti a celkovou kvalitu jízdy. Chceme se i v tomto ohledu stát měřítkem pro ostatní,“ řekl Cole. O zlepšení těchto věcí by se měl mimo jiné postarat právě Albert Biermann. „Jeho vliv je cítit všude. On je známkou toho, že opravdu chceme zlepšit jízdní vlastnosti napříč naším portfoliem,“ dodal na jeho adresu Michael Cole.
Nejbližší novinkou, vyrobenou v souladu s těmito cíli, by mohlo být chystané čtyřdveřové kupé na základech studie GT z roku 2011. To by se dokonce mělo stát úplným vrcholem nabídky sportovních vozů jihokorejské automobilky, premiéra je nachystána už na příští rok. Dalším rozšířením pak projde řada GT-Line, zahrnující nyní Cee’d, Optimu a Sportage. V příštích měsících se přidá nové Rio, vyloučena není ani přítomnost dalších modelů. Opravdu sportovní Rio GT naopak údajně padlo, ve hře tedy zatím není žádný další zcela nový sportovní model značky. Dá se však očekávat příchod druhého vydání Cee’du GT.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.