Jihokorejská Kia se za posledních deset let obdivuhodně zvedla a z často vysmívaného výrobce se stal respektovaný výrobce kvalitních, spolehlivých a dostupných automobilů. Vedení značky je to ale málo, proto se chce stát měřítkem také v oblasti jízdních vlastností. A to bude poněkud náročnější úkol.
Je tomu již nějaký ten pátek, co na pozici šéfa sportovní divize automobilky Kia nastoupil Albert Biermann, bývalý vývojový inženýr BMW M. Jeho angažování by mělo automobilce získat plusové body v oblasti sportovních automobilů, kde dnes působí vlastně jen se dvěma modely – Cee’dem GT a Optimou GT. Biermann se zatím jen lehce podílel na vývoji druhého jmenovaného vozu, jeho čas však nepochybně ještě přijde. Tím spíš, že ani jeden z uvedených automobilů není opravdu tím pravým „sportovním náčiním“, což ostatně přiznává i provozní ředitel evropské divize Kie Michael Cole. „Když jsme postavili Cee’d GT, nebylo v plánu udělat vysokovýkonný model. Místo toho jsme chtěli vyvinout vůz s komfortními, ale zábavnými jízdními vlastnostmi,“ uvedl pro britský Autocar.
V budoucnu by se pak sportovního espritu měly dočkat i běžné modely automobilky. Cílem totiž je stát se respektovaným hráčem ve všech klíčových oblastech. „Podařilo se nám vybudovat reputaci v otázce designu, kvality a spolehlivosti, nyní se tak zaměříme na jízdní vlastnosti a celkovou kvalitu jízdy. Chceme se i v tomto ohledu stát měřítkem pro ostatní,“ řekl Cole. O zlepšení těchto věcí by se měl mimo jiné postarat právě Albert Biermann. „Jeho vliv je cítit všude. On je známkou toho, že opravdu chceme zlepšit jízdní vlastnosti napříč naším portfoliem,“ dodal na jeho adresu Michael Cole.
Nejbližší novinkou, vyrobenou v souladu s těmito cíli, by mohlo být chystané čtyřdveřové kupé na základech studie GT z roku 2011. To by se dokonce mělo stát úplným vrcholem nabídky sportovních vozů jihokorejské automobilky, premiéra je nachystána už na příští rok. Dalším rozšířením pak projde řada GT-Line, zahrnující nyní Cee’d, Optimu a Sportage. V příštích měsících se přidá nové Rio, vyloučena není ani přítomnost dalších modelů. Opravdu sportovní Rio GT naopak údajně padlo, ve hře tedy zatím není žádný další zcela nový sportovní model značky. Dá se však očekávat příchod druhého vydání Cee’du GT.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.