Jihokorejská Kia se za posledních deset let obdivuhodně zvedla a z často vysmívaného výrobce se stal respektovaný výrobce kvalitních, spolehlivých a dostupných automobilů. Vedení značky je to ale málo, proto se chce stát měřítkem také v oblasti jízdních vlastností. A to bude poněkud náročnější úkol.
Je tomu již nějaký ten pátek, co na pozici šéfa sportovní divize automobilky Kia nastoupil Albert Biermann, bývalý vývojový inženýr BMW M. Jeho angažování by mělo automobilce získat plusové body v oblasti sportovních automobilů, kde dnes působí vlastně jen se dvěma modely – Cee’dem GT a Optimou GT. Biermann se zatím jen lehce podílel na vývoji druhého jmenovaného vozu, jeho čas však nepochybně ještě přijde. Tím spíš, že ani jeden z uvedených automobilů není opravdu tím pravým „sportovním náčiním“, což ostatně přiznává i provozní ředitel evropské divize Kie Michael Cole. „Když jsme postavili Cee’d GT, nebylo v plánu udělat vysokovýkonný model. Místo toho jsme chtěli vyvinout vůz s komfortními, ale zábavnými jízdními vlastnostmi,“ uvedl pro britský Autocar.
V budoucnu by se pak sportovního espritu měly dočkat i běžné modely automobilky. Cílem totiž je stát se respektovaným hráčem ve všech klíčových oblastech. „Podařilo se nám vybudovat reputaci v otázce designu, kvality a spolehlivosti, nyní se tak zaměříme na jízdní vlastnosti a celkovou kvalitu jízdy. Chceme se i v tomto ohledu stát měřítkem pro ostatní,“ řekl Cole. O zlepšení těchto věcí by se měl mimo jiné postarat právě Albert Biermann. „Jeho vliv je cítit všude. On je známkou toho, že opravdu chceme zlepšit jízdní vlastnosti napříč naším portfoliem,“ dodal na jeho adresu Michael Cole.
Nejbližší novinkou, vyrobenou v souladu s těmito cíli, by mohlo být chystané čtyřdveřové kupé na základech studie GT z roku 2011. To by se dokonce mělo stát úplným vrcholem nabídky sportovních vozů jihokorejské automobilky, premiéra je nachystána už na příští rok. Dalším rozšířením pak projde řada GT-Line, zahrnující nyní Cee’d, Optimu a Sportage. V příštích měsících se přidá nové Rio, vyloučena není ani přítomnost dalších modelů. Opravdu sportovní Rio GT naopak údajně padlo, ve hře tedy zatím není žádný další zcela nový sportovní model značky. Dá se však očekávat příchod druhého vydání Cee’du GT.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.