Stane se Škoda Fabia snadným cílem? Nová Kia Rio míří až na vrchol

ar6, 16. září 2016, 03:15 Google+ Mondial de l'Automobile 2016 à Paris

Ač se to třeba z české pozice modelu nemusí zdát, Kia Rio je globálně nejdůležitějším a také nejprodávanějším modelem značky. Jen loni si malý hatchback nebo sedan našel celosvětově 473 000 nových zákazníků, což tvoří celých 16 procent všech prodejů automobilky. Nedá se tak divit tomu, že čtvrté generace věnovala Kia mimořádnou pozornost. Otázkou je, jestli to i tak bude stačit na Fabii, Polo nebo Corsu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 16.09. 13:22) Napište svůj názor
Nová Kia Rio je papírově jedním z nejlepších malých aut.

Nová Kia Rio je papírově jedním z nejlepších malých aut. | foto: Kia Motors

Sdílejte článek

V první generaci levný sedan a kombi, ve druhé pohlednější a kvalitnější hatchback nebo sedan a v té třetí na špičku třídy útočící hatchback nebo sedan. Tak by se ve zkratce dala shrnout historie Kie Rio. Ve čtvrté generaci se opět dočkáme pětidveřového hatchbacku, třídvířko ale pro slabší prodeje předchůdce již nepřijde. Sedan je otázkou, některé trhy jej ale striktně vyžadují. V porovnání s předchůdcem je novinka celkově větší, když nabídne o 15 milimetrů delší karosérii (celkem 4065 milimetrů) s o 10 milimetrů delším rozvorem (celkově 2580 milimetrů). Jen výška je o 5 milimetrů nižší (celkem 1450 milimetrů). Nárůst délky se pozitivně podepsal pod vnitřní prostornost, pro nohy je vpředu 1120 milimetrů a vzadu 770 milimetrů vzadu, pro ramena je k dispozici 1375 milimetrů vpředu a 1355 milimetrů vzadu. Navzdory nižší stavbě karosérie je vpředu 1021 milimetrů pro hlavu a vzadu 966 milimetrů, což jsou nejlepší hodnoty ve třídě. Zavazadlový prostor nyní pojme 325 litrů, podlaha má navíc nastavitelné dno. Aby byl výčet praktických prvků kompletní, má Rio několik odkládacích ploch, včetně prostorů pro láhve ve všech dveřích a klasického úložného prostoru před spolujezdcem.

Design je výrazně ovlivněn některými dalšími modely značky, připravte se tak na delší kapotu a krátký zadní převis. V přední části nemůže chybět maska ve tvaru tygřího nosu, nyní s užším středem a lesklým černým krytem. Na masku bezprostředně navazují do boků protáhlé světlomety s LED diodami pro denní svícení ve tvaru písmene U, o něco výše se pak v nárazníku posunuly mlhovky. Bočnímu profilu prospělo nejen natažení a snížení karosérie, ale rovněž zúžení C-sloupku o 87 milimetrů. Kia si rovněž odpustila výrazné prolisy nebo divoké zvedání linie oken, což svého času zkoušel třeba sesterský Hyundai. Zadní partie působí oproti současnému stavu trochu evolučně, za což jistě mohou velká světla (sama automobilka tvrdí, že jsou užší než dřív) s LED diodovou optikou ve tvaru šípu. Uprostřed víka kufru je pak viditelné madlo s logem automobilky, opět prvek známý již z předchůdce. Při uvedení na trh bude k dispozici osm laků karosérie a tři designy litých kol o průměru od 15 do 17 palců.

Kabinu vozu jsme chválili již při prvotním představení vozu, na malé auto totiž působí opravdu dospěle. Líbí se nám jasné linie bez zbytečných kudrlinek a záhybů, pochvalu rovněž zasluhuje spodní část středové konzole s ovladači klimatizace, ventilace a dalších prvků. Působí nejen přehledně, ale s displejem klimatizace také moderně. V horní části středové konzole, mezi horizontálními výdechy ventilace, je volně stojící displej s úhlopříčkou pět palců v případě rádia se šesti reproduktory nebo sedm palců v případě multimediálního systému s navigací, online službami, rozhraním Android Auto a Apple CarPlay nebo plnou konektivitou chytrých telefonů. Vpředu i vzadu pak bude k dispozici USB port. Přístrojovou desku tvoří dva přehledné budíky a obrazovka palubního počítače, volant známe již z dalších modelů Kia. Čalounění sedadel je ve standardu látkové v černé nebo šedé barvě, za příplatek ale bude k dostání umělá kůže v šedé, černé nebo červené (volitelný Red Pack). Byla by škoda rovněž opomenout nové tvarování výplní dveří.

img-responsive

Kabina si za design i ergonomii zaslouží jen chválu. | foto: Kia Motors

Pod kapotou hrají prim přeplňované tříválce T-GDI o objemu rovný jeden litr. Slabší specifikace má 73,5 kW (100 k) při 4500 ot./min a 172 Nm mezi 1500 až 4000 ot./min, silnější disponuje 88 kW (120 k) při 4500 ot./min a stejnými 172 Nm mezi 1500 až 6000 ot./min. Součástí výbavy bude systém stop & start, Kia pak předpokládá průměrné emise pod 100 g CO2/km u obou provedení. Příznivci atmosféry dostanou na výběr 1.25litrový čtyřválec o výkonu 62 kW (84 k) při 6000 ot./min s točivým momentem 122 Nm při 4000 ot./min nebo 1.4litrový čtyřválec o výkonu 67 kW (91 k) při 6000 ot./min s točivým momentem 132 Nm při 4000 ot./min. Naftu budou spalovat čtyřválce 1.4 CRDi o výkonu 51 kW (70 k) nebo 66 kW (90 k). Bez ohledu na výkon bude turbodiesel se systémem stop & start produkovat nejnižší emise v celé řadě Rio. Vyjma nejslabšího čtyřválce a slabšího tříválce s pětistupňovým manuálem mají všechny jednotky manuál o šesti stupních. Podvozek má vpředu nezávislé zavěšení MacPherson a vzadu torzní příčku, přepracovány byly tlumiče, pružiny i řízení. Očekávat tak můžeme jistější jízdní vlastnosti i větší komfort.

Struktura karosérie je díky použití vysokopevnostní oceli a výztuhám v oblasti A- i B-sloupků, prahů dveří, střechy, motorového prostoru a podlahy mnohem tužší, cílem je totiž získat pět hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP. A to, přiznejme si, je dnes už docela oříšek. Rio však kromě tužší konstrukce přichází jako první malé auto vybavené autonomním nouzovým brzděním s detekcí chodců, které je spárováno s upozorněním na opuštění jízdního pruhu. Standardně pak všechny modely dostanou šest airbagů a Isofix pro sedadlo spolujezdce a zadní sedadla. Prodej vozu, vyráběného v Koreji, se na evropských trzích rozběhne v prvním čtvrtletí příštího roku, a to včetně proslulé sedmileté záruky, omezené 100 tisíci kilometry.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Stane se Škoda Fabia snadným cílem? Nová Kia Rio míří až na vrchol

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 16.09.2016 13:22 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota Aygo x-cite Connect

TEST: Toyota Aygo 1.0 VVT-i x-cite: jak se jezdí s minivozem pro ženy?

BMW Z1

Nejpodivnější dveře v historii automobilového průmyslu? Některé nápady byly skutečně divoké

Nový Lexus RC

Prvním řidičem Lexusu RC byl kuchař, zážitek z jízdy vyjádřil speciálním pokrmem

Volkswagen Beetle

Ford mohl kdysi získat Volkswagen zadarmo, prý za to ale nestál

Tesla Model 3

Tesla představila dosud nejlevnější Model 3, zákazníci si přesto připlatí

Řidiči přeceňují schopnosti asistenčních systémů, na jejich nedokonalost poukazuje i Euro NCAP

Euro NCAP prověřilo asistenční systémy, cílem je vyvrátit nebezpečný omyl řidičů

reklama
reklama

Doporučujeme

Volvo V90 Cross Country je nejstylovějším a posledním modelem řady 90.

Volvo uzavírá řadu 90 a zatápí Audi. V90 Cross Country není jen obyčejné kombi

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tesla ukázala vnitřnosti Modelu 3 s nájezdem 1.6 milionu kilometrů, na motoru to nepoznáte

  2. Říká vám něco Ivan Willys? Sovětský Jeep vznikl za pouhých 51 dní

  3. Rusové stvořili novou generaci Záporožce, jeho základem se stalo lidové auto západu

  4. Nejmenší SUV značky Škoda? Očekávaný bestseller se ukáže příští rok

  5. Italští karosáři opět předvedli své umění, z nového Ferrari vykouzlili moderní skvost 90. let

  6. Majitel se rozhodl přestavět náklaďák z 2. světové války na netradiční obytný vůz

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud