Když chcete vypadat, že máte SUV, ale z nějakého důvodu o klasiku jako Juke, Tiguan nebo RAV4 nemáte zájem, koupíte si zvednutou a plasty chráněnou verzi nějakého kombi, hatchbacku nebo MPV. Taková auta jsou v nabídce Volkswagenu, Škody, Seatu či Opelu. A právě německý blesk nyní své portfolio rozšiřuje o poněkud nečekaný přírůstek.
Opel Karl je nejmenším a také nejdostupnějším vozidlem německého výrobce, který ale v Česku nekoupíte. Už předchozí Agila u nás příliš „nefrčela“, takže se vlastně importérovi není co divit. Karl je přitom docela pohledný a na svou třídu také prostorný. Nyní navíc přichází ve variantě Rocks, která už u Adama značila přítomnost terénního vzezření. To odhalíte prakticky ihned prostřednictvím plastového obložení spodní části karosérie, narušené pouze stříbrnými středy nárazníků a prahů. Podběhy mají jen velice lehkou ochranu, za to jsou vyplněny specifickými 15palcovými koly v dvoubarevném provedení. Střechu pro změnu zdobí střešní ližiny, což mimo jiné také zvyšuje praktičnost vozu. A nyní to nejdůležitější, světlá výška se zvedla o poměrně výrazných 18 milimetrů, vyjet tak můžete i na nezpevněnou cestu.
Ze standardního modelu zůstala zachována vyšší pozice sedadel (jeden z důvodů, proč si lidé kupují vozy SUV) i prostornost kabiny. Ta s pěti dveřmi ubytuje pět cestujících, do kufru pak se složenými sedačkami (opěradla dělená v poměru 40:60) naložíte až po střechu 1013 litrů zavazadel. Od klasického Karla se Rocks v interiéru odlišuje látkovým čalouněním Favo, připomínající svým designem včelí plástev. Prahy jsou opatřeny specifickými lištami a kolem standardního rádia R 300 nebo infotainmentu IntelliLink 4.0 je lesklý černý rámeček. Druhý jmenovaný disponuje rozhraním Android Auto a Apple CarPlay, volitelně je pak možné upgradovat jej na verzi Navi se zabudovanou navigací. Ve výbavě pak nechybí ani modul OnStar.
Co je pod kapotou zatím Opel tají, dá se však předpokládat přítomnost litrového tříválce o výkonu 55 kW (75 k) s točivým momentem 95 Nm ze standardního modelu. Pohon všech kol nečekejte, přední kola tak bude roztáčet pětistupňová manuální případně pětistupňová robotizovaná převodovka. Paleta bezpečnostních asistentů obsahuje stejné prvky jako u klasického modelu, zvolit tak můžete parkovací asistent, tempomat s omezovačem rychlosti nebo do města určený režim City posilovače řízení. Premiéru si Karl Rocks odbude za pár týdnů v Paříži, do prodeje zamíří pravděpodobně před koncem roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.