Mají se malá SUV bát o zákazníky? Opel Karl dostal fešný terénní kabátek

ar6, 12. září 2016, 12:48 Google+ Mondial de l'Automobile 2016 à Paris

Když chcete vypadat, že máte SUV, ale z nějakého důvodu o klasiku jako Juke, Tiguan nebo RAV4 nemáte zájem, koupíte si zvednutou a plasty chráněnou verzi nějakého kombi, hatchbacku nebo MPV. Taková auta jsou v nabídce Volkswagenu, Škody, Seatu či Opelu. A právě německý blesk nyní své portfolio rozšiřuje o poněkud nečekaný přírůstek.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Opel Karl Rocks je posledním přírůstkem do rodiny pseudoSUV.

Opel Karl Rocks je posledním přírůstkem do rodiny pseudoSUV. | foto: Opel

Sdílejte článek

Opel Karl je nejmenším a také nejdostupnějším vozidlem německého výrobce, který ale v Česku nekoupíte. Už předchozí Agila u nás příliš „nefrčela“, takže se vlastně importérovi není co divit. Karl je přitom docela pohledný a na svou třídu také prostorný. Nyní navíc přichází ve variantě Rocks, která už u Adama značila přítomnost terénního vzezření. To odhalíte prakticky ihned prostřednictvím plastového obložení spodní části karosérie, narušené pouze stříbrnými středy nárazníků a prahů. Podběhy mají jen velice lehkou ochranu, za to jsou vyplněny specifickými 15palcovými koly v dvoubarevném provedení. Střechu pro změnu zdobí střešní ližiny, což mimo jiné také zvyšuje praktičnost vozu. A nyní to nejdůležitější, světlá výška se zvedla o poměrně výrazných 18 milimetrů, vyjet tak můžete i na nezpevněnou cestu.

Ze standardního modelu zůstala zachována vyšší pozice sedadel (jeden z důvodů, proč si lidé kupují vozy SUV) i prostornost kabiny. Ta s pěti dveřmi ubytuje pět cestujících, do kufru pak se složenými sedačkami (opěradla dělená v poměru 40:60) naložíte až po střechu 1013 litrů zavazadel. Od klasického Karla se Rocks v interiéru odlišuje látkovým čalouněním Favo, připomínající svým designem včelí plástev. Prahy jsou opatřeny specifickými lištami a kolem standardního rádia R 300 nebo infotainmentu IntelliLink 4.0 je lesklý černý rámeček. Druhý jmenovaný disponuje rozhraním Android Auto a Apple CarPlay, volitelně je pak možné upgradovat jej na verzi Navi se zabudovanou navigací. Ve výbavě pak nechybí ani modul OnStar.

Co je pod kapotou zatím Opel tají, dá se však předpokládat přítomnost litrového tříválce o výkonu 55 kW (75 k) s točivým momentem 95 Nm ze standardního modelu. Pohon všech kol nečekejte, přední kola tak bude roztáčet pětistupňová manuální případně pětistupňová robotizovaná převodovka. Paleta bezpečnostních asistentů obsahuje stejné prvky jako u klasického modelu, zvolit tak můžete parkovací asistent, tempomat s omezovačem rychlosti nebo do města určený režim City posilovače řízení. Premiéru si Karl Rocks odbude za pár týdnů v Paříži, do prodeje zamíří pravděpodobně před koncem roku.

Vytisknout

Diskuze: Mají se malá SUV bát o zákazníky? Opel Karl dostal fešný terénní kabátek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mladý řidič ujížděl dopravní policii

Policejní honička v Plzni, vystřižená jako z Kobry 11 + vyjádření ujíždějícího…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud