Čtyřdveřová kupé patří ke stále populárnějším a populárnějším modelům. Může za to zejména fakt, že v mnohem elegantnějším balení dokáží vozy často nabídnout praktičnost sedanu. Většina ze zástupců této kategorie se tak pohybuje od střední třídy výš. Výjimkou je pouze Mercedes s řadou CLA. Brzy by k němu ale mohl přibýt velice překvapivý konkurent.
Hyundai tento týden odhalil ve Frankfurtu novou generaci hatchbacku i30. Ta se pyšní úplně novým designem, výrazně zmodernizovaným základem, až na jednu výjimku pouze přeplňovanými motory a velmi moderním interiérem. Předmětem prezentace ale bylo i mluvení o budoucnosti nošovického modelu, jelikož na jeho základech má vyrůst celá paleta modelů. Počítá se samozřejmě s kombi, naopak třídveřový hatchback, známý z minulé generace, v plánech nefiguruje. Místo stylové varianty by ale mohlo zaujmout čtyřdveřové kupé.
Vyplývá to alespoň z obrázku, který se objevil během řeči Petera Schreyera o budoucnosti řady i30. Na něm jsou přítomny tři siluety, jež se rozhodl roklíčovat britský Autocar. Bližšího komentáře se akci přítomní kolegové totiž nedočkali. Úplně vpravo je vidět silueta kombíku, o tom již šla řeč. Jeho premiéra by se měla odehrát někdy v příštím roce, technika by pak měla být stejná jako u hatchbacku. Uprostřed je, soudě dle bodykitu, nějaká sportovní varianta. A tím nějaká je myšleno první sériové silniční auto divize N. Vůz s pravděpodobným názvem RN30 dostane až 184 kW (250 k) a představí se rovněž v příštím roce.
Nejzáhadnější je tak silueta úplně vlevo. S vysokou pravděpodobností jde o čtyřdveřové kupé, tedy karosářskou variantu, již jsme nebyli u Hyundaie zatím zvyklí vídat. V nižší střední třídě by navíc měla mít jen jednoho přímého soupeře – Mercedes-Benz CLA, a ten míří na úplně jinou skupinu zákazníků. Pak je tady sice ještě Mégane Grand Coupé, to je ale stále více sedan než čtyřdveřové kupé. O dalších modelech nemluvě. Zda-li by taková varianta přinesla větší úspěch než odcházející třídveřový hatchback je otázkou, stylu by ale mohla mít na rozdávání. A to je možná další esence, kterou Hyundai potřebuje k tomu, aby se do roku 2020 stal nejprodávanější asijskou značkou v Evropě. Jen tak mimochodem je pak při této expanzi řada i30 tou klíčovou.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.