Čtyřdveřová kupé patří ke stále populárnějším a populárnějším modelům. Může za to zejména fakt, že v mnohem elegantnějším balení dokáží vozy často nabídnout praktičnost sedanu. Většina ze zástupců této kategorie se tak pohybuje od střední třídy výš. Výjimkou je pouze Mercedes s řadou CLA. Brzy by k němu ale mohl přibýt velice překvapivý konkurent.
Hyundai tento týden odhalil ve Frankfurtu novou generaci hatchbacku i30. Ta se pyšní úplně novým designem, výrazně zmodernizovaným základem, až na jednu výjimku pouze přeplňovanými motory a velmi moderním interiérem. Předmětem prezentace ale bylo i mluvení o budoucnosti nošovického modelu, jelikož na jeho základech má vyrůst celá paleta modelů. Počítá se samozřejmě s kombi, naopak třídveřový hatchback, známý z minulé generace, v plánech nefiguruje. Místo stylové varianty by ale mohlo zaujmout čtyřdveřové kupé.
Vyplývá to alespoň z obrázku, který se objevil během řeči Petera Schreyera o budoucnosti řady i30. Na něm jsou přítomny tři siluety, jež se rozhodl roklíčovat britský Autocar. Bližšího komentáře se akci přítomní kolegové totiž nedočkali. Úplně vpravo je vidět silueta kombíku, o tom již šla řeč. Jeho premiéra by se měla odehrát někdy v příštím roce, technika by pak měla být stejná jako u hatchbacku. Uprostřed je, soudě dle bodykitu, nějaká sportovní varianta. A tím nějaká je myšleno první sériové silniční auto divize N. Vůz s pravděpodobným názvem RN30 dostane až 184 kW (250 k) a představí se rovněž v příštím roce.
Nejzáhadnější je tak silueta úplně vlevo. S vysokou pravděpodobností jde o čtyřdveřové kupé, tedy karosářskou variantu, již jsme nebyli u Hyundaie zatím zvyklí vídat. V nižší střední třídě by navíc měla mít jen jednoho přímého soupeře – Mercedes-Benz CLA, a ten míří na úplně jinou skupinu zákazníků. Pak je tady sice ještě Mégane Grand Coupé, to je ale stále více sedan než čtyřdveřové kupé. O dalších modelech nemluvě. Zda-li by taková varianta přinesla větší úspěch než odcházející třídveřový hatchback je otázkou, stylu by ale mohla mít na rozdávání. A to je možná další esence, kterou Hyundai potřebuje k tomu, aby se do roku 2020 stal nejprodávanější asijskou značkou v Evropě. Jen tak mimochodem je pak při této expanzi řada i30 tou klíčovou.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.