Čtyřdveřová kupé patří ke stále populárnějším a populárnějším modelům. Může za to zejména fakt, že v mnohem elegantnějším balení dokáží vozy často nabídnout praktičnost sedanu. Většina ze zástupců této kategorie se tak pohybuje od střední třídy výš. Výjimkou je pouze Mercedes s řadou CLA. Brzy by k němu ale mohl přibýt velice překvapivý konkurent.
Hyundai tento týden odhalil ve Frankfurtu novou generaci hatchbacku i30. Ta se pyšní úplně novým designem, výrazně zmodernizovaným základem, až na jednu výjimku pouze přeplňovanými motory a velmi moderním interiérem. Předmětem prezentace ale bylo i mluvení o budoucnosti nošovického modelu, jelikož na jeho základech má vyrůst celá paleta modelů. Počítá se samozřejmě s kombi, naopak třídveřový hatchback, známý z minulé generace, v plánech nefiguruje. Místo stylové varianty by ale mohlo zaujmout čtyřdveřové kupé.
Vyplývá to alespoň z obrázku, který se objevil během řeči Petera Schreyera o budoucnosti řady i30. Na něm jsou přítomny tři siluety, jež se rozhodl roklíčovat britský Autocar. Bližšího komentáře se akci přítomní kolegové totiž nedočkali. Úplně vpravo je vidět silueta kombíku, o tom již šla řeč. Jeho premiéra by se měla odehrát někdy v příštím roce, technika by pak měla být stejná jako u hatchbacku. Uprostřed je, soudě dle bodykitu, nějaká sportovní varianta. A tím nějaká je myšleno první sériové silniční auto divize N. Vůz s pravděpodobným názvem RN30 dostane až 184 kW (250 k) a představí se rovněž v příštím roce.
Nejzáhadnější je tak silueta úplně vlevo. S vysokou pravděpodobností jde o čtyřdveřové kupé, tedy karosářskou variantu, již jsme nebyli u Hyundaie zatím zvyklí vídat. V nižší střední třídě by navíc měla mít jen jednoho přímého soupeře – Mercedes-Benz CLA, a ten míří na úplně jinou skupinu zákazníků. Pak je tady sice ještě Mégane Grand Coupé, to je ale stále více sedan než čtyřdveřové kupé. O dalších modelech nemluvě. Zda-li by taková varianta přinesla větší úspěch než odcházející třídveřový hatchback je otázkou, stylu by ale mohla mít na rozdávání. A to je možná další esence, kterou Hyundai potřebuje k tomu, aby se do roku 2020 stal nejprodávanější asijskou značkou v Evropě. Jen tak mimochodem je pak při této expanzi řada i30 tou klíčovou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.