Mohlo by se zdát, že doba tříkolek je již dávno za námi a jediné, co nám bude tuto éru levných vozidel připomínat, jsou vtipné skeče v britském komediálním sitcomu Mr. Bean, ve kterém Rowan Atkinson se svým Mini neustále šikanuje řidiče tříkolky Reliant Robin. Jedna americká společnost je ale jiného názoru.
Touto americkou společností je malá automobilka Elio Motors, založena roku 2009 Paulem Eliem. Elio Motors se od počátku své existence věnuje stavbě tříkolových vozidel. Hlavní výhodou těchto malých vozítek je hlavně jejich cena. Ta se pohybuje okolo částky 7 000 dolarů (cca 170 000 Kč), což z tříkolek Elio Motors dělá zajímavou alternativu k malým hatchbackům pro mladé lidi. Zároveň sází Elio Motors na vysokou efektivitu využití paliva. Té napomáhá extrémně nízký odpor vzduchu. Toho bylo dosaženo umístění sedadla spolujezdce za řidiče, což umožnilo postavení extrémně úzkého těla vozu.
Díky těmto výhodám se společnosti Elio Motors daří více, než by se mohlo na první pohled zdát. Přesto její zaměstnanci neusínají na vavřínech a neustále pracují na nových vylepšeních. Ty, na které se mohou těšit zákazníci již v roce 2017, budou odhaleny již na autosalonu v Los Angeles.
Zde se společnost chystá odhalit nejnovější řadu tříkolek s přídomkem E. Jedná se o sérii 23 automobilů, které nikdy nepadnou do rukou zákazníků. Jsou totiž postaveny čistě za účelem testování a vyvíjení nových úsporných technologií. Elio na americkém autosalonu rovněž představí několik prototypových vozů, odhalující nové technologie jako interaktivní ePlus obrazovka.
Zájem o tuto vysoce efektivní tříkolku, chlubící se spotřebou 2,8 litru benzínu na 100 ujetých kilometrů, je opravdu enormní. To potvrzuje i fakt, že na příští rok již eviduje automobilka Elio Motor téměř 70 000 závazných objednávek.
Závěrem jen dodejme, že tříkolky Elio Motors jsou poháněny litrovým tříválcem o výkonu 55 koňských sil
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.