Mohlo by se zdát, že doba tříkolek je již dávno za námi a jediné, co nám bude tuto éru levných vozidel připomínat, jsou vtipné skeče v britském komediálním sitcomu Mr. Bean, ve kterém Rowan Atkinson se svým Mini neustále šikanuje řidiče tříkolky Reliant Robin. Jedna americká společnost je ale jiného názoru.
Touto americkou společností je malá automobilka Elio Motors, založena roku 2009 Paulem Eliem. Elio Motors se od počátku své existence věnuje stavbě tříkolových vozidel. Hlavní výhodou těchto malých vozítek je hlavně jejich cena. Ta se pohybuje okolo částky 7 000 dolarů (cca 170 000 Kč), což z tříkolek Elio Motors dělá zajímavou alternativu k malým hatchbackům pro mladé lidi. Zároveň sází Elio Motors na vysokou efektivitu využití paliva. Té napomáhá extrémně nízký odpor vzduchu. Toho bylo dosaženo umístění sedadla spolujezdce za řidiče, což umožnilo postavení extrémně úzkého těla vozu.
Díky těmto výhodám se společnosti Elio Motors daří více, než by se mohlo na první pohled zdát. Přesto její zaměstnanci neusínají na vavřínech a neustále pracují na nových vylepšeních. Ty, na které se mohou těšit zákazníci již v roce 2017, budou odhaleny již na autosalonu v Los Angeles.
Zde se společnost chystá odhalit nejnovější řadu tříkolek s přídomkem E. Jedná se o sérii 23 automobilů, které nikdy nepadnou do rukou zákazníků. Jsou totiž postaveny čistě za účelem testování a vyvíjení nových úsporných technologií. Elio na americkém autosalonu rovněž představí několik prototypových vozů, odhalující nové technologie jako interaktivní ePlus obrazovka.
Zájem o tuto vysoce efektivní tříkolku, chlubící se spotřebou 2,8 litru benzínu na 100 ujetých kilometrů, je opravdu enormní. To potvrzuje i fakt, že na příští rok již eviduje automobilka Elio Motor téměř 70 000 závazných objednávek.
Závěrem jen dodejme, že tříkolky Elio Motors jsou poháněny litrovým tříválcem o výkonu 55 koňských sil
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.