Není to tak dávno, co jsme vás zde informovali o premiéře nové A5ky. Jenže dnes tady máme první ilustraci toho, jak by mohla vypadat její ostrá verze s písmenky RS v názvu.
V galerii tak najdete počítačově stvořený snímek, který vznikl na základě představ designéra X-Tomi Design. Podporou mu byly snímky nedávno odprezentované Audi A5 nové generace a jak je vidět, X-Tomi to vážně umí. Však se na to podívejte sami, kdyby tam nebylo jeho logo, dala by se fotomontáž považovat za oficiální foto.
Prakticky tady máme podobu Audi RS5 Sportback, která nabízí veškeré dostupné prvky z ostatních modelů RS. Nechybí tak velká litá kola, sportovní blatníky a nárazníky a nepřehlédnutelné koncovky výfuku. Podstatnou zprávou je fakt, že poprvé v historii Audi dostane model RS menší objem motoru než "lidštější" Audi S5. Zatímco S5 Sportback totiž dostane motor 3,0 TFSI, vrcholná RS5 Sportback má dostat 2,9litrový twin-turbo motor.
Ten by měl mít okolo 500 koní, ale spekuluje se spíše o tom, že ve výsledku to bude někde mezi 420 až 450 koňmi. Nový kříženec mezi verzemi sedan a kupé pak dorazí do dvou let. Konkurence by tak měla začít pracovat na protivníkovi, jinak jim Audi dá najevo, jak moc platí úsloví "náskok díky technice".
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?