Není to tak dávno, co jsme vás zde informovali o premiéře nové A5ky. Jenže dnes tady máme první ilustraci toho, jak by mohla vypadat její ostrá verze s písmenky RS v názvu.
V galerii tak najdete počítačově stvořený snímek, který vznikl na základě představ designéra X-Tomi Design. Podporou mu byly snímky nedávno odprezentované Audi A5 nové generace a jak je vidět, X-Tomi to vážně umí. Však se na to podívejte sami, kdyby tam nebylo jeho logo, dala by se fotomontáž považovat za oficiální foto.
Prakticky tady máme podobu Audi RS5 Sportback, která nabízí veškeré dostupné prvky z ostatních modelů RS. Nechybí tak velká litá kola, sportovní blatníky a nárazníky a nepřehlédnutelné koncovky výfuku. Podstatnou zprávou je fakt, že poprvé v historii Audi dostane model RS menší objem motoru než "lidštější" Audi S5. Zatímco S5 Sportback totiž dostane motor 3,0 TFSI, vrcholná RS5 Sportback má dostat 2,9litrový twin-turbo motor.
Ten by měl mít okolo 500 koní, ale spekuluje se spíše o tom, že ve výsledku to bude někde mezi 420 až 450 koňmi. Nový kříženec mezi verzemi sedan a kupé pak dorazí do dvou let. Konkurence by tak měla začít pracovat na protivníkovi, jinak jim Audi dá najevo, jak moc platí úsloví "náskok díky technice".
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?