Není to tak dávno, co jsme vás zde informovali o premiéře nové A5ky. Jenže dnes tady máme první ilustraci toho, jak by mohla vypadat její ostrá verze s písmenky RS v názvu.
V galerii tak najdete počítačově stvořený snímek, který vznikl na základě představ designéra X-Tomi Design. Podporou mu byly snímky nedávno odprezentované Audi A5 nové generace a jak je vidět, X-Tomi to vážně umí. Však se na to podívejte sami, kdyby tam nebylo jeho logo, dala by se fotomontáž považovat za oficiální foto.
Prakticky tady máme podobu Audi RS5 Sportback, která nabízí veškeré dostupné prvky z ostatních modelů RS. Nechybí tak velká litá kola, sportovní blatníky a nárazníky a nepřehlédnutelné koncovky výfuku. Podstatnou zprávou je fakt, že poprvé v historii Audi dostane model RS menší objem motoru než "lidštější" Audi S5. Zatímco S5 Sportback totiž dostane motor 3,0 TFSI, vrcholná RS5 Sportback má dostat 2,9litrový twin-turbo motor.
Ten by měl mít okolo 500 koní, ale spekuluje se spíše o tom, že ve výsledku to bude někde mezi 420 až 450 koňmi. Nový kříženec mezi verzemi sedan a kupé pak dorazí do dvou let. Konkurence by tak měla začít pracovat na protivníkovi, jinak jim Audi dá najevo, jak moc platí úsloví "náskok díky technice".
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.