Již osmnáctým rokem je tady s námi firma Alcar Bohemia, která nabízí motoristům široký výběr litých disků na všechny možné typy a značky vozidel. A právě včera jsme nemohli chybět na tiskové konferenci, na níž se udála premiéra nových kol na letošní zimu.
Akce s návzem „Elegance i v zimě“ nám představila nová litá kola s optimálními designy vhodnými pro zimní provoz opatřená odolným lakem SR3. Sama firma každému doporučuje jednobarevné designy s dobře přístupnými tvary paprsků, které snižují množství usazovaných nečistot a usnadňují údržbu kola a ve výsledku i bezpečnost.
Alcar navíc nabízí velký sortiment kol, který obnáší téměř 80 typů designů litých kol značek AEZ, DOTZ, DEZENT a ENZO ALCAR. Kompletní nabídku litých kol pro své vozidlo si pak může každý z vás prohlédnout v reálném náhledu v novém 3D konfigurátoru kol na www.alcar.cz. Právě ten nám včera ukázal, jak dokonalé může být objednání litých kol na jakýkoliv vůz. Jeho možnosti nastavení, otáčení vozidla na podstavci možnost změny hned několika parametrů vozu (změna barvy kůže v kabině, změna výšky podvozku, rozsvícená světla atd.) z něj činí velmi promakanou věcičku.
Výše zmíněný lak disků s označením SR3 není jen tak ledajakým "povlakem" disku. On totiž zlepšuje přirozenou odolnost hliníku vůči soli, malým škrábancům i dalším nečistotám z provozu na silnicích. Jak dobře jsou kola díky laku SR3 chráněna se testuje v solné komoře, kde se kolo během testování ocitne na 300 hodin ve společnosti štěrku, soli, octové kyseliny a chloridu měďnatého. Testuje se také přilnavost laku k povrchu kola, kdy je lak naříznut a po narušeném povrchu kola přejíždí kartáč. Ani během tohoto testu nesmí dojít k žádnému odloupnutí laku.
Alcar Bohemia navíc standardně poskytuje na celý sortiment kol značek AEZ, DOTZ, DEZENT a ENZO tříletou záruku a ručí za to, že všechna jím dodávaná kola jsou schválená k provozu na veřejných komunikacích ČR. Z databáze Alcar Bohemia se k zakoupeným litým kolům dodává tzv. typový list, na jehož základě si zákazník může nechat zapsat nový schválený rozměr kol a pneumatik do velkého technického průkazu vozidla. I přes pokusy falšování ze strany konkurence se však typový list neustále zdokonaluje a v zájmu nižšího rizika podvodů samozřejmě nebudeme prozrazovat jeho ochranné prvky.
Další novinkou je i "hybridní ocelové kolo", jehož prodej v období od února do srpna meziročně vzrostl o více než 20 %. Po loňském rozšíření výrobního programu hybridního kola z aplikací pro vozy koncernu VW také na vozidla Citroen, Dacia, Ford, Hyundai, Kia, Mazda, Nissan, Peugeot a Renault je letos hybridní kolo nově k dispozici i pro vozidla značky Subaru. Homologace jsou již dokončeny i pro nejnovější modely na trhu, jakými jsou například Kia Sportage, Renault Megane a Talisman, Opel Astra K, Seat Ateca nebo nový Volkswagen Touran.
Hybridní ocelová kola jsou přitom naprosto rozměrově identická s originálními ocelovými koly. Všechna pak mají certifikaci dle normy ECE bez potřeby zápisu do technického průkazu vozidla. Design hybridního kola vytváří speciální tvarování kola v kombinaci se stříbrným lakováním a středovou krytkou náboje, která je součástí dodávky.
Alcar Bohemia je mimo jiné dodavatelem komplexního řešení TPMS pro pneuservisy, které s jeho pomocí dokáží obsloužit v podstatě všechny majitele nových vozů, které jsou povinně vybavené TPMS. Obchodní partneři mají nepřetržitý online přístup k informacím v konfigurátoru kol, který z aktuální databáze přiřadí ke kolu a vozidlu vhodný TPMS senzor včetně postupu spárování s vozidlem a dalších informací, například uvedení doporučeného utahovacího momentu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.