S nejrychlejšími auty se v poslední době roztrhl pytel. Zatímco Tesla Model S P100D však míří na celosvětovou špičku v otázce zrychlení z 0 na 96 km/h, Bentley Flying Spur W12 S je „pouze“ první limuzínou v rámci značky, která pokoří hranici 322 km/h.
Nových verzí Continentalu GT nebo GTC, respektive technicky příbuzné limuzíny Flying Spur, se za poslední dobu objevilo hned několik. Většinou šlo o stále rychlejší a luxusnější modely. Stejně je to také s limuzínou ve verzi W12 S. Jak již samotný název napovídá, pod kapotou je dvakrát přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec, posílený na 467 kW (635 k) a 820 Nm. Celý točivý moment je navíc dostupný už od 2000 ot./min.
Proč vůbec všechno toto posílení? Protože Bentley chtělo vyrobit svou první limuzínu, která pokoří rychlost 322 km/h (200 mil za hodinu). A to se povedlo, Flying Spur W12 S jede maximálně 325 km/h a na 100 km/h zrychluje za 4,5 sekundy. Poháněna jsou stále všechna kola, několika úpravami ale prošel podvozek s novým nastavením tlumičů a kontroly stability. Volitelně jsou v nabídce karbon-keramické brzdy s červenými nebo černými třmeny.
Vizuálně vrchol nabídky Bentley poznáte podle zatmavených světel na obou koncích vozu, vpředu nechybí LED diody pro denní svícení. Maska chladiče dostala lesklý černý výplet, ladící s kryty zrcátek a difuzorem ve stejné barvě. Nové jsou rovněž oba nárazníky, D-sloupek má černé stylizované S. Kola mají 21 palců a standardně sedm paprsků, respektive lesklý černý povrch. Za příplatek je dostupných jen pět paprsků v lesklé černé nebo klasickém tmavším odstínu. Interiér se vyznačuje ručním prošíváním a celkově velice luxusním vzezřením. To už jen podtrhují plochy s černým lesklým lakem (volitelný je karbon), na opěrkách hlav vyšitá loga „W12 S“ a tříramenný volant Sport Plus s rýhovanými pádly pod volantem. Prodej vozu začne na konci letošního roku, ceny nízké rozhodně nebudou.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?