Bentley Flying Spur prolomilo další rychlostní rekord. Jaký?

Flying Spur W12 S je naprostým vrcholem umění Bentley.
Flying Spur W12 S je naprostým vrcholem umění Bentley., foto: Bentley
ar6 8. září 2016 03:15
Sdílej:

S nejrychlejšími auty se v poslední době roztrhl pytel. Zatímco Tesla Model S P100D však míří na celosvětovou špičku v otázce zrychlení z 0 na 96 km/h, Bentley Flying Spur W12 S je „pouze“ první limuzínou v rámci značky, která pokoří hranici 322 km/h.

Nových verzí Continentalu GT nebo GTC, respektive technicky příbuzné limuzíny Flying Spur, se za poslední dobu objevilo hned několik. Většinou šlo o stále rychlejší a luxusnější modely. Stejně je to také s limuzínou ve verzi W12 S. Jak již samotný název napovídá, pod kapotou je dvakrát přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec, posílený na 467 kW (635 k) a 820 Nm. Celý točivý moment je navíc dostupný už od 2000 ot./min.

Proč vůbec všechno toto posílení? Protože Bentley chtělo vyrobit svou první limuzínu, která pokoří rychlost 322 km/h (200 mil za hodinu). A to se povedlo, Flying Spur W12 S jede maximálně 325 km/h a na 100 km/h zrychluje za 4,5 sekundy. Poháněna jsou stále všechna kola, několika úpravami ale prošel podvozek s novým nastavením tlumičů a kontroly stability. Volitelně jsou v nabídce karbon-keramické brzdy s červenými nebo černými třmeny.

Vizuálně vrchol nabídky Bentley poznáte podle zatmavených světel na obou koncích vozu, vpředu nechybí LED diody pro denní svícení. Maska chladiče dostala lesklý černý výplet, ladící s kryty zrcátek a difuzorem ve stejné barvě. Nové jsou rovněž oba nárazníky, D-sloupek má černé stylizované S. Kola mají 21 palců a standardně sedm paprsků, respektive lesklý černý povrch. Za příplatek je dostupných jen pět paprsků v lesklé černé nebo klasickém tmavším odstínu. Interiér se vyznačuje ručním prošíváním a celkově velice luxusním vzezřením. To už jen podtrhují plochy s černým lesklým lakem (volitelný je karbon), na opěrkách hlav vyšitá loga „W12 S“ a tříramenný volant Sport Plus s rýhovanými pádly pod volantem. Prodej vozu začne na konci letošního roku, ceny nízké rozhodně nebudou.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.