S nejrychlejšími auty se v poslední době roztrhl pytel. Zatímco Tesla Model S P100D však míří na celosvětovou špičku v otázce zrychlení z 0 na 96 km/h, Bentley Flying Spur W12 S je „pouze“ první limuzínou v rámci značky, která pokoří hranici 322 km/h.
Nových verzí Continentalu GT nebo GTC, respektive technicky příbuzné limuzíny Flying Spur, se za poslední dobu objevilo hned několik. Většinou šlo o stále rychlejší a luxusnější modely. Stejně je to také s limuzínou ve verzi W12 S. Jak již samotný název napovídá, pod kapotou je dvakrát přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec, posílený na 467 kW (635 k) a 820 Nm. Celý točivý moment je navíc dostupný už od 2000 ot./min.
Proč vůbec všechno toto posílení? Protože Bentley chtělo vyrobit svou první limuzínu, která pokoří rychlost 322 km/h (200 mil za hodinu). A to se povedlo, Flying Spur W12 S jede maximálně 325 km/h a na 100 km/h zrychluje za 4,5 sekundy. Poháněna jsou stále všechna kola, několika úpravami ale prošel podvozek s novým nastavením tlumičů a kontroly stability. Volitelně jsou v nabídce karbon-keramické brzdy s červenými nebo černými třmeny.
Vizuálně vrchol nabídky Bentley poznáte podle zatmavených světel na obou koncích vozu, vpředu nechybí LED diody pro denní svícení. Maska chladiče dostala lesklý černý výplet, ladící s kryty zrcátek a difuzorem ve stejné barvě. Nové jsou rovněž oba nárazníky, D-sloupek má černé stylizované S. Kola mají 21 palců a standardně sedm paprsků, respektive lesklý černý povrch. Za příplatek je dostupných jen pět paprsků v lesklé černé nebo klasickém tmavším odstínu. Interiér se vyznačuje ručním prošíváním a celkově velice luxusním vzezřením. To už jen podtrhují plochy s černým lesklým lakem (volitelný je karbon), na opěrkách hlav vyšitá loga „W12 S“ a tříramenný volant Sport Plus s rýhovanými pádly pod volantem. Prodej vozu začne na konci letošního roku, ceny nízké rozhodně nebudou.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.