S nejrychlejšími auty se v poslední době roztrhl pytel. Zatímco Tesla Model S P100D však míří na celosvětovou špičku v otázce zrychlení z 0 na 96 km/h, Bentley Flying Spur W12 S je „pouze“ první limuzínou v rámci značky, která pokoří hranici 322 km/h.
Nových verzí Continentalu GT nebo GTC, respektive technicky příbuzné limuzíny Flying Spur, se za poslední dobu objevilo hned několik. Většinou šlo o stále rychlejší a luxusnější modely. Stejně je to také s limuzínou ve verzi W12 S. Jak již samotný název napovídá, pod kapotou je dvakrát přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec, posílený na 467 kW (635 k) a 820 Nm. Celý točivý moment je navíc dostupný už od 2000 ot./min.
Proč vůbec všechno toto posílení? Protože Bentley chtělo vyrobit svou první limuzínu, která pokoří rychlost 322 km/h (200 mil za hodinu). A to se povedlo, Flying Spur W12 S jede maximálně 325 km/h a na 100 km/h zrychluje za 4,5 sekundy. Poháněna jsou stále všechna kola, několika úpravami ale prošel podvozek s novým nastavením tlumičů a kontroly stability. Volitelně jsou v nabídce karbon-keramické brzdy s červenými nebo černými třmeny.
Vizuálně vrchol nabídky Bentley poznáte podle zatmavených světel na obou koncích vozu, vpředu nechybí LED diody pro denní svícení. Maska chladiče dostala lesklý černý výplet, ladící s kryty zrcátek a difuzorem ve stejné barvě. Nové jsou rovněž oba nárazníky, D-sloupek má černé stylizované S. Kola mají 21 palců a standardně sedm paprsků, respektive lesklý černý povrch. Za příplatek je dostupných jen pět paprsků v lesklé černé nebo klasickém tmavším odstínu. Interiér se vyznačuje ručním prošíváním a celkově velice luxusním vzezřením. To už jen podtrhují plochy s černým lesklým lakem (volitelný je karbon), na opěrkách hlav vyšitá loga „W12 S“ a tříramenný volant Sport Plus s rýhovanými pádly pod volantem. Prodej vozu začne na konci letošního roku, ceny nízké rozhodně nebudou.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.