Peugeot v segmentu SUV letos skutečně nezahálí a celosvětově minulý týden představil již svůj čtvrtý model této kategorie. Po faceliftu 2008, zcela nové 3008 a faceliftu stávající 3008 pro Čínu přišel řada na největší model 4008.
Označení 4008 Peugeot nepoužívá poprvé, zatím ještě stále v prodeji je také stejnojmenné dvojče Mitsubishi ASX. To koupíte vedle dalších kontinentů také v Evropě, zatímco nová 4008 je určena pouze pro čínský trh. Tam se za prvních sedm měsíců letošního roku prodalo 4,4 milionu SUV, což představuje 39 procent všech nově prodaných automobilů. Je tedy pochopitelné, že Francouzi postavili model speciálně jen pro Říši středu. Když se na něj na druhou stranu podíváte, jistě Vás uhodí do očí velká podobnost s druhou generací 3008. Nepletete se, až na jeden podstatný fakt.
Pod kabátkem obou SUV je modulární platforma EMP2, 4008 je však s délkou 451 centimetrů a rozvorem 273 centimetrů o několik čísel větší než 3008 (v Číně je dostupná třeba i prodloužená Škoda Yeti). To mu zajišťuje mimo jiné jeden z nejprostornějších interiérů mezi SUV nižší střední třídy. Jak už ale bylo řečeno, v základních designových prvcích se neliší, znamená to tedy vykrojená přední LED světla, optiku skupinových LED svítilen ve tvaru lvích drápů nebo trojdimenzionální masku chladiče. Spodní část karosérie chrání plastové obložení, ve středu předního nárazníku ozvláštněné stříbrným segmentem.
Kabinu prosvětluje panoramatické střešní okno, kromě něj se ale také pyšní druhou generací i-Cockpitu. Ta zahrnuje volant s malým průměrem, osmipalcovou obrazovku multimediálního systému a 12,3palcový displej místo přístrojového panelu. Pod kapotou se objeví motory 1.6 THP o výkonu 121 kW (165 k) a 1.8 THP o výkonu 147 kW (200 k), na naftové čtyřválce BlueHDi nebo maloobjemovou dvanáctistovku zapomeňte. Výroba 4008 bude probíhat ve společném závodě Dongfengu a Peugeotu v Čcheng-tu, na tamním autosalonu oslavilo SUV svou světovou premiéru. Výrobní prostory bude sdílet také s menší 2008 a 3008 (první generace po faceliftu), prodej začne letos v listopadu.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.