Peugeot v segmentu SUV letos skutečně nezahálí a celosvětově minulý týden představil již svůj čtvrtý model této kategorie. Po faceliftu 2008, zcela nové 3008 a faceliftu stávající 3008 pro Čínu přišel řada na největší model 4008.
Označení 4008 Peugeot nepoužívá poprvé, zatím ještě stále v prodeji je také stejnojmenné dvojče Mitsubishi ASX. To koupíte vedle dalších kontinentů také v Evropě, zatímco nová 4008 je určena pouze pro čínský trh. Tam se za prvních sedm měsíců letošního roku prodalo 4,4 milionu SUV, což představuje 39 procent všech nově prodaných automobilů. Je tedy pochopitelné, že Francouzi postavili model speciálně jen pro Říši středu. Když se na něj na druhou stranu podíváte, jistě Vás uhodí do očí velká podobnost s druhou generací 3008. Nepletete se, až na jeden podstatný fakt.
Pod kabátkem obou SUV je modulární platforma EMP2, 4008 je však s délkou 451 centimetrů a rozvorem 273 centimetrů o několik čísel větší než 3008 (v Číně je dostupná třeba i prodloužená Škoda Yeti). To mu zajišťuje mimo jiné jeden z nejprostornějších interiérů mezi SUV nižší střední třídy. Jak už ale bylo řečeno, v základních designových prvcích se neliší, znamená to tedy vykrojená přední LED světla, optiku skupinových LED svítilen ve tvaru lvích drápů nebo trojdimenzionální masku chladiče. Spodní část karosérie chrání plastové obložení, ve středu předního nárazníku ozvláštněné stříbrným segmentem.
Kabinu prosvětluje panoramatické střešní okno, kromě něj se ale také pyšní druhou generací i-Cockpitu. Ta zahrnuje volant s malým průměrem, osmipalcovou obrazovku multimediálního systému a 12,3palcový displej místo přístrojového panelu. Pod kapotou se objeví motory 1.6 THP o výkonu 121 kW (165 k) a 1.8 THP o výkonu 147 kW (200 k), na naftové čtyřválce BlueHDi nebo maloobjemovou dvanáctistovku zapomeňte. Výroba 4008 bude probíhat ve společném závodě Dongfengu a Peugeotu v Čcheng-tu, na tamním autosalonu oslavilo SUV svou světovou premiéru. Výrobní prostory bude sdílet také s menší 2008 a 3008 (první generace po faceliftu), prodej začne letos v listopadu.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.