Peugeot v segmentu SUV letos skutečně nezahálí a celosvětově minulý týden představil již svůj čtvrtý model této kategorie. Po faceliftu 2008, zcela nové 3008 a faceliftu stávající 3008 pro Čínu přišel řada na největší model 4008.
Označení 4008 Peugeot nepoužívá poprvé, zatím ještě stále v prodeji je také stejnojmenné dvojče Mitsubishi ASX. To koupíte vedle dalších kontinentů také v Evropě, zatímco nová 4008 je určena pouze pro čínský trh. Tam se za prvních sedm měsíců letošního roku prodalo 4,4 milionu SUV, což představuje 39 procent všech nově prodaných automobilů. Je tedy pochopitelné, že Francouzi postavili model speciálně jen pro Říši středu. Když se na něj na druhou stranu podíváte, jistě Vás uhodí do očí velká podobnost s druhou generací 3008. Nepletete se, až na jeden podstatný fakt.
Pod kabátkem obou SUV je modulární platforma EMP2, 4008 je však s délkou 451 centimetrů a rozvorem 273 centimetrů o několik čísel větší než 3008 (v Číně je dostupná třeba i prodloužená Škoda Yeti). To mu zajišťuje mimo jiné jeden z nejprostornějších interiérů mezi SUV nižší střední třídy. Jak už ale bylo řečeno, v základních designových prvcích se neliší, znamená to tedy vykrojená přední LED světla, optiku skupinových LED svítilen ve tvaru lvích drápů nebo trojdimenzionální masku chladiče. Spodní část karosérie chrání plastové obložení, ve středu předního nárazníku ozvláštněné stříbrným segmentem.
Kabinu prosvětluje panoramatické střešní okno, kromě něj se ale také pyšní druhou generací i-Cockpitu. Ta zahrnuje volant s malým průměrem, osmipalcovou obrazovku multimediálního systému a 12,3palcový displej místo přístrojového panelu. Pod kapotou se objeví motory 1.6 THP o výkonu 121 kW (165 k) a 1.8 THP o výkonu 147 kW (200 k), na naftové čtyřválce BlueHDi nebo maloobjemovou dvanáctistovku zapomeňte. Výroba 4008 bude probíhat ve společném závodě Dongfengu a Peugeotu v Čcheng-tu, na tamním autosalonu oslavilo SUV svou světovou premiéru. Výrobní prostory bude sdílet také s menší 2008 a 3008 (první generace po faceliftu), prodej začne letos v listopadu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.