Poláci chtějí zesměšnit Rolls-Royce. Jejich nová limuzína ale bude stát balík

ar6, 4. září 2016, 13:20 Google+

Ještě v minulém století vyjíždělo z Polska několik desítek modelových řad domácích značek, pokrývající vše od těch nejmenších aut až po velké nákladní vozy a off-roady pro armádu. Po roce 1989 však polské značky začaly zanikat a dnes na území našeho souseda vznikají především vozy zahraničních výrobců. Jednou z výjimek by mohla být automobilka Varsovia Motor Company, připravující luxusní limuzínu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Polská limuzína Varsovia Concept je pro toho, komu Rolls-Royce nestačí.

Polská limuzína Varsovia Concept je pro toho, komu Rolls-Royce nestačí. | foto: Varsovia Motor Company

Sdílejte článek

Tak trochu odnikud se zjevila Varsovia Motor Company, automobilka z Varšavy (konec konců to říká i její název), jejímž cílem je vyrábět elektrické luxusní limuzíny té nejvyšší kvality. Jak si takové auto Poláci představují naznačují počítačové snímky vozu, pojmenovaného jednoduše jako Varsovia Concept. Typický je pro limuzínu minimalismus, respektive designová inspirace slavnou Varšavskou mořskou pannou. Poznat jí není jednoduchá, s trochou fantazie by ale mohlo jít především o tvar karosérie. Její minimalismus je pak především v detailech, podívejte se například na uzoučká přední světla nebo všudypřítomný motiv diamantu, jen lehce vystupující do prostoru. Vzadu zaujme protažené víko zavazadlového prostoru, zakončené rovněž úzkými světlomety.

Za luxusní prostředí v kabině by se nemusel stydět ani Rolls-Royce. Vše je orientováno na dva vzadu sedící cestující, kteří mají k dispozici anatomická sedadla z devíti samostatných částí, které mají vlastní vyhřívání, odvětrávání, masážní funkcí a automatickou regulací tuhosti výplně. Úplně chybí přední sedadlo pro spolujezdce, místo něj je podnožka pro co největší komfort hádejte koho. Monumentální je také multimediální výbava, kromě nezbytné konektivity s jakýmkoliv přenosným zařízením jsou ve výbavě i dvě 19palcové obrazovky, v klidovém stavu umístěné nad hlavami cestujících, kde díky 90procentní propustnosti fungují jako střešní okno. Během několika sekund je lze ale uvést do plné pohotovosti a sledovat také zprávy nebo být ve spojení s kýmkoliv na světě. To zajišťuje satelitní připojení k internetu. Zabudovaný je vzadu i tablet, k němuž automaticky patří i klávesnice a myš. Zajímavou vychytávkou je automatické rozpoznání nálady cestujících, podle nichž auto vybere hudbu nebo osvětlení. Všechny materiály v kabině (dřevo, kůže, hliník nebo minerály) jsou přírodní, ani jeden prvek není plastový. Místa, kterých se cestující dotýkají nejvíc, jsou navíc antiseptická, čímž je minimalizován výskyt různých bakterií.

Pohon vozu obstarávají elektromotory, dojezd však zvyšuje také použitý spalovací motor. Na elektřinu dokáže limuzína dojet do vzdálenosti 350 kilometrů, prodlužovač dojezdu znamená dalších 500 kilometrů, ve výsledku tak Varsovia ujede 850 kilometrů, což je velice slušná porce. Tém spíš, že stovku pokoří za méně než 5 sekund a dosáhne maximálně něco kolem 200 km/h. Hmotnost vozu lehce přesáhne 2 tuny, na čemž mají podíl v podlaze umístěné akumulátory. Zatím čistě počítačový koncept má být již na jednom z nejbližších autosalonů převeden do reálného vozu, pokud se povede zaujmout potencionální kupce, vznikne po roce 2018 maximálně 50 automobilů ročně. Samozřejmostí je plné přizpůsobení vozu svému majiteli, což znamená, že tým designérů za příslušný obnos navrhne téměř cokoliv v jakémkoliv designu. Problémem nebude ani pancéřová ochrana na úrovni nejvyššího standardu VIP B7. Tak co, pořád máte zájem o Rolls-Royce?

Vytisknout

Diskuze: Poláci chtějí zesměšnit Rolls-Royce. Jejich nová limuzína ale bude stát balík

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Dálnice D1

V kolonách ročně prostojíme hodiny. Stojí nás to tisíce korun

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud