Poláci chtějí zesměšnit Rolls-Royce. Jejich nová limuzína ale bude stát balík

ar6, 4. září 2016, 13:20 Google+

Ještě v minulém století vyjíždělo z Polska několik desítek modelových řad domácích značek, pokrývající vše od těch nejmenších aut až po velké nákladní vozy a off-roady pro armádu. Po roce 1989 však polské značky začaly zanikat a dnes na území našeho souseda vznikají především vozy zahraničních výrobců. Jednou z výjimek by mohla být automobilka Varsovia Motor Company, připravující luxusní limuzínu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Polská limuzína Varsovia Concept je pro toho, komu Rolls-Royce nestačí.

Polská limuzína Varsovia Concept je pro toho, komu Rolls-Royce nestačí. | foto: Varsovia Motor Company

Sdílejte článek

Tak trochu odnikud se zjevila Varsovia Motor Company, automobilka z Varšavy (konec konců to říká i její název), jejímž cílem je vyrábět elektrické luxusní limuzíny té nejvyšší kvality. Jak si takové auto Poláci představují naznačují počítačové snímky vozu, pojmenovaného jednoduše jako Varsovia Concept. Typický je pro limuzínu minimalismus, respektive designová inspirace slavnou Varšavskou mořskou pannou. Poznat jí není jednoduchá, s trochou fantazie by ale mohlo jít především o tvar karosérie. Její minimalismus je pak především v detailech, podívejte se například na uzoučká přední světla nebo všudypřítomný motiv diamantu, jen lehce vystupující do prostoru. Vzadu zaujme protažené víko zavazadlového prostoru, zakončené rovněž úzkými světlomety.

Za luxusní prostředí v kabině by se nemusel stydět ani Rolls-Royce. Vše je orientováno na dva vzadu sedící cestující, kteří mají k dispozici anatomická sedadla z devíti samostatných částí, které mají vlastní vyhřívání, odvětrávání, masážní funkcí a automatickou regulací tuhosti výplně. Úplně chybí přední sedadlo pro spolujezdce, místo něj je podnožka pro co největší komfort hádejte koho. Monumentální je také multimediální výbava, kromě nezbytné konektivity s jakýmkoliv přenosným zařízením jsou ve výbavě i dvě 19palcové obrazovky, v klidovém stavu umístěné nad hlavami cestujících, kde díky 90procentní propustnosti fungují jako střešní okno. Během několika sekund je lze ale uvést do plné pohotovosti a sledovat také zprávy nebo být ve spojení s kýmkoliv na světě. To zajišťuje satelitní připojení k internetu. Zabudovaný je vzadu i tablet, k němuž automaticky patří i klávesnice a myš. Zajímavou vychytávkou je automatické rozpoznání nálady cestujících, podle nichž auto vybere hudbu nebo osvětlení. Všechny materiály v kabině (dřevo, kůže, hliník nebo minerály) jsou přírodní, ani jeden prvek není plastový. Místa, kterých se cestující dotýkají nejvíc, jsou navíc antiseptická, čímž je minimalizován výskyt různých bakterií.

Pohon vozu obstarávají elektromotory, dojezd však zvyšuje také použitý spalovací motor. Na elektřinu dokáže limuzína dojet do vzdálenosti 350 kilometrů, prodlužovač dojezdu znamená dalších 500 kilometrů, ve výsledku tak Varsovia ujede 850 kilometrů, což je velice slušná porce. Tém spíš, že stovku pokoří za méně než 5 sekund a dosáhne maximálně něco kolem 200 km/h. Hmotnost vozu lehce přesáhne 2 tuny, na čemž mají podíl v podlaze umístěné akumulátory. Zatím čistě počítačový koncept má být již na jednom z nejbližších autosalonů převeden do reálného vozu, pokud se povede zaujmout potencionální kupce, vznikne po roce 2018 maximálně 50 automobilů ročně. Samozřejmostí je plné přizpůsobení vozu svému majiteli, což znamená, že tým designérů za příslušný obnos navrhne téměř cokoliv v jakémkoliv designu. Problémem nebude ani pancéřová ochrana na úrovni nejvyššího standardu VIP B7. Tak co, pořád máte zájem o Rolls-Royce?

Vytisknout

Diskuze: Poláci chtějí zesměšnit Rolls-Royce. Jejich nová limuzína ale bude stát balík

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Dálnice D1

V kolonách ročně prostojíme hodiny. Stojí nás to tisíce korun

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud