Ještě v minulém století vyjíždělo z Polska několik desítek modelových řad domácích značek, pokrývající vše od těch nejmenších aut až po velké nákladní vozy a off-roady pro armádu. Po roce 1989 však polské značky začaly zanikat a dnes na území našeho souseda vznikají především vozy zahraničních výrobců. Jednou z výjimek by mohla být automobilka Varsovia Motor Company, připravující luxusní limuzínu.
Tak trochu odnikud se zjevila Varsovia Motor Company, automobilka z Varšavy (konec konců to říká i její název), jejímž cílem je vyrábět elektrické luxusní limuzíny té nejvyšší kvality. Jak si takové auto Poláci představují naznačují počítačové snímky vozu, pojmenovaného jednoduše jako Varsovia Concept. Typický je pro limuzínu minimalismus, respektive designová inspirace slavnou Varšavskou mořskou pannou. Poznat jí není jednoduchá, s trochou fantazie by ale mohlo jít především o tvar karosérie. Její minimalismus je pak především v detailech, podívejte se například na uzoučká přední světla nebo všudypřítomný motiv diamantu, jen lehce vystupující do prostoru. Vzadu zaujme protažené víko zavazadlového prostoru, zakončené rovněž úzkými světlomety.
Za luxusní prostředí v kabině by se nemusel stydět ani Rolls-Royce. Vše je orientováno na dva vzadu sedící cestující, kteří mají k dispozici anatomická sedadla z devíti samostatných částí, které mají vlastní vyhřívání, odvětrávání, masážní funkcí a automatickou regulací tuhosti výplně. Úplně chybí přední sedadlo pro spolujezdce, místo něj je podnožka pro co největší komfort hádejte koho. Monumentální je také multimediální výbava, kromě nezbytné konektivity s jakýmkoliv přenosným zařízením jsou ve výbavě i dvě 19palcové obrazovky, v klidovém stavu umístěné nad hlavami cestujících, kde díky 90procentní propustnosti fungují jako střešní okno. Během několika sekund je lze ale uvést do plné pohotovosti a sledovat také zprávy nebo být ve spojení s kýmkoliv na světě. To zajišťuje satelitní připojení k internetu. Zabudovaný je vzadu i tablet, k němuž automaticky patří i klávesnice a myš. Zajímavou vychytávkou je automatické rozpoznání nálady cestujících, podle nichž auto vybere hudbu nebo osvětlení. Všechny materiály v kabině (dřevo, kůže, hliník nebo minerály) jsou přírodní, ani jeden prvek není plastový. Místa, kterých se cestující dotýkají nejvíc, jsou navíc antiseptická, čímž je minimalizován výskyt různých bakterií.
Pohon vozu obstarávají elektromotory, dojezd však zvyšuje také použitý spalovací motor. Na elektřinu dokáže limuzína dojet do vzdálenosti 350 kilometrů, prodlužovač dojezdu znamená dalších 500 kilometrů, ve výsledku tak Varsovia ujede 850 kilometrů, což je velice slušná porce. Tém spíš, že stovku pokoří za méně než 5 sekund a dosáhne maximálně něco kolem 200 km/h. Hmotnost vozu lehce přesáhne 2 tuny, na čemž mají podíl v podlaze umístěné akumulátory. Zatím čistě počítačový koncept má být již na jednom z nejbližších autosalonů převeden do reálného vozu, pokud se povede zaujmout potencionální kupce, vznikne po roce 2018 maximálně 50 automobilů ročně. Samozřejmostí je plné přizpůsobení vozu svému majiteli, což znamená, že tým designérů za příslušný obnos navrhne téměř cokoliv v jakémkoliv designu. Problémem nebude ani pancéřová ochrana na úrovni nejvyššího standardu VIP B7. Tak co, pořád máte zájem o Rolls-Royce?
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.