Fabia bude mít velké starosti, nová Kia Rio je špičkou segmentu

ar6, 1. září 2016, 10:46 Google+ Mondial de l'Automobile 2016 à Paris

Kia už dlouhou dobu není pouze levným příbuzným evropských nebo japonských značek. Naopak se Cee’dem, Optimou nebo Sportage dokazuje, že umí vyrobit vůz, srovnatelný se špičkou svého segmentu. Úplného vrcholu by však mohla dosáhnout až čtvrtá generace malého Ria, mířící na Fabii, Clio nebo Polo.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 02.09. 00:45) Napište svůj názor
Nová Kia Rio je větší než předchůdce, míří na špičku segmentu.

Nová Kia Rio je větší než předchůdce, míří na špičku segmentu. | foto: Kia Motors

Sdílejte článek

Kia Rio se z původně laciného sedanu nebo kombi vyklubala až ve velice konkurenceschopný tří- nebo pětidveřový hatchback, respektive sedan. Už minulá generace totiž naznačila, že může být skvělou alternativou k Fabii a spol., teprve novinka ale rozvijí svůj potenciál naplno. S délkou 4065 milimetrů, šířkou 1725 milimetrů, výškou 1450 milimetrů a rozvorem 2580 milimetrů je čtvrté Rio celkově delší, širší, nižší a má o 10 milimetrů větší rozvor náprav. To značí, že prostorem v interiéru to nebude žádných chudý příbuzný. Vedle místa pomohl nárůst rozměrů také vnějšímu vzhledu.

Rio tak vypadá dospěleji a mohutněji, zároveň ale není tak zavalité jako předchůdce. Na tom má jistě velký podíl tvar karosérie s delší kapotou i předním převisem a naopak kraťoučkým zadním převisem. Stejný recept byl použit také při navrhování SUV Sportage. S ním má nové Rio společné třeba mlhovky a jejich okolí, hlavním poznávacím znamením vozu jsou však maska chladiče ve tvaru tygřího nosu, velký nasávací otvor a do boků protažené světlomety s LED diodami ve tvaru písmene U. Zadní část svým nárazníkem částečně odkazuje na předchůdce, velká LED světla s grafikou šípu ale zase hodně připomínají Sportage.

Velmi povedená je alespoň podle fotek kabina malého hatchbacku. Jako první nejspíše upoutá pozornost obrazovka multimediálního systému, částečně vystupující ze středové konzole. Její použití dovolilo Jihokorejcům zbavit se některých přebytečných tlačítek, spodní část palubní desky tak vypadá nebývale jednoduše a uklizeně. Co víc, displej klimatizace působí i docela luxusním dojmem. Palubní deska je se dvěma velkými budíky příkladně jednoduchá, volant potom nemá zbytečně tlustý věnec a nesnižuje tak čitelnost přístrojů. Na výběr bude čalounění černou nebo šedou látkou, respektive černou nebo šedou umělou kůží. Volitelný Red Pack pak jinak fádní barvy rozjasní trochou červené. Technické detaily zatím nejsou k dispozici, po premiéře v Paříži ale bude následovat před koncem roku start výroby. Prodeje tak začnou na začátku roku 2017.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Fabia bude mít velké starosti, nová Kia Rio je špičkou segmentu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 02.09.2016 00:45 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Filtry pevných částic u benzínových motorů (GPF) se začaly montovat do vozů pro EU na podzim roku 2018

Filtry u benzinových motorů (GPF). Musí se vypalovat nebo ne?

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Historii vozu může prověřit každý prodejce. Kdo nechce, může skrývat podvody

Ilustrační foto

NENECHTE SE OŠKUBAT! Na odškodnění mají právo zranění i pozůstalí. Jak na to?

3/4 žen se vidí koncentrovanými a odpovědnými řidičkami

Ženy za volantem. Co na sebe samy PRÁSKLY?

Toyota Mirai

Vodíková auta mají ve světě podporu. A situace u nás?

Honda e

Honda e, digitální retro za pořádný balík peněz

Volkswagen Passat GTE

Nový Volkswagen Passat je v prodeji. Cena začíná na 750 000 Kč

Ferrari Purosangue tak, jak si jej představuje britský magazín Autocar

Ferrari pracuje na SUV! Technický ředitel Leiters prozradil něco ze zákulisí

Nové Mitsubishi L200 2020

Nové Mitsubishi L200: FARMÁŘI BEDLIVĚ ČTĚTE!

BMW i3 je na trhu už 6 let, nejnovější iterace ujede na jedno nabití přes 300 km

BMW i3 skončí bez nástupce, navzdory jeho stále rostoucím prodejům

reklama

Doporučujeme

Mercedes-AMG GLC 43 Coupé je dalším z řady silných modelů trojcípé hvězdy.

Mercedes GLC Coupé je konečně rychlý, ve verzi AMG 43 možná až moc

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Lamborghini Sian? Nejsilnější LAMBO všech dob!

  2. Nové Porsche 911 prozrazuje, proč je nejvýdělečnějším autem na světě. Překonalo i Ferrari

  3. Ferrari pracuje na SUV! Technický ředitel Leiters prozradil něco ze zákulisí

  4. Honda e, digitální retro za pořádný balík peněz

  5. Nové Mitsubishi L200: FARMÁŘI BEDLIVĚ ČTĚTE!

  6. Kolik se dá najet na jeden litr nafty? Se starou Octavií nečekaně hodně.

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud