Fabia bude mít velké starosti, nová Kia Rio je špičkou segmentu

Nová Kia Rio je větší než předchůdce, míří na špičku segmentu.
Nová Kia Rio je větší než předchůdce, míří na špičku segmentu., foto: Kia Motors
ar6 1. září 2016 10:46
Sdílej:

Kia už dlouhou dobu není pouze levným příbuzným evropských nebo japonských značek. Naopak se Cee’dem, Optimou nebo Sportage dokazuje, že umí vyrobit vůz, srovnatelný se špičkou svého segmentu. Úplného vrcholu by však mohla dosáhnout až čtvrtá generace malého Ria, mířící na Fabii, Clio nebo Polo.

Kia Rio se z původně laciného sedanu nebo kombi vyklubala až ve velice konkurenceschopný tří- nebo pětidveřový hatchback, respektive sedan. Už minulá generace totiž naznačila, že může být skvělou alternativou k Fabii a spol., teprve novinka ale rozvijí svůj potenciál naplno. S délkou 4065 milimetrů, šířkou 1725 milimetrů, výškou 1450 milimetrů a rozvorem 2580 milimetrů je čtvrté Rio celkově delší, širší, nižší a má o 10 milimetrů větší rozvor náprav. To značí, že prostorem v interiéru to nebude žádných chudý příbuzný. Vedle místa pomohl nárůst rozměrů také vnějšímu vzhledu.

Rio tak vypadá dospěleji a mohutněji, zároveň ale není tak zavalité jako předchůdce. Na tom má jistě velký podíl tvar karosérie s delší kapotou i předním převisem a naopak kraťoučkým zadním převisem. Stejný recept byl použit také při navrhování SUV Sportage. S ním má nové Rio společné třeba mlhovky a jejich okolí, hlavním poznávacím znamením vozu jsou však maska chladiče ve tvaru tygřího nosu, velký nasávací otvor a do boků protažené světlomety s LED diodami ve tvaru písmene U. Zadní část svým nárazníkem částečně odkazuje na předchůdce, velká LED světla s grafikou šípu ale zase hodně připomínají Sportage.

Velmi povedená je alespoň podle fotek kabina malého hatchbacku. Jako první nejspíše upoutá pozornost obrazovka multimediálního systému, částečně vystupující ze středové konzole. Její použití dovolilo Jihokorejcům zbavit se některých přebytečných tlačítek, spodní část palubní desky tak vypadá nebývale jednoduše a uklizeně. Co víc, displej klimatizace působí i docela luxusním dojmem. Palubní deska je se dvěma velkými budíky příkladně jednoduchá, volant potom nemá zbytečně tlustý věnec a nesnižuje tak čitelnost přístrojů. Na výběr bude čalounění černou nebo šedou látkou, respektive černou nebo šedou umělou kůží. Volitelný Red Pack pak jinak fádní barvy rozjasní trochou červené. Technické detaily zatím nejsou k dispozici, po premiéře v Paříži ale bude následovat před koncem roku start výroby. Prodeje tak začnou na začátku roku 2017.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.