Kia už dlouhou dobu není pouze levným příbuzným evropských nebo japonských značek. Naopak se Cee’dem, Optimou nebo Sportage dokazuje, že umí vyrobit vůz, srovnatelný se špičkou svého segmentu. Úplného vrcholu by však mohla dosáhnout až čtvrtá generace malého Ria, mířící na Fabii, Clio nebo Polo.
Kia Rio se z původně laciného sedanu nebo kombi vyklubala až ve velice konkurenceschopný tří- nebo pětidveřový hatchback, respektive sedan. Už minulá generace totiž naznačila, že může být skvělou alternativou k Fabii a spol., teprve novinka ale rozvijí svůj potenciál naplno. S délkou 4065 milimetrů, šířkou 1725 milimetrů, výškou 1450 milimetrů a rozvorem 2580 milimetrů je čtvrté Rio celkově delší, širší, nižší a má o 10 milimetrů větší rozvor náprav. To značí, že prostorem v interiéru to nebude žádných chudý příbuzný. Vedle místa pomohl nárůst rozměrů také vnějšímu vzhledu.
Rio tak vypadá dospěleji a mohutněji, zároveň ale není tak zavalité jako předchůdce. Na tom má jistě velký podíl tvar karosérie s delší kapotou i předním převisem a naopak kraťoučkým zadním převisem. Stejný recept byl použit také při navrhování SUV Sportage. S ním má nové Rio společné třeba mlhovky a jejich okolí, hlavním poznávacím znamením vozu jsou však maska chladiče ve tvaru tygřího nosu, velký nasávací otvor a do boků protažené světlomety s LED diodami ve tvaru písmene U. Zadní část svým nárazníkem částečně odkazuje na předchůdce, velká LED světla s grafikou šípu ale zase hodně připomínají Sportage.
Velmi povedená je alespoň podle fotek kabina malého hatchbacku. Jako první nejspíše upoutá pozornost obrazovka multimediálního systému, částečně vystupující ze středové konzole. Její použití dovolilo Jihokorejcům zbavit se některých přebytečných tlačítek, spodní část palubní desky tak vypadá nebývale jednoduše a uklizeně. Co víc, displej klimatizace působí i docela luxusním dojmem. Palubní deska je se dvěma velkými budíky příkladně jednoduchá, volant potom nemá zbytečně tlustý věnec a nesnižuje tak čitelnost přístrojů. Na výběr bude čalounění černou nebo šedou látkou, respektive černou nebo šedou umělou kůží. Volitelný Red Pack pak jinak fádní barvy rozjasní trochou červené. Technické detaily zatím nejsou k dispozici, po premiéře v Paříži ale bude následovat před koncem roku start výroby. Prodeje tak začnou na začátku roku 2017.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?