Kia už dlouhou dobu není pouze levným příbuzným evropských nebo japonských značek. Naopak se Cee’dem, Optimou nebo Sportage dokazuje, že umí vyrobit vůz, srovnatelný se špičkou svého segmentu. Úplného vrcholu by však mohla dosáhnout až čtvrtá generace malého Ria, mířící na Fabii, Clio nebo Polo.
Kia Rio se z původně laciného sedanu nebo kombi vyklubala až ve velice konkurenceschopný tří- nebo pětidveřový hatchback, respektive sedan. Už minulá generace totiž naznačila, že může být skvělou alternativou k Fabii a spol., teprve novinka ale rozvijí svůj potenciál naplno. S délkou 4065 milimetrů, šířkou 1725 milimetrů, výškou 1450 milimetrů a rozvorem 2580 milimetrů je čtvrté Rio celkově delší, širší, nižší a má o 10 milimetrů větší rozvor náprav. To značí, že prostorem v interiéru to nebude žádných chudý příbuzný. Vedle místa pomohl nárůst rozměrů také vnějšímu vzhledu.
Rio tak vypadá dospěleji a mohutněji, zároveň ale není tak zavalité jako předchůdce. Na tom má jistě velký podíl tvar karosérie s delší kapotou i předním převisem a naopak kraťoučkým zadním převisem. Stejný recept byl použit také při navrhování SUV Sportage. S ním má nové Rio společné třeba mlhovky a jejich okolí, hlavním poznávacím znamením vozu jsou však maska chladiče ve tvaru tygřího nosu, velký nasávací otvor a do boků protažené světlomety s LED diodami ve tvaru písmene U. Zadní část svým nárazníkem částečně odkazuje na předchůdce, velká LED světla s grafikou šípu ale zase hodně připomínají Sportage.
Velmi povedená je alespoň podle fotek kabina malého hatchbacku. Jako první nejspíše upoutá pozornost obrazovka multimediálního systému, částečně vystupující ze středové konzole. Její použití dovolilo Jihokorejcům zbavit se některých přebytečných tlačítek, spodní část palubní desky tak vypadá nebývale jednoduše a uklizeně. Co víc, displej klimatizace působí i docela luxusním dojmem. Palubní deska je se dvěma velkými budíky příkladně jednoduchá, volant potom nemá zbytečně tlustý věnec a nesnižuje tak čitelnost přístrojů. Na výběr bude čalounění černou nebo šedou látkou, respektive černou nebo šedou umělou kůží. Volitelný Red Pack pak jinak fádní barvy rozjasní trochou červené. Technické detaily zatím nejsou k dispozici, po premiéře v Paříži ale bude následovat před koncem roku start výroby. Prodeje tak začnou na začátku roku 2017.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!