Škodu Octavia čeká dramatický facelift. Bude trochu Mercedes a trochu Superb

Toto je jedna z možných podob faceliftované Octavie.
Toto je jedna z možných podob faceliftované Octavie., foto: Tobias Hornof
ar6 25. srpna 2016 16:32
Sdílej:

Pohled většiny fanoušků mladoboleslavské Škodovky se nyní upírá k plnému odhalení SUV Kodiaq. Už příští rok na jaře ale přijede dramaticky omlazená Octavia, která nechá tak trochu vzpomenout na minulou generace Mercedesu třídy E.

Třetí vydání novodobé Octavie se na trhu objevuje od roku 2013 (premiéra proběhla v prosinci 2012) a podle prodejů zatím nevypadá, že by liftbacku nebo kombi docházel dech. Tím spíše, když v rámci letošní modelové péče dostal pod kapotu moderní litrový tříválec TSI. Plánovači automobilky ale mají s modelem jiné úmysly, proto se již příští rok na jaře v Ženevě můžeme těšit na omlazovací kúru tuzemského bestselleru. A jak informuje britský Auto Express, změny to budou opravdu velmi dramatické, možná více, než by se na průběžnou modernizaci slušelo.

Velký vliv budou mít na novinku nejen sourozenci v podobě Superbu a SUV Kodiaq, ale překvapivě i minulá generace Mercedesu třídy E v době před výraznou modernizací. Právě německý model totiž budou připomínat rozdělená přední světla s výrazným páskem LED diod pro denní svícení. Můžete namítnout, že „dvojitými“ světlomety se pochlubí také Kodiaq, v jeho případě ale budou reflektory umístěny nad sebou. Ze Superbu si konkurent Focusu nebo Méganu půjčí výraznější masku chladiče. Méně dramatická bude proměna zadní části, která zůstane věrná LED lampám s grafickým zpracováním písmene C.

Kabina naopak zažije zemětřesení a výrazně by se mohla přiblížit Kodiaqu. Svůj podíl na tom bude mít především zabudování multimediálního systém s 9,5palcovým displejem, rozhraním Apple CarPlay a Android Auto a ovládáním pomocí gest. Něco podobného čeká mimo jiné také na Volkswagen Golf. Britové dokonce spekulují, že by mohlo dojít na použití přístrojové desky Virtual Cockpit, vzhledem k tomu, že ji nenabízí zatím ani Superb se to ale zdá málo pravděpodobné. Pod kapotou velké změny nebudou, škála od litrového tříválce TSI, přes dvoulitrová TDI až po dvoulitr TSI v Octavii RS zůstane zachována. To stejné se pak dá říct o rozměrech a prakticky také ceně. Pokud dojde k úpravám, tak spíše jen kosmetickým.

Témata:
Stalo se
Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.