Pohled většiny fanoušků mladoboleslavské Škodovky se nyní upírá k plnému odhalení SUV Kodiaq. Už příští rok na jaře ale přijede dramaticky omlazená Octavia, která nechá tak trochu vzpomenout na minulou generace Mercedesu třídy E.
Třetí vydání novodobé Octavie se na trhu objevuje od roku 2013 (premiéra proběhla v prosinci 2012) a podle prodejů zatím nevypadá, že by liftbacku nebo kombi docházel dech. Tím spíše, když v rámci letošní modelové péče dostal pod kapotu moderní litrový tříválec TSI. Plánovači automobilky ale mají s modelem jiné úmysly, proto se již příští rok na jaře v Ženevě můžeme těšit na omlazovací kúru tuzemského bestselleru. A jak informuje britský Auto Express, změny to budou opravdu velmi dramatické, možná více, než by se na průběžnou modernizaci slušelo.
Velký vliv budou mít na novinku nejen sourozenci v podobě Superbu a SUV Kodiaq, ale překvapivě i minulá generace Mercedesu třídy E v době před výraznou modernizací. Právě německý model totiž budou připomínat rozdělená přední světla s výrazným páskem LED diod pro denní svícení. Můžete namítnout, že „dvojitými“ světlomety se pochlubí také Kodiaq, v jeho případě ale budou reflektory umístěny nad sebou. Ze Superbu si konkurent Focusu nebo Méganu půjčí výraznější masku chladiče. Méně dramatická bude proměna zadní části, která zůstane věrná LED lampám s grafickým zpracováním písmene C.
Kabina naopak zažije zemětřesení a výrazně by se mohla přiblížit Kodiaqu. Svůj podíl na tom bude mít především zabudování multimediálního systém s 9,5palcovým displejem, rozhraním Apple CarPlay a Android Auto a ovládáním pomocí gest. Něco podobného čeká mimo jiné také na Volkswagen Golf. Britové dokonce spekulují, že by mohlo dojít na použití přístrojové desky Virtual Cockpit, vzhledem k tomu, že ji nenabízí zatím ani Superb se to ale zdá málo pravděpodobné. Pod kapotou velké změny nebudou, škála od litrového tříválce TSI, přes dvoulitrová TDI až po dvoulitr TSI v Octavii RS zůstane zachována. To stejné se pak dá říct o rozměrech a prakticky také ceně. Pokud dojde k úpravám, tak spíše jen kosmetickým.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?