Pohled většiny fanoušků mladoboleslavské Škodovky se nyní upírá k plnému odhalení SUV Kodiaq. Už příští rok na jaře ale přijede dramaticky omlazená Octavia, která nechá tak trochu vzpomenout na minulou generace Mercedesu třídy E.
Třetí vydání novodobé Octavie se na trhu objevuje od roku 2013 (premiéra proběhla v prosinci 2012) a podle prodejů zatím nevypadá, že by liftbacku nebo kombi docházel dech. Tím spíše, když v rámci letošní modelové péče dostal pod kapotu moderní litrový tříválec TSI. Plánovači automobilky ale mají s modelem jiné úmysly, proto se již příští rok na jaře v Ženevě můžeme těšit na omlazovací kúru tuzemského bestselleru. A jak informuje britský Auto Express, změny to budou opravdu velmi dramatické, možná více, než by se na průběžnou modernizaci slušelo.
Velký vliv budou mít na novinku nejen sourozenci v podobě Superbu a SUV Kodiaq, ale překvapivě i minulá generace Mercedesu třídy E v době před výraznou modernizací. Právě německý model totiž budou připomínat rozdělená přední světla s výrazným páskem LED diod pro denní svícení. Můžete namítnout, že „dvojitými“ světlomety se pochlubí také Kodiaq, v jeho případě ale budou reflektory umístěny nad sebou. Ze Superbu si konkurent Focusu nebo Méganu půjčí výraznější masku chladiče. Méně dramatická bude proměna zadní části, která zůstane věrná LED lampám s grafickým zpracováním písmene C.
Kabina naopak zažije zemětřesení a výrazně by se mohla přiblížit Kodiaqu. Svůj podíl na tom bude mít především zabudování multimediálního systém s 9,5palcovým displejem, rozhraním Apple CarPlay a Android Auto a ovládáním pomocí gest. Něco podobného čeká mimo jiné také na Volkswagen Golf. Britové dokonce spekulují, že by mohlo dojít na použití přístrojové desky Virtual Cockpit, vzhledem k tomu, že ji nenabízí zatím ani Superb se to ale zdá málo pravděpodobné. Pod kapotou velké změny nebudou, škála od litrového tříválce TSI, přes dvoulitrová TDI až po dvoulitr TSI v Octavii RS zůstane zachována. To stejné se pak dá říct o rozměrech a prakticky také ceně. Pokud dojde k úpravám, tak spíše jen kosmetickým.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.