Třetí vydání novodobé Octavie se na trhu objevuje od roku 2013 (premiéra proběhla v prosinci 2012) a podle prodejů zatím nevypadá, že by liftbacku nebo kombi docházel dech. Tím spíše, když v rámci letošní modelové péče dostal pod kapotu moderní litrový tříválec TSI. Plánovači automobilky ale mají s modelem jiné úmysly, proto se již příští rok na jaře v Ženevě můžeme těšit na omlazovací kúru tuzemského bestselleru. A jak informuje britský Auto Express, změny to budou opravdu velmi dramatické, možná více, než by se na průběžnou modernizaci slušelo.
Velký vliv budou mít na novinku nejen sourozenci v podobě Superbu a SUV Kodiaq, ale překvapivě i minulá generace Mercedesu třídy E v době před výraznou modernizací. Právě německý model totiž budou připomínat rozdělená přední světla s výrazným páskem LED diod pro denní svícení. Můžete namítnout, že „dvojitými“ světlomety se pochlubí také Kodiaq, v jeho případě ale budou reflektory umístěny nad sebou. Ze Superbu si konkurent Focusu nebo Méganu půjčí výraznější masku chladiče. Méně dramatická bude proměna zadní části, která zůstane věrná LED lampám s grafickým zpracováním písmene C.
Kabina naopak zažije zemětřesení a výrazně by se mohla přiblížit Kodiaqu. Svůj podíl na tom bude mít především zabudování multimediálního systém s 9,5palcovým displejem, rozhraním Apple CarPlay a Android Auto a ovládáním pomocí gest. Něco podobného čeká mimo jiné také na Volkswagen Golf. Britové dokonce spekulují, že by mohlo dojít na použití přístrojové desky Virtual Cockpit, vzhledem k tomu, že ji nenabízí zatím ani Superb se to ale zdá málo pravděpodobné. Pod kapotou velké změny nebudou, škála od litrového tříválce TSI, přes dvoulitrová TDI až po dvoulitr TSI v Octavii RS zůstane zachována. To stejné se pak dá říct o rozměrech a prakticky také ceně. Pokud dojde k úpravám, tak spíše jen kosmetickým.