Mazda RX-Vision loni překvapila Tokio a od té doby je pořád ve vzduchu její produkční verze. Vedení automobilky nejprve potvrdilo sériovou výrobu nového rotačního motoru Skyactiv-R, v uplynulých dnech pak mělo dostat zelenou i stylové kupé. Jak by mohlo vypadat a kdy se představí?
Mazdy, vytvořené v designovém jazyku Kodo, patří i po třech čtyřech letech mezi nejhezčí auta svých segmentů a rozhodně mají potenciál stát se nadčasovou klasikou. Přesto jedno auto z tohoto davu tak trochu vyčnívá. Ano, jde o loňský koncept kupé RX-Vision s Wankelovým motorem a pohonem zadních kol. Po ukončení výroby RX-8 v programu nějaká ta rotační Mazda chybí, což si nejspíše vedení automobilky uvědomilo. Proto už před nějakou dobou potvrdilo vývoj motoru Skyactiv-R se dvěma rotory o objemu 0.8 litru, celkově tak bude mít jednotka 1.6 litru. Kam se však dostane bylo dlouhou dobu ve hvězdách.
Australský magazín Motoring však nyní přišel s informací, že vedení Mazdy formálně schválilo vzhled, techniku i produkci sériové verze konceptu RX-Vision. Ta pravděpodobně ponese označení RX-9, což je po modelech RX-7 a RX-8 logické, poprvé se ve formě konceptu ukáže už za rok v Tokiu (Mazda tam bude slavit padesátiny prvního rotačního modelu) a konečná podoba přijede tamtéž, jen o dva roky později. Je to ještě poměrně dlouhá doba, pokud ale vůz bude vypadat tak, jak naznačují rendery japonského magazínu Holiday Auto, ani to zřejmě nebude vadit. Však se podívejte, dlouhá kapota, kabina posunutá co nejvíce dozadu, vytažené blatníky a přední část ve stylu posledních modelů. Kdo by tomu odolal?
Jak už bylo řečeno, pod kapotu se dostane nový rotační motor Skyactiv-R o objemu 1.6 litru. Mazda u něj hodlá jako první na světě použít kombinaci turbodmychadla a zapalování HCCI z naftových jednotek, a to především kvůli optimalizaci vstřikování paliva. Pokud by nakonec na zapalování HCCI nedošlo, budou použity zapuštěné zapalovací svíčky, které zlepší spotřebu paliva. Celkově by mohl mít motor výkon 300 kW (408 k), auto jako takové pak bude vážit méně než 1300 kilogramů. Vývojáři rovněž pracují na dokonalém vyvážení hmotnosti, v kombinaci s koncepcí transaxle a karosérií kratší než u RX-Vision by tak chystaná RX-9 měla nabídnout zajímavé dynamické parametry. Až kupé s pohonem zadních kol za tři roky skutečně přijede, jeho cena by neměla překročit 8 milionů jenů (cca 1 914 000 korun). I za víc se ale na něj budou stát fronty.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).