Mazda RX-Vision loni překvapila Tokio a od té doby je pořád ve vzduchu její produkční verze. Vedení automobilky nejprve potvrdilo sériovou výrobu nového rotačního motoru Skyactiv-R, v uplynulých dnech pak mělo dostat zelenou i stylové kupé. Jak by mohlo vypadat a kdy se představí?
Mazdy, vytvořené v designovém jazyku Kodo, patří i po třech čtyřech letech mezi nejhezčí auta svých segmentů a rozhodně mají potenciál stát se nadčasovou klasikou. Přesto jedno auto z tohoto davu tak trochu vyčnívá. Ano, jde o loňský koncept kupé RX-Vision s Wankelovým motorem a pohonem zadních kol. Po ukončení výroby RX-8 v programu nějaká ta rotační Mazda chybí, což si nejspíše vedení automobilky uvědomilo. Proto už před nějakou dobou potvrdilo vývoj motoru Skyactiv-R se dvěma rotory o objemu 0.8 litru, celkově tak bude mít jednotka 1.6 litru. Kam se však dostane bylo dlouhou dobu ve hvězdách.
Australský magazín Motoring však nyní přišel s informací, že vedení Mazdy formálně schválilo vzhled, techniku i produkci sériové verze konceptu RX-Vision. Ta pravděpodobně ponese označení RX-9, což je po modelech RX-7 a RX-8 logické, poprvé se ve formě konceptu ukáže už za rok v Tokiu (Mazda tam bude slavit padesátiny prvního rotačního modelu) a konečná podoba přijede tamtéž, jen o dva roky později. Je to ještě poměrně dlouhá doba, pokud ale vůz bude vypadat tak, jak naznačují rendery japonského magazínu Holiday Auto, ani to zřejmě nebude vadit. Však se podívejte, dlouhá kapota, kabina posunutá co nejvíce dozadu, vytažené blatníky a přední část ve stylu posledních modelů. Kdo by tomu odolal?
Jak už bylo řečeno, pod kapotu se dostane nový rotační motor Skyactiv-R o objemu 1.6 litru. Mazda u něj hodlá jako první na světě použít kombinaci turbodmychadla a zapalování HCCI z naftových jednotek, a to především kvůli optimalizaci vstřikování paliva. Pokud by nakonec na zapalování HCCI nedošlo, budou použity zapuštěné zapalovací svíčky, které zlepší spotřebu paliva. Celkově by mohl mít motor výkon 300 kW (408 k), auto jako takové pak bude vážit méně než 1300 kilogramů. Vývojáři rovněž pracují na dokonalém vyvážení hmotnosti, v kombinaci s koncepcí transaxle a karosérií kratší než u RX-Vision by tak chystaná RX-9 měla nabídnout zajímavé dynamické parametry. Až kupé s pohonem zadních kol za tři roky skutečně přijede, jeho cena by neměla překročit 8 milionů jenů (cca 1 914 000 korun). I za víc se ale na něj budou stát fronty.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.