Patříte k příznivcům automatických převodovek? Pak asi víte o existenci automatu, který u Hondy CR-V nabídne devět stupňů. Nově se ale chystá něco, co může někomu vyrazit dech.
Nový automat s devíti kvalty nahradil starší automatickou pětistupňovou převodovku. Vše se stalo s ohledem na nižší spotřebu a lepší jízdní vlastnosti. Nyní se ale Honda pochlubila plánem, nabídnout do budoucna modely s automatem o jedenácti stupních! Přijde vám to jako nesmysl?
Jestli právě udiveně kroutíte hlavou, tak nejste asi jediní. Honda si nechala před pár dny registrovat patent na automat s 11 kvalty, čímž se stane prvním výrobcem na světě. Aby toho nebylo málo, převodovka disponuje hned třemi spojkami, což by mělo zaručit co nejhladší řazení. Společně s tím se sníží spotřeba a je otázkou, u kterého modelu uvidíme tenhle automat jako první.
Uvidíme, jak vše dopadne a zda se tenhle šiíený nápad dostane do skutečné sériové výroby. Mimochodem, ačkoliv by Honda měla prvenství v použité této převodovky, svůj jedenáctistupňový automat vyvíjí i americký Ford. Ten navíc už za rok uvede na trh desetistupňovou převodovku, na které spolupracoval s koncernem GM.
Ke všemu se vyjádřil i šéf firmy ZF Stefan Sommer. Podle něj je devět stupňů u osobních aut přirozeným limitem. Další stupně jsou již nesmyslem, který nemá opodstatnění. Svědčí o tom fakt, že koncern Volkswagen loni skončil s vývojem desetistupňového DSG. Právě náklady na vývoj a složitost celého ústrojí bylo hlavním důvodem "stopky".
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?