Patříte k příznivcům automatických převodovek? Pak asi víte o existenci automatu, který u Hondy CR-V nabídne devět stupňů. Nově se ale chystá něco, co může někomu vyrazit dech.
Nový automat s devíti kvalty nahradil starší automatickou pětistupňovou převodovku. Vše se stalo s ohledem na nižší spotřebu a lepší jízdní vlastnosti. Nyní se ale Honda pochlubila plánem, nabídnout do budoucna modely s automatem o jedenácti stupních! Přijde vám to jako nesmysl?
Jestli právě udiveně kroutíte hlavou, tak nejste asi jediní. Honda si nechala před pár dny registrovat patent na automat s 11 kvalty, čímž se stane prvním výrobcem na světě. Aby toho nebylo málo, převodovka disponuje hned třemi spojkami, což by mělo zaručit co nejhladší řazení. Společně s tím se sníží spotřeba a je otázkou, u kterého modelu uvidíme tenhle automat jako první.
Uvidíme, jak vše dopadne a zda se tenhle šiíený nápad dostane do skutečné sériové výroby. Mimochodem, ačkoliv by Honda měla prvenství v použité této převodovky, svůj jedenáctistupňový automat vyvíjí i americký Ford. Ten navíc už za rok uvede na trh desetistupňovou převodovku, na které spolupracoval s koncernem GM.
Ke všemu se vyjádřil i šéf firmy ZF Stefan Sommer. Podle něj je devět stupňů u osobních aut přirozeným limitem. Další stupně jsou již nesmyslem, který nemá opodstatnění. Svědčí o tom fakt, že koncern Volkswagen loni skončil s vývojem desetistupňového DSG. Právě náklady na vývoj a složitost celého ústrojí bylo hlavním důvodem "stopky".
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?