Patříte k příznivcům automatických převodovek? Pak asi víte o existenci automatu, který u Hondy CR-V nabídne devět stupňů. Nově se ale chystá něco, co může někomu vyrazit dech.
Nový automat s devíti kvalty nahradil starší automatickou pětistupňovou převodovku. Vše se stalo s ohledem na nižší spotřebu a lepší jízdní vlastnosti. Nyní se ale Honda pochlubila plánem, nabídnout do budoucna modely s automatem o jedenácti stupních! Přijde vám to jako nesmysl?
Jestli právě udiveně kroutíte hlavou, tak nejste asi jediní. Honda si nechala před pár dny registrovat patent na automat s 11 kvalty, čímž se stane prvním výrobcem na světě. Aby toho nebylo málo, převodovka disponuje hned třemi spojkami, což by mělo zaručit co nejhladší řazení. Společně s tím se sníží spotřeba a je otázkou, u kterého modelu uvidíme tenhle automat jako první.
Uvidíme, jak vše dopadne a zda se tenhle šiíený nápad dostane do skutečné sériové výroby. Mimochodem, ačkoliv by Honda měla prvenství v použité této převodovky, svůj jedenáctistupňový automat vyvíjí i americký Ford. Ten navíc už za rok uvede na trh desetistupňovou převodovku, na které spolupracoval s koncernem GM.
Ke všemu se vyjádřil i šéf firmy ZF Stefan Sommer. Podle něj je devět stupňů u osobních aut přirozeným limitem. Další stupně jsou již nesmyslem, který nemá opodstatnění. Svědčí o tom fakt, že koncern Volkswagen loni skončil s vývojem desetistupňového DSG. Právě náklady na vývoj a složitost celého ústrojí bylo hlavním důvodem "stopky".
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.