Patříte k příznivcům automatických převodovek? Pak asi víte o existenci automatu, který u Hondy CR-V nabídne devět stupňů. Nově se ale chystá něco, co může někomu vyrazit dech.
Nový automat s devíti kvalty nahradil starší automatickou pětistupňovou převodovku. Vše se stalo s ohledem na nižší spotřebu a lepší jízdní vlastnosti. Nyní se ale Honda pochlubila plánem, nabídnout do budoucna modely s automatem o jedenácti stupních! Přijde vám to jako nesmysl?
Jestli právě udiveně kroutíte hlavou, tak nejste asi jediní. Honda si nechala před pár dny registrovat patent na automat s 11 kvalty, čímž se stane prvním výrobcem na světě. Aby toho nebylo málo, převodovka disponuje hned třemi spojkami, což by mělo zaručit co nejhladší řazení. Společně s tím se sníží spotřeba a je otázkou, u kterého modelu uvidíme tenhle automat jako první.
Uvidíme, jak vše dopadne a zda se tenhle šiíený nápad dostane do skutečné sériové výroby. Mimochodem, ačkoliv by Honda měla prvenství v použité této převodovky, svůj jedenáctistupňový automat vyvíjí i americký Ford. Ten navíc už za rok uvede na trh desetistupňovou převodovku, na které spolupracoval s koncernem GM.
Ke všemu se vyjádřil i šéf firmy ZF Stefan Sommer. Podle něj je devět stupňů u osobních aut přirozeným limitem. Další stupně jsou již nesmyslem, který nemá opodstatnění. Svědčí o tom fakt, že koncern Volkswagen loni skončil s vývojem desetistupňového DSG. Právě náklady na vývoj a složitost celého ústrojí bylo hlavním důvodem "stopky".
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?