Pokud se chcete za volantem ostrého hatchbacku především bavit, moc lepších možností, než Renault Mégane RS, nenajdete. S použitím na každý den už to, i díky třídveřové karosérii, tak slavné není. Ví to i samotná automobilka, proto se nové RS bude vyrábět výhradně s pěticí dveří. A protože se tento pokračovatel objeví již brzy, musela předtím skončit výroba současné generace.
Třetí Renault Mégane RS se poprvé ukázal v roce 2009 při závodech formule 1 v Monaku. Podobně jako předchůdce nebo třeba menší Renault Clio RS (bavíme se o minulé generaci) ihned zaujal výbornými jízdními vlastnostmi, skvělým podvozkem, komunikativním řízením a povedeným přeplňovaným dvoulitrem. V průběhu výroby přišlo na řadu několik menších i větších modernizací, speciál pro francouzskou či španělskou policii a především také řada unikátních verzí. Mezi ty nejzajímavější patří 275 Trophy a 275 Trophy-R (toho vzniklo jen 220 kusů).
Obě verze zaujaly posíleným motorem, titanovým výfukem Akrapovič, podvozkem Cup nebo samosvorným diferenciálem. Trophy-R pak šel ještě dál, když přišel o zadní sedačky, rádio nebo klimatizaci (celková úspora 100 kilogramů) a naopak dostal stavitelné tlumiče, speciální pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 (oba prvky byly za příplatek i pro 275 Trophy), lithium-iontový akumulátor nebo pružiny z kompozitu. Výsledkem bylo, že Mégane RS 275 Trophy-R dlouho držel rekordní čas pro předokolky na Nordschleife, než jej překonala Honda Civic Type R a Volkswagen Golf GTI Clubsport S.
Jenomže s tímhle Méganem RS je teď ámen. Ve španělské Palencii ukončil Renault již začátkem prázdnin výrobu zřejmě posledního třídveřového „eReSka“. Celkem vzniklo asi 30 tisíc automobilů, které byly nabízeny napříč Evropou, ale i v Číně, Singapuru, Austrálii nebo Jižní Africe. Nyní si tedy dá označení Mégane RS chvíli pauzu, už příští rok ale uvidíme nástupce. Testovací prototypy říkají, že s trojicí dveří už se nepočítá, zákulisní informace potom tvrdí, že stejný osud potká i manuální převodovku. Novinka by, podobně jako menší Clio RS, měla podle magazínu Performance Drive dostat pouze dvouspojkový automat EDC (zcela vyloučeno není ani zabudování manuálu) v kombinaci s přeplňovanou osmnáctistovkou o výkonu 224 kW (305 k). Spekuluje se i o použití pohonu všech kol. Premiéra se odehraj v Ženevě nebo ve Frankfurtu, prodeje začnou do konce příštího roku.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.