Zamáčkněte slzu, současný Mégane RS končí a novinka Vás nepotěší

ar6, 22. srpna 2016, 14:22 Google+

Pokud se chcete za volantem ostrého hatchbacku především bavit, moc lepších možností, než Renault Mégane RS, nenajdete. S použitím na každý den už to, i díky třídveřové karosérii, tak slavné není. Ví to i samotná automobilka, proto se nové RS bude vyrábět výhradně s pěticí dveří. A protože se tento pokračovatel objeví již brzy, musela předtím skončit výroba současné generace.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Třetí generace Renaultu Mégane RS končí.

Třetí generace Renaultu Mégane RS končí. | foto: Renault Sport

Sdílejte článek

Třetí Renault Mégane RS se poprvé ukázal v roce 2009 při závodech formule 1 v Monaku. Podobně jako předchůdce nebo třeba menší Renault Clio RS (bavíme se o minulé generaci) ihned zaujal výbornými jízdními vlastnostmi, skvělým podvozkem, komunikativním řízením a povedeným přeplňovaným dvoulitrem. V průběhu výroby přišlo na řadu několik menších i větších modernizací, speciál pro francouzskou či španělskou policii a především také řada unikátních verzí. Mezi ty nejzajímavější patří 275 Trophy a 275 Trophy-R (toho vzniklo jen 220 kusů).

Obě verze zaujaly posíleným motorem, titanovým výfukem Akrapovič, podvozkem Cup nebo samosvorným diferenciálem. Trophy-R pak šel ještě dál, když přišel o zadní sedačky, rádio nebo klimatizaci (celková úspora 100 kilogramů) a naopak dostal stavitelné tlumiče, speciální pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 (oba prvky byly za příplatek i pro 275 Trophy), lithium-iontový akumulátor nebo pružiny z kompozitu. Výsledkem bylo, že Mégane RS 275 Trophy-R dlouho držel rekordní čas pro předokolky na Nordschleife, než jej překonala Honda Civic Type R a Volkswagen Golf GTI Clubsport S.

img-responsive

Renault Mégane RS 275 Trophy-R, někdejší nejrychlejší předokolka na Ringu. | foto: Renault Sport

Jenomže s tímhle Méganem RS je teď ámen. Ve španělské Palencii ukončil Renault již začátkem prázdnin výrobu zřejmě posledního třídveřového „eReSka“. Celkem vzniklo asi 30 tisíc automobilů, které byly nabízeny napříč Evropou, ale i v Číně, Singapuru, Austrálii nebo Jižní Africe. Nyní si tedy dá označení Mégane RS chvíli pauzu, už příští rok ale uvidíme nástupce. Testovací prototypy říkají, že s trojicí dveří už se nepočítá, zákulisní informace potom tvrdí, že stejný osud potká i manuální převodovku. Novinka by, podobně jako menší Clio RS, měla podle magazínu Performance Drive dostat pouze dvouspojkový automat EDC (zcela vyloučeno není ani zabudování manuálu) v kombinaci s přeplňovanou osmnáctistovkou o výkonu 224 kW (305 k). Spekuluje se i o použití pohonu všech kol. Premiéra se odehraj v Ženevě nebo ve Frankfurtu, prodeje začnou do konce příštího roku.

Vytisknout

Diskuze: Zamáčkněte slzu, současný Mégane RS končí a novinka Vás nepotěší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Omlazenou Kiu Soul poznáte vlastně jen podle předního nárazníku.

Kia Soul má za sebou plastickou operaci, změny musíte hledat lupou

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud