Pro velkým zájem zákazníků se Aston Martin rozhodl postavit 99 kusů kupé Vanquish s karosérií Zagato. I přes vysokou cenu se po autech jen zaprášilo, na řadu přišel tak trochu překvapivě také kabriolet.
Aston Martinů s plátěnou střechou a karosérií Zagato historie zase tolik nepamatuje. Mezi ty nejkultovnější se řadí V8 Vantage Volante z roku 1987 a DB AR1 z roku 2003. Nový Vanquish Zagato Volante má potenciál mezi tyto stroje patřit, a to navzdory faktu, že od kupé jej odlišuje vlastně jenom ta plátěná střecha (její mechanismus je velice podobný výchozímu modelu). Znamená to mimo jiné karbonové panely karosérie, elegantní zadní část s LED světly ve stylu hypersportu Vulcan, novou přední masku a přepracovanou kapotu. K dílům z uhlíkových vláken se přidává i bodykit ze stejného materiálu, čítající přední splitter, boční prahy a zadní difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku.
Pro kabinu zůstává typické prošívání výplní dveří a čalounění sedadel ve tvaru písmene Z. To se objevuje i na hlavových opěrkách nebo středové konzoli. Potah většiny dílů obstarává prémiová béžová kůže Bridge of Weir. Ani na dalších materiálech se nešetřilo, čekejte tak karbon nebo anodizovaný bronz. Ostatně, velké slovo měla při úpravách interiéru divize Q. Pod kapotou najdeme šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 441 kW (600 k), umožňující vozu akceleraci z 0 na 96 km/h za 3,7 sekundy (o 0,2 sekundy pomaleji než kupé). Přepracováno bylo i nastavení podvozku, s tímhle autem ale nejspíše řezat zatáčky úplně nebudete. Respektive 99 budoucích majitelů nebude, každý navíc za auto dá částku vyšší než 500 000 liber (cca 15,6 milionu korun). Dodávky začnou v příštím roce.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.