Pro velkým zájem zákazníků se Aston Martin rozhodl postavit 99 kusů kupé Vanquish s karosérií Zagato. I přes vysokou cenu se po autech jen zaprášilo, na řadu přišel tak trochu překvapivě také kabriolet.
Aston Martinů s plátěnou střechou a karosérií Zagato historie zase tolik nepamatuje. Mezi ty nejkultovnější se řadí V8 Vantage Volante z roku 1987 a DB AR1 z roku 2003. Nový Vanquish Zagato Volante má potenciál mezi tyto stroje patřit, a to navzdory faktu, že od kupé jej odlišuje vlastně jenom ta plátěná střecha (její mechanismus je velice podobný výchozímu modelu). Znamená to mimo jiné karbonové panely karosérie, elegantní zadní část s LED světly ve stylu hypersportu Vulcan, novou přední masku a přepracovanou kapotu. K dílům z uhlíkových vláken se přidává i bodykit ze stejného materiálu, čítající přední splitter, boční prahy a zadní difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku.
Pro kabinu zůstává typické prošívání výplní dveří a čalounění sedadel ve tvaru písmene Z. To se objevuje i na hlavových opěrkách nebo středové konzoli. Potah většiny dílů obstarává prémiová béžová kůže Bridge of Weir. Ani na dalších materiálech se nešetřilo, čekejte tak karbon nebo anodizovaný bronz. Ostatně, velké slovo měla při úpravách interiéru divize Q. Pod kapotou najdeme šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 441 kW (600 k), umožňující vozu akceleraci z 0 na 96 km/h za 3,7 sekundy (o 0,2 sekundy pomaleji než kupé). Přepracováno bylo i nastavení podvozku, s tímhle autem ale nejspíše řezat zatáčky úplně nebudete. Respektive 99 budoucích majitelů nebude, každý navíc za auto dá částku vyšší než 500 000 liber (cca 15,6 milionu korun). Dodávky začnou v příštím roce.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?