Escala je nejpovedenějším Cadillacem dneška. Šance na výrobu nejsou malé

ar6, 21. srpna 2016, 15:26 Google+ Pebble Beach Concours d'Elegance 2016

Cadillac se snaží oživit zájem zákazníků pomocí nových modelů. Největším z nich je limuzína CT6, konkurující i Mercedesu třídy S nebo BMW řady 7. A i když vozu rozhodně nechybí atraktivita a výjimečnost, pořád by to v portfoliu chtělo ještě něco trochu stylovějšího. Proto je tu koncept Escala.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Escala je nejluxusnějším modelem Cadillacu.

Escala je nejluxusnějším modelem Cadillacu. | foto: Cadillac

Sdílejte článek

Segment prémiových vozů je jednolitý, řeklo by se. Stejně ale pořád existuje oblast, kde se BMW řady 7 nebo Audi A8 nechytají. Ano, jde o ty nejsportovnější luxusní limuzíny, kam patří třeba Porsche Panamera. To je zkrátka pořád tak trochu nad zavedenou německou konkurencí. Právě vlastní Panameru by možná chtěl Cadillac stvořit, jinak se totiž uvedení konceptu Escala ani vysvětlit nedá. Samozřejmě, ještě zde máme oficiální vyjádření z vedení automobilky, které říká, že jde o prezentaci nového designového jazyka a pokrokových technologií s možností použití v budoucích modelech značky. Pak je tu ale i dodatek, že bude záležet na vývoji trhu, Escala však má rozhodně možnost zavedení do sériové výroby.

Ve španělštině znamená slovo escala velký, a přesně takový nový Cadillac je. Nejde jen o délku 5347 milimetrů, kterou hodně překonává existující CT6. Jde také o celkové vzezření vozu, navazující na někdejší koncepty Ciel a Elmiraj. Jak už bylo řečeno, Escala prezentuje nový designový jazyk značky. Ten je vyjádřen například úzkými horizontálními i vertikálními předními světlomety z organických diod (OLED). Zaujmou i velká maska chladiče s trojdimenzionálním výpletem, 22palcová litá kola a především tvar karosérie. Nejde totiž o klasický sedan, nýbrž čtyřdveřové kupé. Přesně jako u Panamery. Jestliže jsou přední světla zajímavá, asi neexistuje přesné adjektivum pro ta zadní. Jejich tvar je velice originální a zasahuje nejen do víka kufru a nárazníku, ale i blatníků.

Kabina vozu je pomyslně rozdělená na dvě zóny. Ta přední reprezentuje technologický náskok, protože palubní desku tvoří prakticky jen tři zahnuté a velmi tenké OLED displeje. Ty se ovládají pomocí hlasu nebo gest, na středovém tunelu je pak i otočný ovladač. Volant vychází z křivek současných modelů, je však tenčí a alespoň dle fotek vypadá i malinko větší (zároveň je ale dost minimalistický). Vzadu je místo pro dvě osoby a na rozdíl od přední části reprezentuje pohodlí. Rozměrná sedadla totiž doplňují tři výsuvné obrazovky – dvě v předních sedadlech, jedna ve středovém tunelu. Kufr není nejpraktičtější, u konceptu ale musel ustoupit designovým účelům. Mezi materiály uvnitř mimochodem najdeme kůži, dřevo a ručně šitou tkaninu. Exkluzivita je i pod kapotou, 4.2litrový osmiválec se dvěma turbodmychadly a vypínáním poloviny válců se v budoucnu objeví i v sériových modelech značky. Že jsou poháněna zadní kola asi zdůrazňovat nemusíme.

Vytisknout

Diskuze: Escala je nejpovedenějším Cadillacem dneška. Šance na výrobu nejsou malé

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Logo motorů TDI koncernu Volkswagen.

Objevil se další lhář v kauze Dieselgate. Je jím přední světová firma

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud