Cadillac se snaží oživit zájem zákazníků pomocí nových modelů. Největším z nich je limuzína CT6, konkurující i Mercedesu třídy S nebo BMW řady 7. A i když vozu rozhodně nechybí atraktivita a výjimečnost, pořád by to v portfoliu chtělo ještě něco trochu stylovějšího. Proto je tu koncept Escala.
Segment prémiových vozů je jednolitý, řeklo by se. Stejně ale pořád existuje oblast, kde se BMW řady 7 nebo Audi A8 nechytají. Ano, jde o ty nejsportovnější luxusní limuzíny, kam patří třeba Porsche Panamera. To je zkrátka pořád tak trochu nad zavedenou německou konkurencí. Právě vlastní Panameru by možná chtěl Cadillac stvořit, jinak se totiž uvedení konceptu Escala ani vysvětlit nedá. Samozřejmě, ještě zde máme oficiální vyjádření z vedení automobilky, které říká, že jde o prezentaci nového designového jazyka a pokrokových technologií s možností použití v budoucích modelech značky. Pak je tu ale i dodatek, že bude záležet na vývoji trhu, Escala však má rozhodně možnost zavedení do sériové výroby.
Ve španělštině znamená slovo escala velký, a přesně takový nový Cadillac je. Nejde jen o délku 5347 milimetrů, kterou hodně překonává existující CT6. Jde také o celkové vzezření vozu, navazující na někdejší koncepty Ciel a Elmiraj. Jak už bylo řečeno, Escala prezentuje nový designový jazyk značky. Ten je vyjádřen například úzkými horizontálními i vertikálními předními světlomety z organických diod (OLED). Zaujmou i velká maska chladiče s trojdimenzionálním výpletem, 22palcová litá kola a především tvar karosérie. Nejde totiž o klasický sedan, nýbrž čtyřdveřové kupé. Přesně jako u Panamery. Jestliže jsou přední světla zajímavá, asi neexistuje přesné adjektivum pro ta zadní. Jejich tvar je velice originální a zasahuje nejen do víka kufru a nárazníku, ale i blatníků.
Kabina vozu je pomyslně rozdělená na dvě zóny. Ta přední reprezentuje technologický náskok, protože palubní desku tvoří prakticky jen tři zahnuté a velmi tenké OLED displeje. Ty se ovládají pomocí hlasu nebo gest, na středovém tunelu je pak i otočný ovladač. Volant vychází z křivek současných modelů, je však tenčí a alespoň dle fotek vypadá i malinko větší (zároveň je ale dost minimalistický). Vzadu je místo pro dvě osoby a na rozdíl od přední části reprezentuje pohodlí. Rozměrná sedadla totiž doplňují tři výsuvné obrazovky – dvě v předních sedadlech, jedna ve středovém tunelu. Kufr není nejpraktičtější, u konceptu ale musel ustoupit designovým účelům. Mezi materiály uvnitř mimochodem najdeme kůži, dřevo a ručně šitou tkaninu. Exkluzivita je i pod kapotou, 4.2litrový osmiválec se dvěma turbodmychadly a vypínáním poloviny válců se v budoucnu objeví i v sériových modelech značky. Že jsou poháněna zadní kola asi zdůrazňovat nemusíme.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.