Escala je nejpovedenějším Cadillacem dneška. Šance na výrobu nejsou malé

Escala je nejluxusnějším modelem Cadillacu.
Escala je nejluxusnějším modelem Cadillacu., foto: Cadillac
ar6 21. srpna 2016 15:26
Sdílej:

Cadillac se snaží oživit zájem zákazníků pomocí nových modelů. Největším z nich je limuzína CT6, konkurující i Mercedesu třídy S nebo BMW řady 7. A i když vozu rozhodně nechybí atraktivita a výjimečnost, pořád by to v portfoliu chtělo ještě něco trochu stylovějšího. Proto je tu koncept Escala.

Segment prémiových vozů je jednolitý, řeklo by se. Stejně ale pořád existuje oblast, kde se BMW řady 7 nebo Audi A8 nechytají. Ano, jde o ty nejsportovnější luxusní limuzíny, kam patří třeba Porsche Panamera. To je zkrátka pořád tak trochu nad zavedenou německou konkurencí. Právě vlastní Panameru by možná chtěl Cadillac stvořit, jinak se totiž uvedení konceptu Escala ani vysvětlit nedá. Samozřejmě, ještě zde máme oficiální vyjádření z vedení automobilky, které říká, že jde o prezentaci nového designového jazyka a pokrokových technologií s možností použití v budoucích modelech značky. Pak je tu ale i dodatek, že bude záležet na vývoji trhu, Escala však má rozhodně možnost zavedení do sériové výroby.

Ve španělštině znamená slovo escala velký, a přesně takový nový Cadillac je. Nejde jen o délku 5347 milimetrů, kterou hodně překonává existující CT6. Jde také o celkové vzezření vozu, navazující na někdejší koncepty Ciel a Elmiraj. Jak už bylo řečeno, Escala prezentuje nový designový jazyk značky. Ten je vyjádřen například úzkými horizontálními i vertikálními předními světlomety z organických diod (OLED). Zaujmou i velká maska chladiče s trojdimenzionálním výpletem, 22palcová litá kola a především tvar karosérie. Nejde totiž o klasický sedan, nýbrž čtyřdveřové kupé. Přesně jako u Panamery. Jestliže jsou přední světla zajímavá, asi neexistuje přesné adjektivum pro ta zadní. Jejich tvar je velice originální a zasahuje nejen do víka kufru a nárazníku, ale i blatníků.

Kabina vozu je pomyslně rozdělená na dvě zóny. Ta přední reprezentuje technologický náskok, protože palubní desku tvoří prakticky jen tři zahnuté a velmi tenké OLED displeje. Ty se ovládají pomocí hlasu nebo gest, na středovém tunelu je pak i otočný ovladač. Volant vychází z křivek současných modelů, je však tenčí a alespoň dle fotek vypadá i malinko větší (zároveň je ale dost minimalistický). Vzadu je místo pro dvě osoby a na rozdíl od přední části reprezentuje pohodlí. Rozměrná sedadla totiž doplňují tři výsuvné obrazovky – dvě v předních sedadlech, jedna ve středovém tunelu. Kufr není nejpraktičtější, u konceptu ale musel ustoupit designovým účelům. Mezi materiály uvnitř mimochodem najdeme kůži, dřevo a ručně šitou tkaninu. Exkluzivita je i pod kapotou, 4.2litrový osmiválec se dvěma turbodmychadly a vypínáním poloviny válců se v budoucnu objeví i v sériových modelech značky. Že jsou poháněna zadní kola asi zdůrazňovat nemusíme.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI

DLOUHODOBÝ TEST: DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI – prémiové SUV s dieselem za 950 tisíc

Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?

Novinky
Tesla Cybertrack

Musk pod palbou: Tesla Cybertruck má "svolávačku" kvůli konstrukční vadě a čelí vlně útoků na auta i prodejny

Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.

Novinky ze světa EV
Elektrický Renault 5 Turbo 3E

ODHALEN Renault 5 Turbo 3E: Legenda se vrací, nyní jako "nejbrutálnější" elektromobil + VIDEO

Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.

Zajímavosti
Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond v Grand Tour.

Parta z Top Gearu se vrací! Trio Clarkson, Hammond a May bude v novém pořadu

Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.