Cadillac se snaží oživit zájem zákazníků pomocí nových modelů. Největším z nich je limuzína CT6, konkurující i Mercedesu třídy S nebo BMW řady 7. A i když vozu rozhodně nechybí atraktivita a výjimečnost, pořád by to v portfoliu chtělo ještě něco trochu stylovějšího. Proto je tu koncept Escala.
Segment prémiových vozů je jednolitý, řeklo by se. Stejně ale pořád existuje oblast, kde se BMW řady 7 nebo Audi A8 nechytají. Ano, jde o ty nejsportovnější luxusní limuzíny, kam patří třeba Porsche Panamera. To je zkrátka pořád tak trochu nad zavedenou německou konkurencí. Právě vlastní Panameru by možná chtěl Cadillac stvořit, jinak se totiž uvedení konceptu Escala ani vysvětlit nedá. Samozřejmě, ještě zde máme oficiální vyjádření z vedení automobilky, které říká, že jde o prezentaci nového designového jazyka a pokrokových technologií s možností použití v budoucích modelech značky. Pak je tu ale i dodatek, že bude záležet na vývoji trhu, Escala však má rozhodně možnost zavedení do sériové výroby.
Ve španělštině znamená slovo escala velký, a přesně takový nový Cadillac je. Nejde jen o délku 5347 milimetrů, kterou hodně překonává existující CT6. Jde také o celkové vzezření vozu, navazující na někdejší koncepty Ciel a Elmiraj. Jak už bylo řečeno, Escala prezentuje nový designový jazyk značky. Ten je vyjádřen například úzkými horizontálními i vertikálními předními světlomety z organických diod (OLED). Zaujmou i velká maska chladiče s trojdimenzionálním výpletem, 22palcová litá kola a především tvar karosérie. Nejde totiž o klasický sedan, nýbrž čtyřdveřové kupé. Přesně jako u Panamery. Jestliže jsou přední světla zajímavá, asi neexistuje přesné adjektivum pro ta zadní. Jejich tvar je velice originální a zasahuje nejen do víka kufru a nárazníku, ale i blatníků.
Kabina vozu je pomyslně rozdělená na dvě zóny. Ta přední reprezentuje technologický náskok, protože palubní desku tvoří prakticky jen tři zahnuté a velmi tenké OLED displeje. Ty se ovládají pomocí hlasu nebo gest, na středovém tunelu je pak i otočný ovladač. Volant vychází z křivek současných modelů, je však tenčí a alespoň dle fotek vypadá i malinko větší (zároveň je ale dost minimalistický). Vzadu je místo pro dvě osoby a na rozdíl od přední části reprezentuje pohodlí. Rozměrná sedadla totiž doplňují tři výsuvné obrazovky – dvě v předních sedadlech, jedna ve středovém tunelu. Kufr není nejpraktičtější, u konceptu ale musel ustoupit designovým účelům. Mezi materiály uvnitř mimochodem najdeme kůži, dřevo a ručně šitou tkaninu. Exkluzivita je i pod kapotou, 4.2litrový osmiválec se dvěma turbodmychadly a vypínáním poloviny válců se v budoucnu objeví i v sériových modelech značky. Že jsou poháněna zadní kola asi zdůrazňovat nemusíme.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.