Šesté vydání Fordu Fiesta se i přes osmý rok na trhu řadí stále k nejpopulárnějším malým vozům v Evropě. Na dveře už ale pomalu klepe nástupce, jehož představení si modrý ovál naplánoval na konec letošního roku. A pokud se informace britského Autocaru potvrdí, projde Fiesta poměrně radikální proměnou.
Ford měl až donedávna v segmentu malých aut jediné želízko v ohni – Fiestu. Před několika týdny k ní však přibyl hatchback Ka+, který sice útočí na trochu jinou cílovou skupinu, díky vyšší ceně (vyvážené poměrně bohatou výbavou) ale začal svého vyspělejšího sourozence přímo ohrožovat. Řešením „problému“ má být Fiesta s pořadovým číslem sedm, která se posune do vyšších pater svého segmentu.
Patrné to bude už na první pohled, Ford totiž u novinky použije designové prvky posledního Mondea, Focusu nebo nedávno omlazené Kugy. Šestiúhelníkovou masku chladiče tak doplní užší světlomety, níže umístěná kapota a především horizontální zadní světla. Vertikální lampy stávajícího provedení Fiestu dělají možná až příliš mohutnou. Agersivnějšího designu bude docíleno i širším rozchodem kol vpředu a vzadu, respektive sníženou výškou vozu. Celková délka i rozvor náprav naopak zůstanou na přibližně stejné hranici jako doposud. Zachována bude i nabídka tří- nebo pětidveřové karosérie. Častým terčem kritiky je interiér s velkým množstvím tlačítek a méně kvalitními materiály. I na tom modrý ovál údajně zapracuje, středová konzole pak bude hodně připomínat současný Focus. Cílem techniků je pak vedle větší kvality i zvětšení prostoru pro posádku.
Základem Fiesty bude i nadále platforma Global B, která dostane vpředu vzpěry MacPherson a vzadu torzní příčku. Obě řešení projdou oproti současnému stavu řadou vylepšení, počítat se tak dá s ještě lepšími jízdními vlastnostmi. Pod kapotou se určitě objeví tři výkonové varianty litrového tříválce Ecoboost, stejně jako naftová patnáctistovka TDCi. Manuální převodovku z počátku doplní dvouspojkový automat PowerShift, do tří let jej však nahradí klasický automat. V plánu je také pokračování sportovní varianty ST. Sedmá Fiesta se světu představí ještě v letošním roce, do prodeje pak zamíří v první polovině toho příštího. S přechodem na kvalitnější interiér nebo nejnovější technická řešení (a vzhledem k existenci levného Ka+) dojde také ke zvýšení ceny vozu. O kolik se zatím neví, nereálný ale není základní model s cenou přes 300 000 korun.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.