Šesté vydání Fordu Fiesta se i přes osmý rok na trhu řadí stále k nejpopulárnějším malým vozům v Evropě. Na dveře už ale pomalu klepe nástupce, jehož představení si modrý ovál naplánoval na konec letošního roku. A pokud se informace britského Autocaru potvrdí, projde Fiesta poměrně radikální proměnou.
Ford měl až donedávna v segmentu malých aut jediné želízko v ohni – Fiestu. Před několika týdny k ní však přibyl hatchback Ka+, který sice útočí na trochu jinou cílovou skupinu, díky vyšší ceně (vyvážené poměrně bohatou výbavou) ale začal svého vyspělejšího sourozence přímo ohrožovat. Řešením „problému“ má být Fiesta s pořadovým číslem sedm, která se posune do vyšších pater svého segmentu.
Patrné to bude už na první pohled, Ford totiž u novinky použije designové prvky posledního Mondea, Focusu nebo nedávno omlazené Kugy. Šestiúhelníkovou masku chladiče tak doplní užší světlomety, níže umístěná kapota a především horizontální zadní světla. Vertikální lampy stávajícího provedení Fiestu dělají možná až příliš mohutnou. Agersivnějšího designu bude docíleno i širším rozchodem kol vpředu a vzadu, respektive sníženou výškou vozu. Celková délka i rozvor náprav naopak zůstanou na přibližně stejné hranici jako doposud. Zachována bude i nabídka tří- nebo pětidveřové karosérie. Častým terčem kritiky je interiér s velkým množstvím tlačítek a méně kvalitními materiály. I na tom modrý ovál údajně zapracuje, středová konzole pak bude hodně připomínat současný Focus. Cílem techniků je pak vedle větší kvality i zvětšení prostoru pro posádku.
Základem Fiesty bude i nadále platforma Global B, která dostane vpředu vzpěry MacPherson a vzadu torzní příčku. Obě řešení projdou oproti současnému stavu řadou vylepšení, počítat se tak dá s ještě lepšími jízdními vlastnostmi. Pod kapotou se určitě objeví tři výkonové varianty litrového tříválce Ecoboost, stejně jako naftová patnáctistovka TDCi. Manuální převodovku z počátku doplní dvouspojkový automat PowerShift, do tří let jej však nahradí klasický automat. V plánu je také pokračování sportovní varianty ST. Sedmá Fiesta se světu představí ještě v letošním roce, do prodeje pak zamíří v první polovině toho příštího. S přechodem na kvalitnější interiér nebo nejnovější technická řešení (a vzhledem k existenci levného Ka+) dojde také ke zvýšení ceny vozu. O kolik se zatím neví, nereálný ale není základní model s cenou přes 300 000 korun.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?