Šesté vydání Fordu Fiesta se i přes osmý rok na trhu řadí stále k nejpopulárnějším malým vozům v Evropě. Na dveře už ale pomalu klepe nástupce, jehož představení si modrý ovál naplánoval na konec letošního roku. A pokud se informace britského Autocaru potvrdí, projde Fiesta poměrně radikální proměnou.
Ford měl až donedávna v segmentu malých aut jediné želízko v ohni – Fiestu. Před několika týdny k ní však přibyl hatchback Ka+, který sice útočí na trochu jinou cílovou skupinu, díky vyšší ceně (vyvážené poměrně bohatou výbavou) ale začal svého vyspělejšího sourozence přímo ohrožovat. Řešením „problému“ má být Fiesta s pořadovým číslem sedm, která se posune do vyšších pater svého segmentu.
Patrné to bude už na první pohled, Ford totiž u novinky použije designové prvky posledního Mondea, Focusu nebo nedávno omlazené Kugy. Šestiúhelníkovou masku chladiče tak doplní užší světlomety, níže umístěná kapota a především horizontální zadní světla. Vertikální lampy stávajícího provedení Fiestu dělají možná až příliš mohutnou. Agersivnějšího designu bude docíleno i širším rozchodem kol vpředu a vzadu, respektive sníženou výškou vozu. Celková délka i rozvor náprav naopak zůstanou na přibližně stejné hranici jako doposud. Zachována bude i nabídka tří- nebo pětidveřové karosérie. Častým terčem kritiky je interiér s velkým množstvím tlačítek a méně kvalitními materiály. I na tom modrý ovál údajně zapracuje, středová konzole pak bude hodně připomínat současný Focus. Cílem techniků je pak vedle větší kvality i zvětšení prostoru pro posádku.
Základem Fiesty bude i nadále platforma Global B, která dostane vpředu vzpěry MacPherson a vzadu torzní příčku. Obě řešení projdou oproti současnému stavu řadou vylepšení, počítat se tak dá s ještě lepšími jízdními vlastnostmi. Pod kapotou se určitě objeví tři výkonové varianty litrového tříválce Ecoboost, stejně jako naftová patnáctistovka TDCi. Manuální převodovku z počátku doplní dvouspojkový automat PowerShift, do tří let jej však nahradí klasický automat. V plánu je také pokračování sportovní varianty ST. Sedmá Fiesta se světu představí ještě v letošním roce, do prodeje pak zamíří v první polovině toho příštího. S přechodem na kvalitnější interiér nebo nejnovější technická řešení (a vzhledem k existenci levného Ka+) dojde také ke zvýšení ceny vozu. O kolik se zatím neví, nereálný ale není základní model s cenou přes 300 000 korun.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.