Japonská automobilka Honda chystá další novinku, která bude stejně pekelná jako NSX. Velikostně však bude menší a dostane lehce odlišný název.
Vůz dostane zkratku ZSX a jeho koncepční studie se ukáže světu na začátku příštího roku v Detroitu. Nejmenovaný zdroj z Austrálie pak říká, že nová Honda ZSX bude nabízena jako kupé a kabriolet. Obě varianty pak mají být poháněny dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem ze současné Hondy Civic Type R.
Stejně jako NSX se i menší ZSX dočká přítomnosti elektromotorů na přední a zadní nápravě. Dokonce se hovoří o tom, že novinka z Japonska má sloužit jako plnohodnotná náhrada za kultovní Hondu S2000, jejíž výroba byla ukončena v roce 2009 a dodnes se jedná o uznávaný sporták.
Každopádně se máme na co těšit, protože Honda chce co nejvíce rozšířit své pole působnosti na světových trzích. A jelikož je o větší NSX víc než enormní zájem, je dost možné, že někteří zákazníci si raději počkají na menší, ale stejně zběsilou ZSX.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.