Doba, kdy SsangYong nabízel pouze off-roady jako Musso nebo Korando, skončila spolu se začátkem 21. století. I jihokorejská automobilka se musela přizpůsobit nové módě SUV, v její nabídce tak dnes najdeme kompaktní Korando nebo malý crossover Tivoli. Do budoucna se ale tato situace změní.
Velký Rexton W je dnes díky žebřinovému rámu považován tak trochu za exota. Off-roadověji laděný model z produkce SsangYongu patří nejen mezi stejně velkými konkurenty k posledním mohykánům, nepodléhajícím módnímu trendu SUV a crossoverů. Ještě před nějakými třinácti lety přitom na našem trhu naprosto marginální značka nabízela menší Korando a větší Musso, což byly vyloženě na terén orientované modely. Dnešní Korando, a tím spíš také Tivoli, už se s těmito dvěma vozy nedají vůbec porovnávat, i když kvalitou nebo propracovností jsou samozřejmě na míle daleko. Vypadá to ale, že i SsangYong se rozhodl oprášit svou off-roadovou minulost. Podle Auto Expressu totiž do tří let představí sériovou podobu konceptu XAV.
Ten si premiéru odbyl v loňském roce v Soulu, přičemž Evropané jej poprvé spatřili na podzimním frankfurtském autosalonu. Svými hranatými tvary ze všeho nejvíc připomínal druhé Korando z devadesátých let, v takové podobě by tedy rozhodně posílil image značky. A také její prodeje, i navzdory faktu, že poprvé od roku 2011 je SsangYong, vlastněný indickou Mahindrou, v zisku. Sériová verze by se měla představit v roce 2019 a zvýšit tak celkový počet modelových řad značky na sedm. Jedinou vadou na kráse se tak zatím zdá základ z modelu Tivoli. Ten se totiž do terénu sotva někdy podívá.
Až se představí konečná podoba vozu, bude podle Britů měřit kolem 4400 milimetrů, což je více než u konceptu i základního Tivoli. Dá se tak očekávat spíše použití prodloužené verze též platformy, ukrývající se v útrobách Tivoli XLV. Zachován zůstane vzhled konceptu, to znamená nejen hranaté blatníky, nárazníky s ochrannými komponenty nebo spodní kryt motoru a převodovky, ale především krátké převisy a vyšší světlou výšku. Ideální komponenty pro jízdu v náročnějším terénu. Technicky se dají očekávat nejmodernější zážehové a vznětové motory v kombinaci s pohonem všech kol. Nepravděpodobná se zdá být varianta elektronické čtyřkolky, stejně jako použití vzduchového odpružení, upravující světlou výšku podle terénu. Oba prvky měl loňský koncept.
Ještě před XAV představí SsangYong už příští rok novou generaci Rextonu. Tam se dá očekávat přechod ze světa off-roadů do světa SUV, jisté je ale také navýšení ceny vozu. Za dva roky se ukáže nový pickup, nástupce Koranda Sports, spolu s pokračovatelem současného Koranda. Ten vsadí mimo jiné na prodlouženou platformu Tivoli a mild-hybridní pohon. Zapomínat v souvislosti s těmito modely nesmíme na nedávná slova šéfa automobilky Jong Sik Choie. Ten slíbil, že za pět let SsangYong nepoznáme a XAV je určitě jedním z prvků této rovnice.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.