Doba, kdy SsangYong nabízel pouze off-roady jako Musso nebo Korando, skončila spolu se začátkem 21. století. I jihokorejská automobilka se musela přizpůsobit nové módě SUV, v její nabídce tak dnes najdeme kompaktní Korando nebo malý crossover Tivoli. Do budoucna se ale tato situace změní.
Velký Rexton W je dnes díky žebřinovému rámu považován tak trochu za exota. Off-roadověji laděný model z produkce SsangYongu patří nejen mezi stejně velkými konkurenty k posledním mohykánům, nepodléhajícím módnímu trendu SUV a crossoverů. Ještě před nějakými třinácti lety přitom na našem trhu naprosto marginální značka nabízela menší Korando a větší Musso, což byly vyloženě na terén orientované modely. Dnešní Korando, a tím spíš také Tivoli, už se s těmito dvěma vozy nedají vůbec porovnávat, i když kvalitou nebo propracovností jsou samozřejmě na míle daleko. Vypadá to ale, že i SsangYong se rozhodl oprášit svou off-roadovou minulost. Podle Auto Expressu totiž do tří let představí sériovou podobu konceptu XAV.
Ten si premiéru odbyl v loňském roce v Soulu, přičemž Evropané jej poprvé spatřili na podzimním frankfurtském autosalonu. Svými hranatými tvary ze všeho nejvíc připomínal druhé Korando z devadesátých let, v takové podobě by tedy rozhodně posílil image značky. A také její prodeje, i navzdory faktu, že poprvé od roku 2011 je SsangYong, vlastněný indickou Mahindrou, v zisku. Sériová verze by se měla představit v roce 2019 a zvýšit tak celkový počet modelových řad značky na sedm. Jedinou vadou na kráse se tak zatím zdá základ z modelu Tivoli. Ten se totiž do terénu sotva někdy podívá.
Až se představí konečná podoba vozu, bude podle Britů měřit kolem 4400 milimetrů, což je více než u konceptu i základního Tivoli. Dá se tak očekávat spíše použití prodloužené verze též platformy, ukrývající se v útrobách Tivoli XLV. Zachován zůstane vzhled konceptu, to znamená nejen hranaté blatníky, nárazníky s ochrannými komponenty nebo spodní kryt motoru a převodovky, ale především krátké převisy a vyšší světlou výšku. Ideální komponenty pro jízdu v náročnějším terénu. Technicky se dají očekávat nejmodernější zážehové a vznětové motory v kombinaci s pohonem všech kol. Nepravděpodobná se zdá být varianta elektronické čtyřkolky, stejně jako použití vzduchového odpružení, upravující světlou výšku podle terénu. Oba prvky měl loňský koncept.
Ještě před XAV představí SsangYong už příští rok novou generaci Rextonu. Tam se dá očekávat přechod ze světa off-roadů do světa SUV, jisté je ale také navýšení ceny vozu. Za dva roky se ukáže nový pickup, nástupce Koranda Sports, spolu s pokračovatelem současného Koranda. Ten vsadí mimo jiné na prodlouženou platformu Tivoli a mild-hybridní pohon. Zapomínat v souvislosti s těmito modely nesmíme na nedávná slova šéfa automobilky Jong Sik Choie. Ten slíbil, že za pět let SsangYong nepoznáme a XAV je určitě jedním z prvků této rovnice.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.