Defender už našel svého nástupce, nový off-road od SsangYongu

ar6, 12. srpna 2016, 16:58 Google+

Doba, kdy SsangYong nabízel pouze off-roady jako Musso nebo Korando, skončila spolu se začátkem 21. století. I jihokorejská automobilka se musela přizpůsobit nové módě SUV, v její nabídce tak dnes najdeme kompaktní Korando nebo malý crossover Tivoli. Do budoucna se ale tato situace změní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
SsangYong XAV se brzy objeví v sériové výrobě.

SsangYong XAV se brzy objeví v sériové výrobě. | foto: SsangYong

Sdílejte článek

Velký Rexton W je dnes díky žebřinovému rámu považován tak trochu za exota. Off-roadověji laděný model z produkce SsangYongu patří nejen mezi stejně velkými konkurenty k posledním mohykánům, nepodléhajícím módnímu trendu SUV a crossoverů. Ještě před nějakými třinácti lety přitom na našem trhu naprosto marginální značka nabízela menší Korando a větší Musso, což byly vyloženě na terén orientované modely. Dnešní Korando, a tím spíš také Tivoli, už se s těmito dvěma vozy nedají vůbec porovnávat, i když kvalitou nebo propracovností jsou samozřejmě na míle daleko. Vypadá to ale, že i SsangYong se rozhodl oprášit svou off-roadovou minulost. Podle Auto Expressu totiž do tří let představí sériovou podobu konceptu XAV.

Ten si premiéru odbyl v loňském roce v Soulu, přičemž Evropané jej poprvé spatřili na podzimním frankfurtském autosalonu. Svými hranatými tvary ze všeho nejvíc připomínal druhé Korando z devadesátých let, v takové podobě by tedy rozhodně posílil image značky. A také její prodeje, i navzdory faktu, že poprvé od roku 2011 je SsangYong, vlastněný indickou Mahindrou, v zisku. Sériová verze by se měla představit v roce 2019 a zvýšit tak celkový počet modelových řad značky na sedm. Jedinou vadou na kráse se tak zatím zdá základ z modelu Tivoli. Ten se totiž do terénu sotva někdy podívá.

Až se představí konečná podoba vozu, bude podle Britů měřit kolem 4400 milimetrů, což je více než u konceptu i základního Tivoli. Dá se tak očekávat spíše použití prodloužené verze též platformy, ukrývající se v útrobách Tivoli XLV. Zachován zůstane vzhled konceptu, to znamená nejen hranaté blatníky, nárazníky s ochrannými komponenty nebo spodní kryt motoru a převodovky, ale především krátké převisy a vyšší světlou výšku. Ideální komponenty pro jízdu v náročnějším terénu. Technicky se dají očekávat nejmodernější zážehové a vznětové motory v kombinaci s pohonem všech kol. Nepravděpodobná se zdá být varianta elektronické čtyřkolky, stejně jako použití vzduchového odpružení, upravující světlou výšku podle terénu. Oba prvky měl loňský koncept.

Ještě před XAV představí SsangYong už příští rok novou generaci Rextonu. Tam se dá očekávat přechod ze světa off-roadů do světa SUV, jisté je ale také navýšení ceny vozu. Za dva roky se ukáže nový pickup, nástupce Koranda Sports, spolu s pokračovatelem současného Koranda. Ten vsadí mimo jiné na prodlouženou platformu Tivoli a mild-hybridní pohon. Zapomínat v souvislosti s těmito modely nesmíme na nedávná slova šéfa automobilky Jong Sik Choie. Ten slíbil, že za pět let SsangYong nepoznáme a XAV je určitě jedním z prvků této rovnice.

Vytisknout

Diskuze: Defender už našel svého nástupce, nový off-road od SsangYongu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Toyota Proace přichází na český trh i v krátkém provedení City.

Toyota Proace přichází na český trh, je levnější než konkurence

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud