Doba, kdy SsangYong nabízel pouze off-roady jako Musso nebo Korando, skončila spolu se začátkem 21. století. I jihokorejská automobilka se musela přizpůsobit nové módě SUV, v její nabídce tak dnes najdeme kompaktní Korando nebo malý crossover Tivoli. Do budoucna se ale tato situace změní.
Velký Rexton W je dnes díky žebřinovému rámu považován tak trochu za exota. Off-roadověji laděný model z produkce SsangYongu patří nejen mezi stejně velkými konkurenty k posledním mohykánům, nepodléhajícím módnímu trendu SUV a crossoverů. Ještě před nějakými třinácti lety přitom na našem trhu naprosto marginální značka nabízela menší Korando a větší Musso, což byly vyloženě na terén orientované modely. Dnešní Korando, a tím spíš také Tivoli, už se s těmito dvěma vozy nedají vůbec porovnávat, i když kvalitou nebo propracovností jsou samozřejmě na míle daleko. Vypadá to ale, že i SsangYong se rozhodl oprášit svou off-roadovou minulost. Podle Auto Expressu totiž do tří let představí sériovou podobu konceptu XAV.
Ten si premiéru odbyl v loňském roce v Soulu, přičemž Evropané jej poprvé spatřili na podzimním frankfurtském autosalonu. Svými hranatými tvary ze všeho nejvíc připomínal druhé Korando z devadesátých let, v takové podobě by tedy rozhodně posílil image značky. A také její prodeje, i navzdory faktu, že poprvé od roku 2011 je SsangYong, vlastněný indickou Mahindrou, v zisku. Sériová verze by se měla představit v roce 2019 a zvýšit tak celkový počet modelových řad značky na sedm. Jedinou vadou na kráse se tak zatím zdá základ z modelu Tivoli. Ten se totiž do terénu sotva někdy podívá.
Až se představí konečná podoba vozu, bude podle Britů měřit kolem 4400 milimetrů, což je více než u konceptu i základního Tivoli. Dá se tak očekávat spíše použití prodloužené verze též platformy, ukrývající se v útrobách Tivoli XLV. Zachován zůstane vzhled konceptu, to znamená nejen hranaté blatníky, nárazníky s ochrannými komponenty nebo spodní kryt motoru a převodovky, ale především krátké převisy a vyšší světlou výšku. Ideální komponenty pro jízdu v náročnějším terénu. Technicky se dají očekávat nejmodernější zážehové a vznětové motory v kombinaci s pohonem všech kol. Nepravděpodobná se zdá být varianta elektronické čtyřkolky, stejně jako použití vzduchového odpružení, upravující světlou výšku podle terénu. Oba prvky měl loňský koncept.
Ještě před XAV představí SsangYong už příští rok novou generaci Rextonu. Tam se dá očekávat přechod ze světa off-roadů do světa SUV, jisté je ale také navýšení ceny vozu. Za dva roky se ukáže nový pickup, nástupce Koranda Sports, spolu s pokračovatelem současného Koranda. Ten vsadí mimo jiné na prodlouženou platformu Tivoli a mild-hybridní pohon. Zapomínat v souvislosti s těmito modely nesmíme na nedávná slova šéfa automobilky Jong Sik Choie. Ten slíbil, že za pět let SsangYong nepoznáme a XAV je určitě jedním z prvků této rovnice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?