Jméno Maybach se na automobilovou mapu vrátilo teprve loni, navíc už ne jako samostatná automobilka, ale nejluxusnější verze Mercedesu třídy S. Že to ale trojcípá hvězda se slavným jménem myslí vážně má dokázat nový koncept velkého kupé, jehož teaser dnes ve Stuttgartu uvolnili.
Maybach Exelero, dvanáct let starý koncept velkého supersportovního kupé máme asi všichni ještě v živé paměti. Dílem proto, že auto s dvakrát přeplňovaným dvanáctiválcem o výkonu 522 kW (710 k) bylo skutečně monumentální, dílem ale také proto, že se objevilo v jednom z dílů německého seriálu Kobra 11, který má i u nás velkou popularitu. Tak právě toto auto podle prvního teaseru nový koncept připomíná.
Mercedes k vozu příliš neuvedl, na jinak poměrně tmavé fotografii je ale vidět kupé s délkou necelých 6 metrů, hodně dlouhou kapotou a elegantně se svažující linií střechy. Druhý zveřejněný snímek ukazuje úzká přední LED světla a Velkou chromovanou masku chladiče. Zadní sloupek pak zdobí logo Maybach, odtud je tedy jasné, že vůz ponese označení Mercedes-Maybach.
Vzhledem k velikosti i faktu, že samotný Mercedes-Maybach S 600 váží přes 2,3 tuny, se dá očekávat, že novinka bude ještě o něco těžší. Nic menšího než dvakrát přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec se asi čekat nedá. Nebo nás Němci překvapí nějakou šíleností ve stylu šestnáctiválce Bugatti? Ostatně, hypersport s výkonem 956 kW (1300 k) plánuje trojcípá hvězda na nepříliš vzdálenou budoucnost. Na tohoto „drobečka“ tak dlouho čekat nebudeme, odhalí se totiž již 19. srpna na přehlídce v Pebble Beach. Mělo by jít zatím o koncept bez přímé vazby na sériový model. Nikdy ale neříkej nikdy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?