Jméno Maybach se na automobilovou mapu vrátilo teprve loni, navíc už ne jako samostatná automobilka, ale nejluxusnější verze Mercedesu třídy S. Že to ale trojcípá hvězda se slavným jménem myslí vážně má dokázat nový koncept velkého kupé, jehož teaser dnes ve Stuttgartu uvolnili.
Maybach Exelero, dvanáct let starý koncept velkého supersportovního kupé máme asi všichni ještě v živé paměti. Dílem proto, že auto s dvakrát přeplňovaným dvanáctiválcem o výkonu 522 kW (710 k) bylo skutečně monumentální, dílem ale také proto, že se objevilo v jednom z dílů německého seriálu Kobra 11, který má i u nás velkou popularitu. Tak právě toto auto podle prvního teaseru nový koncept připomíná.
Mercedes k vozu příliš neuvedl, na jinak poměrně tmavé fotografii je ale vidět kupé s délkou necelých 6 metrů, hodně dlouhou kapotou a elegantně se svažující linií střechy. Druhý zveřejněný snímek ukazuje úzká přední LED světla a Velkou chromovanou masku chladiče. Zadní sloupek pak zdobí logo Maybach, odtud je tedy jasné, že vůz ponese označení Mercedes-Maybach.
Vzhledem k velikosti i faktu, že samotný Mercedes-Maybach S 600 váží přes 2,3 tuny, se dá očekávat, že novinka bude ještě o něco těžší. Nic menšího než dvakrát přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec se asi čekat nedá. Nebo nás Němci překvapí nějakou šíleností ve stylu šestnáctiválce Bugatti? Ostatně, hypersport s výkonem 956 kW (1300 k) plánuje trojcípá hvězda na nepříliš vzdálenou budoucnost. Na tohoto „drobečka“ tak dlouho čekat nebudeme, odhalí se totiž již 19. srpna na přehlídce v Pebble Beach. Mělo by jít zatím o koncept bez přímé vazby na sériový model. Nikdy ale neříkej nikdy.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?