V souvislosti s premiérou Bentley Bentayga padla zmínka také o naftové verzi. Nové zprávy nyní říkají, že co nevidět uvidíme naftového obra z Británie.
S informací o příchodu informuje server autovisie.nl. To vše se stane ještě letos a začátkem příštího roku odstartuje prodej. Pod kapotou přitom najdeme čtyřlitrový osmiválec s elektrickým kompresorem. Jeho dárcem bude Audi SQ7.
Díky tomu máme jasno o výkonu, jenž by měl činit 435 koní, přičemž točivý moment dosáhne 900 Nm při 1000 ot./min. Jelikož je ale Bentayga luxusnější a honosnější, je dost pravděpodobné, že její výkon bude o něco vyšší. Tak či tak, nejvyšší maximální rychlost dosáhne 250 km/h.
Současně s tím by měla Bentayga jedno zajímavé prvenství. Nikdy v historii se totiž zatím neobjevil vůz Bentley s naftovým motorem. Časem se navíc dostane taktéž na hybridní verzi, která zkombinuje elektromotor a klasický benziňák.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.