Aut postavených z hliníku nebo karbonu přibývá denně jako hub po dešti, pokud se chcete se svým supersportem opravdu odlišit, je zapotřebí zvolit k jeho výrobě exotičtější materiál, jako například titan. Pokud byste po takovém vozu opravdu zatoužili, máte jedinečnou příležitost. Jediný titanový supersport na světě je totiž momentálně na prodej.
Poprvé jsme měli možnost spatřit titanový supersport s názvem Vulcano Titanium jako koncept na autosalonu v Šanghaji v roce 2013. Za jeho zrozením stojí italské designerské studio Icona. Po představení konceptu jsme museli počkat dva dlouhé roky do odhalení finální verze, na slavné automobilové přehlídce v Pebble Beach.
O pohon titanového krasavce se stará motor 6,2 litru V8, který si Icona vypůjčila z Chevroletu Corvette ZR1. Stejně jako si karosárna dala záležet na vzhledu, nepodcenila ani jízdní vlastnosti vozu. Motor je uložen sice před řidičem, zároveň ale za přední nápravou. Stále se tak dá hovořit o supersportu s motorem uprostřed. Za vyladění pohonné jednoty odpovídal věhlasný motorář Claudio Lombardi, který vedl stavbu motorů pro závodní speciály Lancia, pro monoposty Ferrari F1 nebo pro závodní motocykly Aprilia. Vůz je postaven na dvaceti, respektive jednadvaceti palcových kolech, obouvající pneumatiky Pirelli P Zero. 670 koňských sil na uzdě drží čtveřice masivních karbon-keramických brzd Brembo. Celý vůz, včetně interiéru je navíc vyroben výhradně ručně. Celá výroba zabrala, dle prohlášení společnosti, více než 10 000 hodin.
Máte-li o tohoto pekelného krasavce zájem, neměli byste zaváhat. Vůz bude od prvního do třetího září vystaven na výstavě Salon Privé Concours d’Elégance ve Velké Británii, kde bude také nabídnut k prodeji s cenovkou 2,5 milionu eur.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?