Aut postavených z hliníku nebo karbonu přibývá denně jako hub po dešti, pokud se chcete se svým supersportem opravdu odlišit, je zapotřebí zvolit k jeho výrobě exotičtější materiál, jako například titan. Pokud byste po takovém vozu opravdu zatoužili, máte jedinečnou příležitost. Jediný titanový supersport na světě je totiž momentálně na prodej.
Poprvé jsme měli možnost spatřit titanový supersport s názvem Vulcano Titanium jako koncept na autosalonu v Šanghaji v roce 2013. Za jeho zrozením stojí italské designerské studio Icona. Po představení konceptu jsme museli počkat dva dlouhé roky do odhalení finální verze, na slavné automobilové přehlídce v Pebble Beach.
O pohon titanového krasavce se stará motor 6,2 litru V8, který si Icona vypůjčila z Chevroletu Corvette ZR1. Stejně jako si karosárna dala záležet na vzhledu, nepodcenila ani jízdní vlastnosti vozu. Motor je uložen sice před řidičem, zároveň ale za přední nápravou. Stále se tak dá hovořit o supersportu s motorem uprostřed. Za vyladění pohonné jednoty odpovídal věhlasný motorář Claudio Lombardi, který vedl stavbu motorů pro závodní speciály Lancia, pro monoposty Ferrari F1 nebo pro závodní motocykly Aprilia. Vůz je postaven na dvaceti, respektive jednadvaceti palcových kolech, obouvající pneumatiky Pirelli P Zero. 670 koňských sil na uzdě drží čtveřice masivních karbon-keramických brzd Brembo. Celý vůz, včetně interiéru je navíc vyroben výhradně ručně. Celá výroba zabrala, dle prohlášení společnosti, více než 10 000 hodin.
Máte-li o tohoto pekelného krasavce zájem, neměli byste zaváhat. Vůz bude od prvního do třetího září vystaven na výstavě Salon Privé Concours d’Elégance ve Velké Británii, kde bude také nabídnut k prodeji s cenovkou 2,5 milionu eur.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.