Nižší střední třída zažívá v posledních měsících silná zemětřesení. Opel i Renault představily nové generace svých kompaktů, Volkswagen pro změnu chystá omlazovací kúru pro Golf. Pozadu tak logicky nechce zůstat ani hladový tygr z Koreje, který už v Paříži ukáže novou i30.
Ačkoliv byla druhá generace Hyundaie i30 designově kontroverzní a reklamní spoty v České republice byly s narážkami na Škodu Octavia vyloženě trapné, zákazníci si ji oblíbili. Jenom v červenci si jihokorejský kompakt připsal s 673 prodanými auty druhé místo ve své třídě. Novinka, která bude opět vyráběna v Nošovicích, je tak pro Hyundai enormně důležitá. Její premiéra je naplánována na pařížský autosalon, virtuálně se ale představí již 7. září. Jako takový předkrm nabízí automobilka několik teaserů.
Z nich jde vyčíst docela hodně o podobě budoucí velké konkurence Renaultu Mégane nebo Opelu Astra. Zásadní je především to, jak moc se i30 podobá na i20 a SUV Tucson. V přední části se šestiúhelníkovou maskou chladiče a diodami pro denní svícení v nárazníku lze také vypozorovat jistou inspiraci novou ekologickou řadou Ioniq. Hlavní světlomety svým tvarem naopak míří k luxusní divizi Genesis. Vzadu budou nová LED světla s trojdimenzionální optikou, z Tucsonu si i30 půjčuje vzhled pátých dveří.
Již dříve jsme Vás informovali, že pro novou generaci i30 se chystá také hybridní a plug-in hybridní pohonné ústrojí. Ty si nošovický model půjčí z Ioniqu a doplní jimi řadu klasických benzínových a naftových motorů. Třešničkou na dortu bude sportovní provedení N s výkonem až 191 kW (260 k) a možným pohonem všech kol. K nové i30 se váže také jedna informace o té staré. Tu totiž tuzemské zastoupení značky již vyřadilo z nabídky, podle webových stránek si tak můžete objednávat už jen kombi nebo sportovní verzi Turbo. Pokud ale po odcházejícím hatchbacku zatoužíte, určitě je v nabídce ještě hodně skladových vozů se zajímavými slevami.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?