Nižší střední třída zažívá v posledních měsících silná zemětřesení. Opel i Renault představily nové generace svých kompaktů, Volkswagen pro změnu chystá omlazovací kúru pro Golf. Pozadu tak logicky nechce zůstat ani hladový tygr z Koreje, který už v Paříži ukáže novou i30.
Ačkoliv byla druhá generace Hyundaie i30 designově kontroverzní a reklamní spoty v České republice byly s narážkami na Škodu Octavia vyloženě trapné, zákazníci si ji oblíbili. Jenom v červenci si jihokorejský kompakt připsal s 673 prodanými auty druhé místo ve své třídě. Novinka, která bude opět vyráběna v Nošovicích, je tak pro Hyundai enormně důležitá. Její premiéra je naplánována na pařížský autosalon, virtuálně se ale představí již 7. září. Jako takový předkrm nabízí automobilka několik teaserů.
Z nich jde vyčíst docela hodně o podobě budoucí velké konkurence Renaultu Mégane nebo Opelu Astra. Zásadní je především to, jak moc se i30 podobá na i20 a SUV Tucson. V přední části se šestiúhelníkovou maskou chladiče a diodami pro denní svícení v nárazníku lze také vypozorovat jistou inspiraci novou ekologickou řadou Ioniq. Hlavní světlomety svým tvarem naopak míří k luxusní divizi Genesis. Vzadu budou nová LED světla s trojdimenzionální optikou, z Tucsonu si i30 půjčuje vzhled pátých dveří.
Již dříve jsme Vás informovali, že pro novou generaci i30 se chystá také hybridní a plug-in hybridní pohonné ústrojí. Ty si nošovický model půjčí z Ioniqu a doplní jimi řadu klasických benzínových a naftových motorů. Třešničkou na dortu bude sportovní provedení N s výkonem až 191 kW (260 k) a možným pohonem všech kol. K nové i30 se váže také jedna informace o té staré. Tu totiž tuzemské zastoupení značky již vyřadilo z nabídky, podle webových stránek si tak můžete objednávat už jen kombi nebo sportovní verzi Turbo. Pokud ale po odcházejícím hatchbacku zatoužíte, určitě je v nabídce ještě hodně skladových vozů se zajímavými slevami.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.