Caterham uvádí Seven 310, nabídnout má dokonalé svezení

ar6, 8. srpna 2016, 10:56 Google+

Caterham nepředstavuje nové modely zas tak často, pokud už se k tomu ale odhodlá, většinou to stojí za to. To je také případ modelu Seven 310, který se odkazuje na Superlight R300. Ten je přitom považovaný za jednu z nejlépe vyvážených verzí řady Seven.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Caterham Seven 310 je silnější specifikací modelu 270.

Caterham Seven 310 je silnější specifikací modelu 270. | foto: Caterham

Sdílejte článek

Najít dokonalý kompromis mezi výkonem a špičkovou přilnavostí je někdy tvrdý oříšek. Zvláště u modelu jako Caterham Seven, který je právě na jízdních vlastnostech a přilnavosti postaven. Britská automobilka má ale se stavbou podobných vozů bohaté zkušenosti, navíc se může obrátit na své závodní oddělení. A právě to spolupracovalo také na vývoji modelu s označení 310, vycházejícím ze Sevenu 270.

Zásadní změny lze najít na šestnáctistovce řady Sigma od Fordu, která dostala nové vačkové hřídele a upravenou mapu. Výsledkem tak je 113 kW (154 k) v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou, umožňující otevřenému modelu s hmotností 540 kilogramů zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a dosáhnout maximálně 203 km/h. Obě hodnoty jsou o něco málo, konkrétně 0,2 sekundy a 6 km/h, vyšší než u modelu 270. Volitelně pak může s motorem spolupracovat i šestistupňová manuální převodovka nebo diferenciál s omezenou svorností.

Úpravy nabízí Caterham i v oblasti podvozku, který má vpředu standardně dvojité lichoběžníky a tlumiče Bilstein, zatímco vzadu je částečně nezávislá náprava de-dion. Standardní kotoučové brzdy mohou nahradit odvětrávané přední kotouče. Britský sporťák vůbec nabízí mnoho volitelných prvků (včetně paketů S a R) – jako například první model značky dostane LED světlomety. Vybírat může zákazník také z šesti různých laků karosérie, šesti typů kol (standardem jsou čtrnáctky), čtyř typů sedadel, kompletního čalounění interiéru nebo několika typů ochrany před deštěm. Ceny nového modelu, řadícího se do nižších pater nabídky, startují na 24 995 librách (cca 797 000 korun). Úpravy motoru budou formou balíčku nabídnuty i majitelům modelu Seven 270, ti si budou muset připlatit 1495 liber (cca 48 000 korun).

Vytisknout

Diskuze: Caterham uvádí Seven 310, nabídnout má dokonalé svezení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ford Focus Sedan

Fordy mají problémy s dveřmi. Mohou se za jízdy otevřít

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud