Toyota a Daihatsu představují levné sedmimístné MPV, do Evropy nepřijde

ar6, 2. srpna 2016, 14:05 Google+

Nejlevnějším způsobem, jak se dostat na českém trhu k sedmi sedadlům, je Dacia Lodgy za nejméně 267 900 korun. Jinde ve světě se ale najdou i levnějším modely se třemi řadami sedadel. Typickým příkladem je Datsun GO+, který se dostane i pod 150 000 korun. Konkurenci mu nyní chtějí vytvořit Toyota i Daihatsu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Daihatsu Sigra je novým sedmimístným MPV pro indonéský trh.

Daihatsu Sigra je novým sedmimístným MPV pro indonéský trh. | foto: Daihatsu

Sdílejte článek

Když Toyota začátkem roku oznámila převzetí Daihatsu, byl jedním z cílů větší úspěch na trzích v Indonésii nebo Malajsii. Právě tam totiž patří Daihatsu k prodejním lídrům, zatímco Toyota spíše paběrkuje. Jedním z nových produktů vzájemné spolupráce v Indonésii je levné sedmimístné MPV. To se jmenuje Toyota Calya nebo Daihatsu Sigra, cílem je potom maximálně znepříjemnit život například již zmíněnému Datusnu GO+. Základem obou modelů s délkou 4070 milimetrů, šířkou 1655 milimetrů, výškou 1600 milimetrů a rozvorem 2525 milimetrů je platforma malajského vozu Perodua Axia. Vpředu tak najdeme kotoučové brzdy a vzpěry MacPherson, vzadu jsou částečně nezávislá torzní příčka a bubnové brzdy.

Designově už snad sedmimístné MPV nemohlo vypadat jednodušeji. Zapomeňte na zbytečné hrany nebo kudrlinky, většina detailů je tvarována tak, aby byla co nejjednodušší na výrobu. To ostatně známe také z modelů Dacia. Oba vozy od sebe odlišíte především prostřednictvím přední části, konkrétně tvarování nárazníku. Daihatsu v něm má hexagonální nasávací otvor a mlhovky orientované na délku, Toyota má mlhovky na výšku a jiný nasávací otvor. Poněkud utopeně působí 14palcová litá kola, dojem příliš nevylepšují ani zadní světlomety. Stejně účelně jako karosérie je navržen i interiér s voličem převodovky na vyvýšeném konci středové konzole. Minimálně Toyota pak v základu nabízí rádio se dvěma reproduktory, přední airbagy, manuální klimatizaci s výdechy pro druhou řadu sedadel, elektrická okna nebo zadní parkovací senzory.

Pod kapotou obou modelů bude zážehová dvanáctistovka o výkonu 65 kW (88 k) při 6000 ot./min s točivým momentem 108 Nm při 4200 ot./min. Přední kola jsou poháněna přes manuální pětistupňovou převodovku nebo automatickou čtyřstupňovou skříň. Daihatsu pak nabídne také litrový čtyřválec s pětistupňovou manuální převodovkou. Ceny Toyoty Calya se pohybují mezi 129,65 až 150 miliony indonéských rupií (cca 240 000 až 278 000 korun), Daihatsu Sigra koupíte za 106 až 149 milionů indonéských rupií (cca 196 000 až 276 000 korun). Všechny ceny jsou ale zatím předběžné a uvádí je server paultan.com. Výroba bude probíhat prostřednictvím dceřiných společností Astra Daihatsu Motor a Astra Toyota Motor.

Vytisknout

Diskuze: Toyota a Daihatsu představují levné sedmimístné MPV, do Evropy nepřijde

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mitsubishi Colt

Nový Mitsubishi Colt. Základní motorizace špatným vtipem?

Polski Fiat 126p

Legendární maluch motorizoval Polsko, vymysleli ho ale Italové

Ilustrační foto

Absurdní žaloba New Yorku proti Hyundai a Kia

MG ZS

Akční modely MG s bonusem až 90 000 Kč

peugeot 408

TEST Peugeot 408 PureTech 130 Allure Pack – kliďas s tváří agresora

Volkswagen Amarok

Nový Volkswagen Amarok má české ceny

OD DS E-TENSE FE23 PO NOVOU DS 7 E-TENSE 4×4 360

Co má společného prémiové SUV DS s vozy Formule E?

HoppyGo Fiat Ducato

Dovolená s karavanem? Desatero, aby cestování bylo hračkou!

Škoda Kodiaq RS

Škoda připravuje revoluční změnu při tankování

Toyota představila Corollu sedan ve výbavovém stupni GR SPORT

Toyota zapsala nový rekord

Subaru Outback

Subaru Outback - zvednuté kombi, které (nejenom) v terénu zesměšní většinu SUV

Kia EV9

Vrcholné SUV Kia EV9 s diskutabilním designem

Škoda Superb

Škoda díky odkladu Euro 7 mění plány

Ilustrační foto

Poradenská společnost odkryla ziskovost automobilek

Toyota RAV4 PHEV

Toyota plánuje plug-in hybrid s dojezdem 200 kilometrů

reklama

Doporučujeme

Bugatti Chiron a Vision Gran Turismo nově patří saúdskému princi Bader bin Saudovi.

Saúdský princ udělal objednávku snů, k Chironu přikoupil i unikátní koncept

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Akční modely MG s bonusem až 90 000 Kč

  2. TEST Peugeot 408 PureTech 130 Allure Pack – kliďas s tváří agresora

  3. Legendární maluch motorizoval Polsko, vymysleli ho ale Italové

  4. Absurdní žaloba New Yorku proti Hyundai a Kia

  5. Nový Mitsubishi Colt. Základní motorizace špatným vtipem?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud