Nejlevnějším způsobem, jak se dostat na českém trhu k sedmi sedadlům, je Dacia Lodgy za nejméně 267 900 korun. Jinde ve světě se ale najdou i levnějším modely se třemi řadami sedadel. Typickým příkladem je Datsun GO+, který se dostane i pod 150 000 korun. Konkurenci mu nyní chtějí vytvořit Toyota i Daihatsu.
Když Toyota začátkem roku oznámila převzetí Daihatsu, byl jedním z cílů větší úspěch na trzích v Indonésii nebo Malajsii. Právě tam totiž patří Daihatsu k prodejním lídrům, zatímco Toyota spíše paběrkuje. Jedním z nových produktů vzájemné spolupráce v Indonésii je levné sedmimístné MPV. To se jmenuje Toyota Calya nebo Daihatsu Sigra, cílem je potom maximálně znepříjemnit život například již zmíněnému Datusnu GO+. Základem obou modelů s délkou 4070 milimetrů, šířkou 1655 milimetrů, výškou 1600 milimetrů a rozvorem 2525 milimetrů je platforma malajského vozu Perodua Axia. Vpředu tak najdeme kotoučové brzdy a vzpěry MacPherson, vzadu jsou částečně nezávislá torzní příčka a bubnové brzdy.
Designově už snad sedmimístné MPV nemohlo vypadat jednodušeji. Zapomeňte na zbytečné hrany nebo kudrlinky, většina detailů je tvarována tak, aby byla co nejjednodušší na výrobu. To ostatně známe také z modelů Dacia. Oba vozy od sebe odlišíte především prostřednictvím přední části, konkrétně tvarování nárazníku. Daihatsu v něm má hexagonální nasávací otvor a mlhovky orientované na délku, Toyota má mlhovky na výšku a jiný nasávací otvor. Poněkud utopeně působí 14palcová litá kola, dojem příliš nevylepšují ani zadní světlomety. Stejně účelně jako karosérie je navržen i interiér s voličem převodovky na vyvýšeném konci středové konzole. Minimálně Toyota pak v základu nabízí rádio se dvěma reproduktory, přední airbagy, manuální klimatizaci s výdechy pro druhou řadu sedadel, elektrická okna nebo zadní parkovací senzory.
Pod kapotou obou modelů bude zážehová dvanáctistovka o výkonu 65 kW (88 k) při 6000 ot./min s točivým momentem 108 Nm při 4200 ot./min. Přední kola jsou poháněna přes manuální pětistupňovou převodovku nebo automatickou čtyřstupňovou skříň. Daihatsu pak nabídne také litrový čtyřválec s pětistupňovou manuální převodovkou. Ceny Toyoty Calya se pohybují mezi 129,65 až 150 miliony indonéských rupií (cca 240 000 až 278 000 korun), Daihatsu Sigra koupíte za 106 až 149 milionů indonéských rupií (cca 196 000 až 276 000 korun). Všechny ceny jsou ale zatím předběžné a uvádí je server paultan.com. Výroba bude probíhat prostřednictvím dceřiných společností Astra Daihatsu Motor a Astra Toyota Motor.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?