Toyota a Daihatsu představují levné sedmimístné MPV, do Evropy nepřijde

ar6, 2. srpna 2016, 14:05 Google+

Nejlevnějším způsobem, jak se dostat na českém trhu k sedmi sedadlům, je Dacia Lodgy za nejméně 267 900 korun. Jinde ve světě se ale najdou i levnějším modely se třemi řadami sedadel. Typickým příkladem je Datsun GO+, který se dostane i pod 150 000 korun. Konkurenci mu nyní chtějí vytvořit Toyota i Daihatsu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Daihatsu Sigra je novým sedmimístným MPV pro indonéský trh.

Daihatsu Sigra je novým sedmimístným MPV pro indonéský trh. | foto: Daihatsu

Sdílejte článek

Když Toyota začátkem roku oznámila převzetí Daihatsu, byl jedním z cílů větší úspěch na trzích v Indonésii nebo Malajsii. Právě tam totiž patří Daihatsu k prodejním lídrům, zatímco Toyota spíše paběrkuje. Jedním z nových produktů vzájemné spolupráce v Indonésii je levné sedmimístné MPV. To se jmenuje Toyota Calya nebo Daihatsu Sigra, cílem je potom maximálně znepříjemnit život například již zmíněnému Datusnu GO+. Základem obou modelů s délkou 4070 milimetrů, šířkou 1655 milimetrů, výškou 1600 milimetrů a rozvorem 2525 milimetrů je platforma malajského vozu Perodua Axia. Vpředu tak najdeme kotoučové brzdy a vzpěry MacPherson, vzadu jsou částečně nezávislá torzní příčka a bubnové brzdy.

Designově už snad sedmimístné MPV nemohlo vypadat jednodušeji. Zapomeňte na zbytečné hrany nebo kudrlinky, většina detailů je tvarována tak, aby byla co nejjednodušší na výrobu. To ostatně známe také z modelů Dacia. Oba vozy od sebe odlišíte především prostřednictvím přední části, konkrétně tvarování nárazníku. Daihatsu v něm má hexagonální nasávací otvor a mlhovky orientované na délku, Toyota má mlhovky na výšku a jiný nasávací otvor. Poněkud utopeně působí 14palcová litá kola, dojem příliš nevylepšují ani zadní světlomety. Stejně účelně jako karosérie je navržen i interiér s voličem převodovky na vyvýšeném konci středové konzole. Minimálně Toyota pak v základu nabízí rádio se dvěma reproduktory, přední airbagy, manuální klimatizaci s výdechy pro druhou řadu sedadel, elektrická okna nebo zadní parkovací senzory.

Pod kapotou obou modelů bude zážehová dvanáctistovka o výkonu 65 kW (88 k) při 6000 ot./min s točivým momentem 108 Nm při 4200 ot./min. Přední kola jsou poháněna přes manuální pětistupňovou převodovku nebo automatickou čtyřstupňovou skříň. Daihatsu pak nabídne také litrový čtyřválec s pětistupňovou manuální převodovkou. Ceny Toyoty Calya se pohybují mezi 129,65 až 150 miliony indonéských rupií (cca 240 000 až 278 000 korun), Daihatsu Sigra koupíte za 106 až 149 milionů indonéských rupií (cca 196 000 až 276 000 korun). Všechny ceny jsou ale zatím předběžné a uvádí je server paultan.com. Výroba bude probíhat prostřednictvím dceřiných společností Astra Daihatsu Motor a Astra Toyota Motor.

Vytisknout

Diskuze: Toyota a Daihatsu představují levné sedmimístné MPV, do Evropy nepřijde

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Bugatti Chiron a Vision Gran Turismo nově patří saúdskému princi Bader bin Saudovi.

Saúdský princ udělal objednávku snů, k Chironu přikoupil i unikátní koncept

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud