Nejlevnějším způsobem, jak se dostat na českém trhu k sedmi sedadlům, je Dacia Lodgy za nejméně 267 900 korun. Jinde ve světě se ale najdou i levnějším modely se třemi řadami sedadel. Typickým příkladem je Datsun GO+, který se dostane i pod 150 000 korun. Konkurenci mu nyní chtějí vytvořit Toyota i Daihatsu.
Když Toyota začátkem roku oznámila převzetí Daihatsu, byl jedním z cílů větší úspěch na trzích v Indonésii nebo Malajsii. Právě tam totiž patří Daihatsu k prodejním lídrům, zatímco Toyota spíše paběrkuje. Jedním z nových produktů vzájemné spolupráce v Indonésii je levné sedmimístné MPV. To se jmenuje Toyota Calya nebo Daihatsu Sigra, cílem je potom maximálně znepříjemnit život například již zmíněnému Datusnu GO+. Základem obou modelů s délkou 4070 milimetrů, šířkou 1655 milimetrů, výškou 1600 milimetrů a rozvorem 2525 milimetrů je platforma malajského vozu Perodua Axia. Vpředu tak najdeme kotoučové brzdy a vzpěry MacPherson, vzadu jsou částečně nezávislá torzní příčka a bubnové brzdy.
Designově už snad sedmimístné MPV nemohlo vypadat jednodušeji. Zapomeňte na zbytečné hrany nebo kudrlinky, většina detailů je tvarována tak, aby byla co nejjednodušší na výrobu. To ostatně známe také z modelů Dacia. Oba vozy od sebe odlišíte především prostřednictvím přední části, konkrétně tvarování nárazníku. Daihatsu v něm má hexagonální nasávací otvor a mlhovky orientované na délku, Toyota má mlhovky na výšku a jiný nasávací otvor. Poněkud utopeně působí 14palcová litá kola, dojem příliš nevylepšují ani zadní světlomety. Stejně účelně jako karosérie je navržen i interiér s voličem převodovky na vyvýšeném konci středové konzole. Minimálně Toyota pak v základu nabízí rádio se dvěma reproduktory, přední airbagy, manuální klimatizaci s výdechy pro druhou řadu sedadel, elektrická okna nebo zadní parkovací senzory.
Pod kapotou obou modelů bude zážehová dvanáctistovka o výkonu 65 kW (88 k) při 6000 ot./min s točivým momentem 108 Nm při 4200 ot./min. Přední kola jsou poháněna přes manuální pětistupňovou převodovku nebo automatickou čtyřstupňovou skříň. Daihatsu pak nabídne také litrový čtyřválec s pětistupňovou manuální převodovkou. Ceny Toyoty Calya se pohybují mezi 129,65 až 150 miliony indonéských rupií (cca 240 000 až 278 000 korun), Daihatsu Sigra koupíte za 106 až 149 milionů indonéských rupií (cca 196 000 až 276 000 korun). Všechny ceny jsou ale zatím předběžné a uvádí je server paultan.com. Výroba bude probíhat prostřednictvím dceřiných společností Astra Daihatsu Motor a Astra Toyota Motor.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.