Koenigegg plánuje zrychlení výroby. Jak dlouho si na vysněný supersport počkáte?

Koenigsegg Agera
Koenigsegg Agera, foto: Koenigsegg
ar3 31. července 2016 10:04
Sdílej:

Od dob, kdy se většina automobilů vyráběla převážně ručně, uteklo už mnoho času. Stále ale existují automobilky, které si na kvalitě výroby s velkým podílem ruční práce zakládají. Mezi ty patří i severský Koenigsegg. I ten má ovšem za cíl urychlit výrobní proces.

Moderní továrna na výrobu automobilů chrlí denně až neuvěřitelné množství nových vozů. Například továrna Škody Auto v Mladé Boleslavi dokáže za jediný den vyprodukovat více než 1200 vozů. Protipólem těchto továren plných hluku a shonu jsou klidné haly společností, jejichž roční produkce automobilů nepřekročí dvoucifernou hodnotu. Mezi tyto společnosti se řadí i severský Koenigsegg. Tomu trvá výroba jediného vozu jeden celý měsíc. To sice těmto skvostům techniky přidává na exkluzivitě, rozhodně to ale netěší zájemce o tyto vozy. Jak potvrdil ředitel a zakladatel této automobilky, je výrobní kapacita naplněna až na dva a půl roku dopředu. To je hlavní důvod, proč severská automobilka oznámila, že pracuje na zvýšení množství vyráběných automobilů, o které je v současnosti více než slušný zájem. Bohužel nemáme prozatím více informací. Je ale více méně jasné, že Koenigsegg si bude chtít udržet svou exkluzivitu a nebude se jednat o žádný markantní nárůst vyráběných automobilů.

Témata:
Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?