Od dob, kdy se většina automobilů vyráběla převážně ručně, uteklo už mnoho času. Stále ale existují automobilky, které si na kvalitě výroby s velkým podílem ruční práce zakládají. Mezi ty patří i severský Koenigsegg. I ten má ovšem za cíl urychlit výrobní proces.
Moderní továrna na výrobu automobilů chrlí denně až neuvěřitelné množství nových vozů. Například továrna Škody Auto v Mladé Boleslavi dokáže za jediný den vyprodukovat více než 1200 vozů. Protipólem těchto továren plných hluku a shonu jsou klidné haly společností, jejichž roční produkce automobilů nepřekročí dvoucifernou hodnotu. Mezi tyto společnosti se řadí i severský Koenigsegg. Tomu trvá výroba jediného vozu jeden celý měsíc. To sice těmto skvostům techniky přidává na exkluzivitě, rozhodně to ale netěší zájemce o tyto vozy. Jak potvrdil ředitel a zakladatel této automobilky, je výrobní kapacita naplněna až na dva a půl roku dopředu. To je hlavní důvod, proč severská automobilka oznámila, že pracuje na zvýšení množství vyráběných automobilů, o které je v současnosti více než slušný zájem. Bohužel nemáme prozatím více informací. Je ale více méně jasné, že Koenigsegg si bude chtít udržet svou exkluzivitu a nebude se jednat o žádný markantní nárůst vyráběných automobilů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.