Od dob, kdy se většina automobilů vyráběla převážně ručně, uteklo už mnoho času. Stále ale existují automobilky, které si na kvalitě výroby s velkým podílem ruční práce zakládají. Mezi ty patří i severský Koenigsegg. I ten má ovšem za cíl urychlit výrobní proces.
Moderní továrna na výrobu automobilů chrlí denně až neuvěřitelné množství nových vozů. Například továrna Škody Auto v Mladé Boleslavi dokáže za jediný den vyprodukovat více než 1200 vozů. Protipólem těchto továren plných hluku a shonu jsou klidné haly společností, jejichž roční produkce automobilů nepřekročí dvoucifernou hodnotu. Mezi tyto společnosti se řadí i severský Koenigsegg. Tomu trvá výroba jediného vozu jeden celý měsíc. To sice těmto skvostům techniky přidává na exkluzivitě, rozhodně to ale netěší zájemce o tyto vozy. Jak potvrdil ředitel a zakladatel této automobilky, je výrobní kapacita naplněna až na dva a půl roku dopředu. To je hlavní důvod, proč severská automobilka oznámila, že pracuje na zvýšení množství vyráběných automobilů, o které je v současnosti více než slušný zájem. Bohužel nemáme prozatím více informací. Je ale více méně jasné, že Koenigsegg si bude chtít udržet svou exkluzivitu a nebude se jednat o žádný markantní nárůst vyráběných automobilů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?