Od dob, kdy se většina automobilů vyráběla převážně ručně, uteklo už mnoho času. Stále ale existují automobilky, které si na kvalitě výroby s velkým podílem ruční práce zakládají. Mezi ty patří i severský Koenigsegg. I ten má ovšem za cíl urychlit výrobní proces.
Moderní továrna na výrobu automobilů chrlí denně až neuvěřitelné množství nových vozů. Například továrna Škody Auto v Mladé Boleslavi dokáže za jediný den vyprodukovat více než 1200 vozů. Protipólem těchto továren plných hluku a shonu jsou klidné haly společností, jejichž roční produkce automobilů nepřekročí dvoucifernou hodnotu. Mezi tyto společnosti se řadí i severský Koenigsegg. Tomu trvá výroba jediného vozu jeden celý měsíc. To sice těmto skvostům techniky přidává na exkluzivitě, rozhodně to ale netěší zájemce o tyto vozy. Jak potvrdil ředitel a zakladatel této automobilky, je výrobní kapacita naplněna až na dva a půl roku dopředu. To je hlavní důvod, proč severská automobilka oznámila, že pracuje na zvýšení množství vyráběných automobilů, o které je v současnosti více než slušný zájem. Bohužel nemáme prozatím více informací. Je ale více méně jasné, že Koenigsegg si bude chtít udržet svou exkluzivitu a nebude se jednat o žádný markantní nárůst vyráběných automobilů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?