Různé speciální edice vozů jsou vždy něčím výjimečné. Nyní se Renault nechal inspirovat německým Mercedesem a představil Clio Edition One.
Ano, podobnost s Mercedesy Edition One není náhodná, je to nejspíše účel. Renault se zkrátka rozhodl udělat podobně laděné Clio, jenž bude k dispozici na omezenou dobu v obou karosářských verzích, tedy hatchback a Grandtour.
Edice One dostane snad veškerou možnou výbavu, která obsahuje kožené čalounění sedadel nebo exkluzivní lak perleťový lak karoserie. Pokud preferujete jinou barvu, výrobce vám na zakázku dodá Clio s lakem Titanium Grey, Glacier White, Platinum Grey anebo s lakem Black Etoile.
Speciální Clio dostane i černou střechu a kryty zpětných zrcátek, full-LED přední světlomety Vision a 17palcová kola z lehkých slitin v laku Optemic Black. Ve standardu najdeme také tónovaná zadní okna, koženou přední loketní opěrku, hliníkové pedály, označkované prahy dveří a speciální koberečky.
Cena za vůz startuje na 19 650 eurech a Edition One je nabízen s následujícími motory - TCE 90, TCE 120, DCI 90 a dCi 110. Na výběr bude mít zákazník mezi šestistupňovou manuální a dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.