Různé speciální edice vozů jsou vždy něčím výjimečné. Nyní se Renault nechal inspirovat německým Mercedesem a představil Clio Edition One.
Ano, podobnost s Mercedesy Edition One není náhodná, je to nejspíše účel. Renault se zkrátka rozhodl udělat podobně laděné Clio, jenž bude k dispozici na omezenou dobu v obou karosářských verzích, tedy hatchback a Grandtour.
Edice One dostane snad veškerou možnou výbavu, která obsahuje kožené čalounění sedadel nebo exkluzivní lak perleťový lak karoserie. Pokud preferujete jinou barvu, výrobce vám na zakázku dodá Clio s lakem Titanium Grey, Glacier White, Platinum Grey anebo s lakem Black Etoile.
Speciální Clio dostane i černou střechu a kryty zpětných zrcátek, full-LED přední světlomety Vision a 17palcová kola z lehkých slitin v laku Optemic Black. Ve standardu najdeme také tónovaná zadní okna, koženou přední loketní opěrku, hliníkové pedály, označkované prahy dveří a speciální koberečky.
Cena za vůz startuje na 19 650 eurech a Edition One je nabízen s následujícími motory - TCE 90, TCE 120, DCI 90 a dCi 110. Na výběr bude mít zákazník mezi šestistupňovou manuální a dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.