Na čínská auta je i přes jejich značný technický a designový pokrok stále nahlíženo částečně skrze prsty. Změnit by tento pohled mohla terénní novinka automobilka GAC (Guangzhou Automobile Group Co.). Model Trumpchi GS8 vypadá zajímavě a nabízí velký vnitřní prostor. O to více je ale diskutabilní jeho technická stránka.
Až donedávna mířil GAC s řadou Trumpchi do nižší střední nebo střední třídy, mezi luxusní vozy se příliš nepouštěl. To se ale změnilo letos na jaře, kdy byl na domácí trh uveden sedan GA8, jezdící na stejné platformě, jakou měla Alfa 166 a Lancia Thesis. Číňané ji totiž od Italů před nějakým časem odkoupili a udělali z ní vlastní modulární platformu po vzoru MQB koncernu Volkswagen. Vedle velkého sedanu využívají stejný základ i menší modely GA6 a GA7. GA8 tak nyní v boji s luxusnější částí trhu doplňuje velké SUV GS8, které se jako koncept představilo na jarním autosalonu v Pekingu.
Od té doby vůz nedoznal prakticky žádných větších změn, na první pohled tak zaujme na čínské auto nezvykle odvážný a zajímavý design. Přední části jasně dominují atypická světla, každé se čtyřmi LED moduly. Na jejich tvar navazuje výrazná chromovaná maska chladiče, která se sice nemusí líbit každému, zároveň ale auto odlišuje od zástupu jinak na pohled velice podobných čínských crossoverů a SUV. Podobný design jako vpředu mají i skupinová světla, tvarem karosérie pak může GS8 leckomu připomenout Mercedes-Benz GL. Rozhodně se nejedná o náhodu, designérem vozu je totiž Fan Zhang, který osm let u německé značky pracoval.
Když Italové konstruovali Alfu 166 a Lanciu Thesis, asi je nikdy nenapadlo, že se platforma, použitá u této dvojice, dostane až do útrob velkého SUV. Stalo se, GS8 sdílí technický základ s již zmíněnými sedany, především v zadní části ale došlo k výrazným úpravám tak, aby vůz zvládl i nějakou tu terénní nerovnost. Na délku má novinka 4810 milimetrů, na šířku 1910 milimetrů a na výšku 1770 milimetrů. Rozvor náprav s hodnotou 2800 milimetrů o něco převyšuje obě italské limuzíny. Dovnitř se celkem pochopitelně vejdou tři řady sedadel, avšak zatímco v prvních dvou je prostoru opravdu hodně, dozadu se pohodlněji usadí snad jenom děti.
Samotná kabina také na první pohled nevypadá nejhůř, avšak celkový dojem z dřevěných dekoračních ploch a koženého čalounění docela výrazně kazí laciný multifunkční volant. Hlavním prvkem středové konzole je desetipalcová obrazovka multimediálního systému, kterou doplňuje displej palubního počítače. Ve výbavě nebudou chybět bezklíčkové startování, adaptivní tempomat, panoramatický kamerový systém, ventilovaná přední sedadla nebo panoramatická střecha.
Pod kapotou vozu je dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 148 kW (201 k) s točivým momentem 320 Nm. Zážehová jednotka je údajně vlastní výroby, spárována je se šestistupňovým automatem Aisin s možností manuální volby převodových stupňů. Poháněná jsou všechna kola, za běžných podmínek však zabírá jen přední náprava. Ta zadní se připojuje přes lamelovou spojku BorgWarner. Cena vozu zatím nebyl stanovena, spekuluje se ale o základní částce kolem 150 000 juanů (cca 553 000 korun). Prodej začne v září.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.