Na čínská auta je i přes jejich značný technický a designový pokrok stále nahlíženo částečně skrze prsty. Změnit by tento pohled mohla terénní novinka automobilka GAC (Guangzhou Automobile Group Co.). Model Trumpchi GS8 vypadá zajímavě a nabízí velký vnitřní prostor. O to více je ale diskutabilní jeho technická stránka.
Až donedávna mířil GAC s řadou Trumpchi do nižší střední nebo střední třídy, mezi luxusní vozy se příliš nepouštěl. To se ale změnilo letos na jaře, kdy byl na domácí trh uveden sedan GA8, jezdící na stejné platformě, jakou měla Alfa 166 a Lancia Thesis. Číňané ji totiž od Italů před nějakým časem odkoupili a udělali z ní vlastní modulární platformu po vzoru MQB koncernu Volkswagen. Vedle velkého sedanu využívají stejný základ i menší modely GA6 a GA7. GA8 tak nyní v boji s luxusnější částí trhu doplňuje velké SUV GS8, které se jako koncept představilo na jarním autosalonu v Pekingu.
Od té doby vůz nedoznal prakticky žádných větších změn, na první pohled tak zaujme na čínské auto nezvykle odvážný a zajímavý design. Přední části jasně dominují atypická světla, každé se čtyřmi LED moduly. Na jejich tvar navazuje výrazná chromovaná maska chladiče, která se sice nemusí líbit každému, zároveň ale auto odlišuje od zástupu jinak na pohled velice podobných čínských crossoverů a SUV. Podobný design jako vpředu mají i skupinová světla, tvarem karosérie pak může GS8 leckomu připomenout Mercedes-Benz GL. Rozhodně se nejedná o náhodu, designérem vozu je totiž Fan Zhang, který osm let u německé značky pracoval.
Když Italové konstruovali Alfu 166 a Lanciu Thesis, asi je nikdy nenapadlo, že se platforma, použitá u této dvojice, dostane až do útrob velkého SUV. Stalo se, GS8 sdílí technický základ s již zmíněnými sedany, především v zadní části ale došlo k výrazným úpravám tak, aby vůz zvládl i nějakou tu terénní nerovnost. Na délku má novinka 4810 milimetrů, na šířku 1910 milimetrů a na výšku 1770 milimetrů. Rozvor náprav s hodnotou 2800 milimetrů o něco převyšuje obě italské limuzíny. Dovnitř se celkem pochopitelně vejdou tři řady sedadel, avšak zatímco v prvních dvou je prostoru opravdu hodně, dozadu se pohodlněji usadí snad jenom děti.
Samotná kabina také na první pohled nevypadá nejhůř, avšak celkový dojem z dřevěných dekoračních ploch a koženého čalounění docela výrazně kazí laciný multifunkční volant. Hlavním prvkem středové konzole je desetipalcová obrazovka multimediálního systému, kterou doplňuje displej palubního počítače. Ve výbavě nebudou chybět bezklíčkové startování, adaptivní tempomat, panoramatický kamerový systém, ventilovaná přední sedadla nebo panoramatická střecha.
Pod kapotou vozu je dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 148 kW (201 k) s točivým momentem 320 Nm. Zážehová jednotka je údajně vlastní výroby, spárována je se šestistupňovým automatem Aisin s možností manuální volby převodových stupňů. Poháněná jsou všechna kola, za běžných podmínek však zabírá jen přední náprava. Ta zadní se připojuje přes lamelovou spojku BorgWarner. Cena vozu zatím nebyl stanovena, spekuluje se ale o základní částce kolem 150 000 juanů (cca 553 000 korun). Prodej začne v září.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?