Mercedes-Benz patří mezi automobilkami, k naprosté špičce. V něčem ale na své konkurenty ztrácí. Tím, co Mercedesu v nabídce chybí je pravý hypersport. To by se ale mohlo již velmi brzy změnit.
V příštím roce se bude společnost Mercedes-Benz připravovat na oslavy padesátého výročí, od založení společnosti AMG, která je v současnosti známa jako oddělení Mercedesu, mající na starosti ty nejvýkonnější a nejšílenější výtvory Mercedesu. A jak oslavit lépe padesáté narozeniny šíleného AMG než šíleným hypersportem?
Přesně takto uvažovali naši kolegové z německého magazínu Autobild, kterým se podařilo vypátrat, že připravovaný vůz má nést název R50. Design exteriéru si údajně bere, stejně jako nedávno odhalený Aston Martin RB 001, u závodních prototypů série LMP1.
O pohon vozu se má starat hybridní ústrojí, složené ze zážehového čtyřválce a dvojice elektromotorů. Zmíněný spalovací motor bude umístěn za zády řidiče a jeho úkolem bude přenášet výkon na zadní kola, zatímco přední kola si mezi sebou podělí dva elektromotory. Celý tento komplex má dosahovat monstrózního výkonu 1300 koňských sil. Údaj o výkonnosti vozu koresponduje s údajem o jeho hmotnosti, která má činit rovných 1300 kg.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.