Mercedes-Benz patří mezi automobilkami, k naprosté špičce. V něčem ale na své konkurenty ztrácí. Tím, co Mercedesu v nabídce chybí je pravý hypersport. To by se ale mohlo již velmi brzy změnit.
V příštím roce se bude společnost Mercedes-Benz připravovat na oslavy padesátého výročí, od založení společnosti AMG, která je v současnosti známa jako oddělení Mercedesu, mající na starosti ty nejvýkonnější a nejšílenější výtvory Mercedesu. A jak oslavit lépe padesáté narozeniny šíleného AMG než šíleným hypersportem?
Přesně takto uvažovali naši kolegové z německého magazínu Autobild, kterým se podařilo vypátrat, že připravovaný vůz má nést název R50. Design exteriéru si údajně bere, stejně jako nedávno odhalený Aston Martin RB 001, u závodních prototypů série LMP1.
O pohon vozu se má starat hybridní ústrojí, složené ze zážehového čtyřválce a dvojice elektromotorů. Zmíněný spalovací motor bude umístěn za zády řidiče a jeho úkolem bude přenášet výkon na zadní kola, zatímco přední kola si mezi sebou podělí dva elektromotory. Celý tento komplex má dosahovat monstrózního výkonu 1300 koňských sil. Údaj o výkonnosti vozu koresponduje s údajem o jeho hmotnosti, která má činit rovných 1300 kg.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.