Mercedes-Benz patří mezi automobilkami, k naprosté špičce. V něčem ale na své konkurenty ztrácí. Tím, co Mercedesu v nabídce chybí je pravý hypersport. To by se ale mohlo již velmi brzy změnit.
V příštím roce se bude společnost Mercedes-Benz připravovat na oslavy padesátého výročí, od založení společnosti AMG, která je v současnosti známa jako oddělení Mercedesu, mající na starosti ty nejvýkonnější a nejšílenější výtvory Mercedesu. A jak oslavit lépe padesáté narozeniny šíleného AMG než šíleným hypersportem?
Přesně takto uvažovali naši kolegové z německého magazínu Autobild, kterým se podařilo vypátrat, že připravovaný vůz má nést název R50. Design exteriéru si údajně bere, stejně jako nedávno odhalený Aston Martin RB 001, u závodních prototypů série LMP1.
O pohon vozu se má starat hybridní ústrojí, složené ze zážehového čtyřválce a dvojice elektromotorů. Zmíněný spalovací motor bude umístěn za zády řidiče a jeho úkolem bude přenášet výkon na zadní kola, zatímco přední kola si mezi sebou podělí dva elektromotory. Celý tento komplex má dosahovat monstrózního výkonu 1300 koňských sil. Údaj o výkonnosti vozu koresponduje s údajem o jeho hmotnosti, která má činit rovných 1300 kg.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?