Mercedes-Benz patří mezi automobilkami, k naprosté špičce. V něčem ale na své konkurenty ztrácí. Tím, co Mercedesu v nabídce chybí je pravý hypersport. To by se ale mohlo již velmi brzy změnit.
V příštím roce se bude společnost Mercedes-Benz připravovat na oslavy padesátého výročí, od založení společnosti AMG, která je v současnosti známa jako oddělení Mercedesu, mající na starosti ty nejvýkonnější a nejšílenější výtvory Mercedesu. A jak oslavit lépe padesáté narozeniny šíleného AMG než šíleným hypersportem?
Přesně takto uvažovali naši kolegové z německého magazínu Autobild, kterým se podařilo vypátrat, že připravovaný vůz má nést název R50. Design exteriéru si údajně bere, stejně jako nedávno odhalený Aston Martin RB 001, u závodních prototypů série LMP1.
O pohon vozu se má starat hybridní ústrojí, složené ze zážehového čtyřválce a dvojice elektromotorů. Zmíněný spalovací motor bude umístěn za zády řidiče a jeho úkolem bude přenášet výkon na zadní kola, zatímco přední kola si mezi sebou podělí dva elektromotory. Celý tento komplex má dosahovat monstrózního výkonu 1300 koňských sil. Údaj o výkonnosti vozu koresponduje s údajem o jeho hmotnosti, která má činit rovných 1300 kg.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?