S útokem do nejvyšších pater prémiového segmentu to Genesis zřejmě myslí vážně. Po neluxusnějším modelu G90 (někde EQ900) přichází řada rovněž na menší G80. Tu známe jako Hyundai Genesis i z našich silnic, pod novým označením se ale skrývá více změn, než se na první pohled zdá.
Hyundai Genesis na našich silnicích příliš často nepotkáte, za což mohou pravděpodobně dvě věci – image značky a jediný atmosférický šestiválec s automatem a pohonem všech kol pod kapotou. Zda-li se Genesis G80 nějak zlepší zatím těžko soudit, designově se ale oba modely příliš neliší. Vpředu to znamená velkou hexagonální masku chladiče „ohraničenou“ xenonovými světly s LED diodami denního svícení. Mírně přepracován je oproti současnému modelu přední nárazník s volitelnými LED mlhovkami. Profilu hodně pomáhají svažující se střecha a tvar C-sloupku. Elegantní přechod dozadu pak znamená full-LED světla nebo čtyři koncovky výfuku.
Uvnitř nejprve zaujme množství místa ve všech směrech, posléze pak poměrně jednoduchý design a především kvalitní materiály včetně kůže, hliníku nebo dřevěného obložení. Středový panel má v základu osmipalcový dotykový displej infotainmentu s navigací, hlasovým ovládáním a rozhraním Apple CarPlay a Android Auto. Vyšší provedení má 9,2palcový displej a úložiště o velikosti 64 GB. Mezi příplatky se objevují rovněž dva audiosystémy Lexicon – s menším displejem se pojí verze s 12 reproduktory, prostorovým zvukem, 12kanálovým zesilovačem a výkonem 900 Wattů, větší obrazovka má prémiové audio se 17 reproduktory a dalšími funkcemi jako u „horšího“ sourozence.
Další obrazovka je mezi budíky, kde je standardem 4,3palcový TFT LCD displej a za příplatek je dostupná obrazovka se sedmi palci. Volitelný je také head-up displej, promítající informace přímo na přední okno. Zvláštní pozornost věnovali Jihokorejci sedadlům. Jenom ta přední mají elektrické nastavování ve dvanácti směrech, vyhřívání a volitelné odvětrávání, pro zadní sedačky je k dispozici vyhřívání. Aby do kabiny nepronikal nežádoucí zvuk nebo vibrace, použil Genesis speciální akustická skla nebo dodatečné zvuk a vibrace pohlcující materiály.
Platforma sedanu využívá z padesáti procent vysokopevnostní oceli, čímž došlo ke zvýšení tuhosti vozu. Vpředu i vzadu je nezávislé pětiprvkové zavěšení kol, hmotnost auta je pak rozdělená v poměru 52:48 ve prospěch přední nápravy. Základní motorem je 3.8litrový šestiválec řady Lambda s výkonem 232 kW (315 k) při 6000 ot./min s točivým momentem 397 Nm při 5000 ot./min. Výše v nabídce stojí pětilitrový osmiválec řady Tau o výkonu 313 kW (426 k) při 6000 ot./min s točivým momentem 519 Nm při 5000 ot./min. Oba motory mají přímé vstřikování i variabilní časování ventilů, osmistupňový automat s možností manuálního řazení pak přenáší sílu na zadní nebo všechna kola. Systém pohonu všech kol HTRAC pracuje v režimech Normal a Sport, dokáže přitom posílat většinu výkonu na zadní kola.
Z bezpečnostních asistentů nabídne novinka nouzové brzdění, varování při opuštění jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu, hlídání dopravy za vozidlem nebo inteligentní tempomat. Usnadnit majitelům vozu jeho fungování má aplikace Genesis Connected Services, přes kterou lze dálkově vůz nastartovat, nastavit klimatizaci nebo odemknout dveře. Cena nového modelu zatím nebyla stanovena.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.