S útokem do nejvyšších pater prémiového segmentu to Genesis zřejmě myslí vážně. Po neluxusnějším modelu G90 (někde EQ900) přichází řada rovněž na menší G80. Tu známe jako Hyundai Genesis i z našich silnic, pod novým označením se ale skrývá více změn, než se na první pohled zdá.
Hyundai Genesis na našich silnicích příliš často nepotkáte, za což mohou pravděpodobně dvě věci – image značky a jediný atmosférický šestiválec s automatem a pohonem všech kol pod kapotou. Zda-li se Genesis G80 nějak zlepší zatím těžko soudit, designově se ale oba modely příliš neliší. Vpředu to znamená velkou hexagonální masku chladiče „ohraničenou“ xenonovými světly s LED diodami denního svícení. Mírně přepracován je oproti současnému modelu přední nárazník s volitelnými LED mlhovkami. Profilu hodně pomáhají svažující se střecha a tvar C-sloupku. Elegantní přechod dozadu pak znamená full-LED světla nebo čtyři koncovky výfuku.
Uvnitř nejprve zaujme množství místa ve všech směrech, posléze pak poměrně jednoduchý design a především kvalitní materiály včetně kůže, hliníku nebo dřevěného obložení. Středový panel má v základu osmipalcový dotykový displej infotainmentu s navigací, hlasovým ovládáním a rozhraním Apple CarPlay a Android Auto. Vyšší provedení má 9,2palcový displej a úložiště o velikosti 64 GB. Mezi příplatky se objevují rovněž dva audiosystémy Lexicon – s menším displejem se pojí verze s 12 reproduktory, prostorovým zvukem, 12kanálovým zesilovačem a výkonem 900 Wattů, větší obrazovka má prémiové audio se 17 reproduktory a dalšími funkcemi jako u „horšího“ sourozence.
Další obrazovka je mezi budíky, kde je standardem 4,3palcový TFT LCD displej a za příplatek je dostupná obrazovka se sedmi palci. Volitelný je také head-up displej, promítající informace přímo na přední okno. Zvláštní pozornost věnovali Jihokorejci sedadlům. Jenom ta přední mají elektrické nastavování ve dvanácti směrech, vyhřívání a volitelné odvětrávání, pro zadní sedačky je k dispozici vyhřívání. Aby do kabiny nepronikal nežádoucí zvuk nebo vibrace, použil Genesis speciální akustická skla nebo dodatečné zvuk a vibrace pohlcující materiály.
Platforma sedanu využívá z padesáti procent vysokopevnostní oceli, čímž došlo ke zvýšení tuhosti vozu. Vpředu i vzadu je nezávislé pětiprvkové zavěšení kol, hmotnost auta je pak rozdělená v poměru 52:48 ve prospěch přední nápravy. Základní motorem je 3.8litrový šestiválec řady Lambda s výkonem 232 kW (315 k) při 6000 ot./min s točivým momentem 397 Nm při 5000 ot./min. Výše v nabídce stojí pětilitrový osmiválec řady Tau o výkonu 313 kW (426 k) při 6000 ot./min s točivým momentem 519 Nm při 5000 ot./min. Oba motory mají přímé vstřikování i variabilní časování ventilů, osmistupňový automat s možností manuálního řazení pak přenáší sílu na zadní nebo všechna kola. Systém pohonu všech kol HTRAC pracuje v režimech Normal a Sport, dokáže přitom posílat většinu výkonu na zadní kola.
Z bezpečnostních asistentů nabídne novinka nouzové brzdění, varování při opuštění jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu, hlídání dopravy za vozidlem nebo inteligentní tempomat. Usnadnit majitelům vozu jeho fungování má aplikace Genesis Connected Services, přes kterou lze dálkově vůz nastartovat, nastavit klimatizaci nebo odemknout dveře. Cena nového modelu zatím nebyla stanovena.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.