Alfa se v posledních měsících snaží dostat opět na výsluní, v čemž jí hodně pomáhá nová Giulia. Již do Paříže je navíc plánována premiéra prvního SUV značky s označením Stelivo. Co ale Italům zatím chybí, to je nějaký čistě imageový model. Ano, existuje Alfa 4C, jenomže ta místo něčeho jako byla 8C Competizione jen těžko zastane. A právě z tohoto důvodu je moc zajímavá vize supersportu Furia.
V posledních dnech se začaly objevovat zprávy, že kupé nebo roadster 4C na tom prodejně není zrovna nejlépe a teoreticky by se ani jedna z karosérií nemusela dočkat přímého nástupce. Proč ale nezkusit uvažovat v trochu větším měřítku a nenahradit 4C ryzím supersportem, konkurujícím Audi, Ferrari, Lamborghini nebo Porsche. Přesně takovou vizi totiž nabízí polský designér Paul Breshke, který deset měsíců pracoval na projektu Furia. Výsledkem několikaměsíčního snažení je počítačem navržený vůz, propracovaný i do těch nejmenších detailů.
Cílem designéra bylo vytvoření vozu, který by svým stylingem navazoval na slavné modely Alfy z minulosti. Furia se tak oděla do zeleného laku s oranžovými detaily, což odkazuje na koncept Bertone Carabo, zadní partie s horizontálními liniemi pro změnu evokují modely Tipo 33-2 Daytona, Furia G1 a Cuneo 33. Celkově nízká a široká stavba karosérie se inspirovala v modelech 33 Stradale a GTV Spider. Jak je vidět, slavnými jmény se to „v rodokmenu“ vozu jenom hemží. Konec konců i jméno Furia už se v minulosti Alfy objevilo.
Důležitým prvkem vnějšího designu jsou přední partie s charakteristickou maskou chladiče ve tvaru štítu, oválným nasávacím otvorem, aerodynamickým prohýbáním a vyboulenou kapotou. Pověstnou třešničkou na dortu jsou úzké pásy LED světlometů. Zrcátka jsou umístěna na hodně výrazně tvarovaných blatnících, ukrývajících zlatá kola s typickým písmenem C a nízkoprofilovými pneumatikami. Při přechodu dozadu nejdou přehlédnout nasávací otvory za dveřmi. Samotné zadní partie si berou inspiraci z minulosti, hlavně jsou ale nesmírně široké. Karbonový difuzor má v sobě integrovanou centrální koncovku výfuku, jen o trochu výš jsou dva úzké pásy LED světlometů. Nasávací otvory na zadním víku pak dávají tušit, kde je nejspíše pohonná jednotka.
Kabina, čalouněná hnědou kůží, je přístupná přes dvojici křídlových dveří, i navzdory divoké tvarování je pak na první pohled zřejmé, který ze dvou pasažérů má přednost. Na řidiče je tu orientováno všechno, především pak středová konzole s displejem a několika kolébkovými přepínači. To hlavní se ale děje mezi sedačkou a sportovním volantem, ukrývajícím v sobě tlačítko pro startování motoru. Kolem volantu jsou strategicky rozmístěné budíky a ovladače, z nichž nejvýše je logicky vidět otáčkoměr a rychloměr. Z absence spojkového pedálu i voliče převodovky lze pak vyčíst, že s motorem spolupracuje automatická převodovka.
Počítačem vytvořený model je až neuvěřitelně detailní, navíc vypadá naprosto fantasticky. Kdyby se toto Alfa rozhodla pustit do minimálně malosériové výroby, žádný z fanoušků by jistě neprotestoval. Je však otázkou, jestli by si Furia našla reálné zákazníky. My jsme přesvědčení, že ano. Přesně takový model by totiž znovuožívající italská automobilka potřebovala.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?