Alfa se v posledních měsících snaží dostat opět na výsluní, v čemž jí hodně pomáhá nová Giulia. Již do Paříže je navíc plánována premiéra prvního SUV značky s označením Stelivo. Co ale Italům zatím chybí, to je nějaký čistě imageový model. Ano, existuje Alfa 4C, jenomže ta místo něčeho jako byla 8C Competizione jen těžko zastane. A právě z tohoto důvodu je moc zajímavá vize supersportu Furia.
V posledních dnech se začaly objevovat zprávy, že kupé nebo roadster 4C na tom prodejně není zrovna nejlépe a teoreticky by se ani jedna z karosérií nemusela dočkat přímého nástupce. Proč ale nezkusit uvažovat v trochu větším měřítku a nenahradit 4C ryzím supersportem, konkurujícím Audi, Ferrari, Lamborghini nebo Porsche. Přesně takovou vizi totiž nabízí polský designér Paul Breshke, který deset měsíců pracoval na projektu Furia. Výsledkem několikaměsíčního snažení je počítačem navržený vůz, propracovaný i do těch nejmenších detailů.
Cílem designéra bylo vytvoření vozu, který by svým stylingem navazoval na slavné modely Alfy z minulosti. Furia se tak oděla do zeleného laku s oranžovými detaily, což odkazuje na koncept Bertone Carabo, zadní partie s horizontálními liniemi pro změnu evokují modely Tipo 33-2 Daytona, Furia G1 a Cuneo 33. Celkově nízká a široká stavba karosérie se inspirovala v modelech 33 Stradale a GTV Spider. Jak je vidět, slavnými jmény se to „v rodokmenu“ vozu jenom hemží. Konec konců i jméno Furia už se v minulosti Alfy objevilo.
Důležitým prvkem vnějšího designu jsou přední partie s charakteristickou maskou chladiče ve tvaru štítu, oválným nasávacím otvorem, aerodynamickým prohýbáním a vyboulenou kapotou. Pověstnou třešničkou na dortu jsou úzké pásy LED světlometů. Zrcátka jsou umístěna na hodně výrazně tvarovaných blatnících, ukrývajících zlatá kola s typickým písmenem C a nízkoprofilovými pneumatikami. Při přechodu dozadu nejdou přehlédnout nasávací otvory za dveřmi. Samotné zadní partie si berou inspiraci z minulosti, hlavně jsou ale nesmírně široké. Karbonový difuzor má v sobě integrovanou centrální koncovku výfuku, jen o trochu výš jsou dva úzké pásy LED světlometů. Nasávací otvory na zadním víku pak dávají tušit, kde je nejspíše pohonná jednotka.
Kabina, čalouněná hnědou kůží, je přístupná přes dvojici křídlových dveří, i navzdory divoké tvarování je pak na první pohled zřejmé, který ze dvou pasažérů má přednost. Na řidiče je tu orientováno všechno, především pak středová konzole s displejem a několika kolébkovými přepínači. To hlavní se ale děje mezi sedačkou a sportovním volantem, ukrývajícím v sobě tlačítko pro startování motoru. Kolem volantu jsou strategicky rozmístěné budíky a ovladače, z nichž nejvýše je logicky vidět otáčkoměr a rychloměr. Z absence spojkového pedálu i voliče převodovky lze pak vyčíst, že s motorem spolupracuje automatická převodovka.
Počítačem vytvořený model je až neuvěřitelně detailní, navíc vypadá naprosto fantasticky. Kdyby se toto Alfa rozhodla pustit do minimálně malosériové výroby, žádný z fanoušků by jistě neprotestoval. Je však otázkou, jestli by si Furia našla reálné zákazníky. My jsme přesvědčení, že ano. Přesně takový model by totiž znovuožívající italská automobilka potřebovala.
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.