Alfa se v posledních měsících snaží dostat opět na výsluní, v čemž jí hodně pomáhá nová Giulia. Již do Paříže je navíc plánována premiéra prvního SUV značky s označením Stelivo. Co ale Italům zatím chybí, to je nějaký čistě imageový model. Ano, existuje Alfa 4C, jenomže ta místo něčeho jako byla 8C Competizione jen těžko zastane. A právě z tohoto důvodu je moc zajímavá vize supersportu Furia.
V posledních dnech se začaly objevovat zprávy, že kupé nebo roadster 4C na tom prodejně není zrovna nejlépe a teoreticky by se ani jedna z karosérií nemusela dočkat přímého nástupce. Proč ale nezkusit uvažovat v trochu větším měřítku a nenahradit 4C ryzím supersportem, konkurujícím Audi, Ferrari, Lamborghini nebo Porsche. Přesně takovou vizi totiž nabízí polský designér Paul Breshke, který deset měsíců pracoval na projektu Furia. Výsledkem několikaměsíčního snažení je počítačem navržený vůz, propracovaný i do těch nejmenších detailů.
Cílem designéra bylo vytvoření vozu, který by svým stylingem navazoval na slavné modely Alfy z minulosti. Furia se tak oděla do zeleného laku s oranžovými detaily, což odkazuje na koncept Bertone Carabo, zadní partie s horizontálními liniemi pro změnu evokují modely Tipo 33-2 Daytona, Furia G1 a Cuneo 33. Celkově nízká a široká stavba karosérie se inspirovala v modelech 33 Stradale a GTV Spider. Jak je vidět, slavnými jmény se to „v rodokmenu“ vozu jenom hemží. Konec konců i jméno Furia už se v minulosti Alfy objevilo.
Důležitým prvkem vnějšího designu jsou přední partie s charakteristickou maskou chladiče ve tvaru štítu, oválným nasávacím otvorem, aerodynamickým prohýbáním a vyboulenou kapotou. Pověstnou třešničkou na dortu jsou úzké pásy LED světlometů. Zrcátka jsou umístěna na hodně výrazně tvarovaných blatnících, ukrývajících zlatá kola s typickým písmenem C a nízkoprofilovými pneumatikami. Při přechodu dozadu nejdou přehlédnout nasávací otvory za dveřmi. Samotné zadní partie si berou inspiraci z minulosti, hlavně jsou ale nesmírně široké. Karbonový difuzor má v sobě integrovanou centrální koncovku výfuku, jen o trochu výš jsou dva úzké pásy LED světlometů. Nasávací otvory na zadním víku pak dávají tušit, kde je nejspíše pohonná jednotka.
Kabina, čalouněná hnědou kůží, je přístupná přes dvojici křídlových dveří, i navzdory divoké tvarování je pak na první pohled zřejmé, který ze dvou pasažérů má přednost. Na řidiče je tu orientováno všechno, především pak středová konzole s displejem a několika kolébkovými přepínači. To hlavní se ale děje mezi sedačkou a sportovním volantem, ukrývajícím v sobě tlačítko pro startování motoru. Kolem volantu jsou strategicky rozmístěné budíky a ovladače, z nichž nejvýše je logicky vidět otáčkoměr a rychloměr. Z absence spojkového pedálu i voliče převodovky lze pak vyčíst, že s motorem spolupracuje automatická převodovka.
Počítačem vytvořený model je až neuvěřitelně detailní, navíc vypadá naprosto fantasticky. Kdyby se toto Alfa rozhodla pustit do minimálně malosériové výroby, žádný z fanoušků by jistě neprotestoval. Je však otázkou, jestli by si Furia našla reálné zákazníky. My jsme přesvědčení, že ano. Přesně takový model by totiž znovuožívající italská automobilka potřebovala.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.