Na světoznámém okruhu Nordschleife je v posledních týdnech hodně plno. Testují se tady totiž veškeré poslední automobilové novinky, mezi nimiž je i Audi RS3 s karoserií Sedan.
První zprávy o něm se k nám dostaly již koncem loňského roku, první jeho zamaskované snímky pak v únoru. Jenže zatímco poprvé spatřený vůz byl takřka nefunkčním prototypem, nyní tady máme video, v němž řádi na první pohled sériové hotové auto.
Aktuálně je na trhu výhradně varianta hatchback, která ale nebude mít takovou štávu jako chystaný Sedan. Pod kapotou RS3 v sedanu se totiž ukryje nový 2,5litrový pětiválec s výkonem 400 koní a točivým momentem 480 Nm. Jeho dárcem je kupé TT RS a motor bude spojen výhradně se sedmistupňovým automatem s pádly pod volantem.
Díky tomu lze počítat se zrychlením z nuly na stovku za 4 sekundy, nejvyšší maximální rychlost dosáhne tradičních 250 km/h. Je jasné, že takový výkon si žádá patřičné úpravy, a tak auto dostane sportovní snížený podvozek, silnější brzdy a lepivé sportovní pneumatiky.
Co se týče premiéry, ta by se měla odehrát na autosalonu v americkém Los Angeles. Je ale dost pravděpodobné, že kvůli americkému publiku se tak stane až v lednu na výstavě v Detroitu. V průběhu příštího roku se však určitě spustí její prodej.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?