Na světoznámém okruhu Nordschleife je v posledních týdnech hodně plno. Testují se tady totiž veškeré poslední automobilové novinky, mezi nimiž je i Audi RS3 s karoserií Sedan.
První zprávy o něm se k nám dostaly již koncem loňského roku, první jeho zamaskované snímky pak v únoru. Jenže zatímco poprvé spatřený vůz byl takřka nefunkčním prototypem, nyní tady máme video, v němž řádi na první pohled sériové hotové auto.
Aktuálně je na trhu výhradně varianta hatchback, která ale nebude mít takovou štávu jako chystaný Sedan. Pod kapotou RS3 v sedanu se totiž ukryje nový 2,5litrový pětiválec s výkonem 400 koní a točivým momentem 480 Nm. Jeho dárcem je kupé TT RS a motor bude spojen výhradně se sedmistupňovým automatem s pádly pod volantem.
Díky tomu lze počítat se zrychlením z nuly na stovku za 4 sekundy, nejvyšší maximální rychlost dosáhne tradičních 250 km/h. Je jasné, že takový výkon si žádá patřičné úpravy, a tak auto dostane sportovní snížený podvozek, silnější brzdy a lepivé sportovní pneumatiky.
Co se týče premiéry, ta by se měla odehrát na autosalonu v americkém Los Angeles. Je ale dost pravděpodobné, že kvůli americkému publiku se tak stane až v lednu na výstavě v Detroitu. V průběhu příštího roku se však určitě spustí její prodej.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?