Už za pár měsíců bychom měli spatřit podobu prvního skutečně sportovního hatchbacku s logem Hyundai. Jako takový malý předvoj i30 N přichází do amerických showroomů sedan Elantra Sport, původně představený pouze jihokorejskému publiku.
Počet ostrých hatchbacků nebo sedanů v historii jihokorejského Hyundaie byste v pohodě napočítali na prstech jedené ruky po několikaměsíční práci na pile, se kterou neumíte zacházet. V podstatě jediným trochu ostrým modelem je i30 Turbo. Jinak sice vzniklo několik aut se zkratkami GT nebo SRX, jejichž přítomnost by mohla naznačovat jisté sportovní ambice. Vždy ale šlo o maximálně vizuálně vyšperkovaný model se standardní technikou. Chystaná i30 N s přeplňovaným dvoulitrem bude jiná, rychlejší, silnější, sportovnější. Zkrátka by se mělo jednat o zdatného konkurenta Golfu GTI, Méganu RS nebo Focusu ST. Co je ještě zajímavější, tak divize N chystá do budoucna i další ostré modely, takže bychom se mohli dočkat třeba i20 N nebo třeba Tucsonu N (sportovní SUV přece letí).
Nyní tu ale máme Elantru Sport, která sice nebude dosahovat výkonu i30 N, sportovnější svezení ale určitě nabídne. Jenomže ne nám, ačkoliv třeba na Slovensku šestou generaci sedanu koupíte, provedení Sport je výlučně určeno pro americký, případně jihokorejský trh. Hlavní zbraní vozu je přeplňovaná šestnáctistovka GDI o výkonu více než 149 kW (203 k) s točivým momentem více než 258 Nm. Finální parametry, výkonové i dynamické, budou ještě upřesněny spolu se začátkem prodeje. Předprodukční údaje pak sice nejsou nikterak oslnivé, ale pamatujte, že u nás prodávaná i30 Turbo má nejvýše 137 kW (186 k). Elantra bude mít poháněná přední kola, a to prostřednictvím šestistupňového manuálu nebo sedmistupňového dvouspojkového automatu.
Spolu s novým motorem došlo i na úpravy podvozku s přepracovanou zadní víceprvkovou nápravou. Další podrobnosti opět neznáme, Hyundai ale slibuje zábavu za volantem a celkově lepší jízdní vlastnosti. Technice sekunduje také upravený vzhled s ostře řezaným nárazníkem (v něm jsou zakomponovány LED mlhovky), černou maskou chladiče, nástavci prahů nebo zadním difuzorem. Vozu rovněž sluší větší kola a modrý lak. Uvnitř hraje prim kůže s červeným prošíváním. Tuto kombinaci tak najdeme na anatomických sedadlech, zploštělém volantu i řadicí páce. K tomu přijdete maximální výbavu s navigací nebo střešním oknem a máte poměrně zajímavý kompromis mezi rodinným a sportovním autem. Další podrobnosti budou známy ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku, kdy půjde vůz do prodeje. Za nás musíme podotknout, že bychom se nebáli ani dovozu do Evropy. Své zákazníky by si to tu vedle všech naftových Octavií RS určitě našlo.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.