Počet ostrých hatchbacků nebo sedanů v historii jihokorejského Hyundaie byste v pohodě napočítali na prstech jedené ruky po několikaměsíční práci na pile, se kterou neumíte zacházet. V podstatě jediným trochu ostrým modelem je i30 Turbo. Jinak sice vzniklo několik aut se zkratkami GT nebo SRX, jejichž přítomnost by mohla naznačovat jisté sportovní ambice. Vždy ale šlo o maximálně vizuálně vyšperkovaný model se standardní technikou. Chystaná i30 N s přeplňovaným dvoulitrem bude jiná, rychlejší, silnější, sportovnější. Zkrátka by se mělo jednat o zdatného konkurenta Golfu GTI, Méganu RS nebo Focusu ST. Co je ještě zajímavější, tak divize N chystá do budoucna i další ostré modely, takže bychom se mohli dočkat třeba i20 N nebo třeba Tucsonu N (sportovní SUV přece letí).
Nyní tu ale máme Elantru Sport, která sice nebude dosahovat výkonu i30 N, sportovnější svezení ale určitě nabídne. Jenomže ne nám, ačkoliv třeba na Slovensku šestou generaci sedanu koupíte, provedení Sport je výlučně určeno pro americký, případně jihokorejský trh. Hlavní zbraní vozu je přeplňovaná šestnáctistovka GDI o výkonu více než 149 kW (203 k) s točivým momentem více než 258 Nm. Finální parametry, výkonové i dynamické, budou ještě upřesněny spolu se začátkem prodeje. Předprodukční údaje pak sice nejsou nikterak oslnivé, ale pamatujte, že u nás prodávaná i30 Turbo má nejvýše 137 kW (186 k). Elantra bude mít poháněná přední kola, a to prostřednictvím šestistupňového manuálu nebo sedmistupňového dvouspojkového automatu.
Spolu s novým motorem došlo i na úpravy podvozku s přepracovanou zadní víceprvkovou nápravou. Další podrobnosti opět neznáme, Hyundai ale slibuje zábavu za volantem a celkově lepší jízdní vlastnosti. Technice sekunduje také upravený vzhled s ostře řezaným nárazníkem (v něm jsou zakomponovány LED mlhovky), černou maskou chladiče, nástavci prahů nebo zadním difuzorem. Vozu rovněž sluší větší kola a modrý lak. Uvnitř hraje prim kůže s červeným prošíváním. Tuto kombinaci tak najdeme na anatomických sedadlech, zploštělém volantu i řadicí páce. K tomu přijdete maximální výbavu s navigací nebo střešním oknem a máte poměrně zajímavý kompromis mezi rodinným a sportovním autem. Další podrobnosti budou známy ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku, kdy půjde vůz do prodeje. Za nás musíme podotknout, že bychom se nebáli ani dovozu do Evropy. Své zákazníky by si to tu vedle všech naftových Octavií RS určitě našlo.