Už za pár měsíců bychom měli spatřit podobu prvního skutečně sportovního hatchbacku s logem Hyundai. Jako takový malý předvoj i30 N přichází do amerických showroomů sedan Elantra Sport, původně představený pouze jihokorejskému publiku.
Počet ostrých hatchbacků nebo sedanů v historii jihokorejského Hyundaie byste v pohodě napočítali na prstech jedené ruky po několikaměsíční práci na pile, se kterou neumíte zacházet. V podstatě jediným trochu ostrým modelem je i30 Turbo. Jinak sice vzniklo několik aut se zkratkami GT nebo SRX, jejichž přítomnost by mohla naznačovat jisté sportovní ambice. Vždy ale šlo o maximálně vizuálně vyšperkovaný model se standardní technikou. Chystaná i30 N s přeplňovaným dvoulitrem bude jiná, rychlejší, silnější, sportovnější. Zkrátka by se mělo jednat o zdatného konkurenta Golfu GTI, Méganu RS nebo Focusu ST. Co je ještě zajímavější, tak divize N chystá do budoucna i další ostré modely, takže bychom se mohli dočkat třeba i20 N nebo třeba Tucsonu N (sportovní SUV přece letí).
Nyní tu ale máme Elantru Sport, která sice nebude dosahovat výkonu i30 N, sportovnější svezení ale určitě nabídne. Jenomže ne nám, ačkoliv třeba na Slovensku šestou generaci sedanu koupíte, provedení Sport je výlučně určeno pro americký, případně jihokorejský trh. Hlavní zbraní vozu je přeplňovaná šestnáctistovka GDI o výkonu více než 149 kW (203 k) s točivým momentem více než 258 Nm. Finální parametry, výkonové i dynamické, budou ještě upřesněny spolu se začátkem prodeje. Předprodukční údaje pak sice nejsou nikterak oslnivé, ale pamatujte, že u nás prodávaná i30 Turbo má nejvýše 137 kW (186 k). Elantra bude mít poháněná přední kola, a to prostřednictvím šestistupňového manuálu nebo sedmistupňového dvouspojkového automatu.
Spolu s novým motorem došlo i na úpravy podvozku s přepracovanou zadní víceprvkovou nápravou. Další podrobnosti opět neznáme, Hyundai ale slibuje zábavu za volantem a celkově lepší jízdní vlastnosti. Technice sekunduje také upravený vzhled s ostře řezaným nárazníkem (v něm jsou zakomponovány LED mlhovky), černou maskou chladiče, nástavci prahů nebo zadním difuzorem. Vozu rovněž sluší větší kola a modrý lak. Uvnitř hraje prim kůže s červeným prošíváním. Tuto kombinaci tak najdeme na anatomických sedadlech, zploštělém volantu i řadicí páce. K tomu přijdete maximální výbavu s navigací nebo střešním oknem a máte poměrně zajímavý kompromis mezi rodinným a sportovním autem. Další podrobnosti budou známy ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku, kdy půjde vůz do prodeje. Za nás musíme podotknout, že bychom se nebáli ani dovozu do Evropy. Své zákazníky by si to tu vedle všech naftových Octavií RS určitě našlo.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?