Už za pár měsíců bychom měli spatřit podobu prvního skutečně sportovního hatchbacku s logem Hyundai. Jako takový malý předvoj i30 N přichází do amerických showroomů sedan Elantra Sport, původně představený pouze jihokorejskému publiku.
Počet ostrých hatchbacků nebo sedanů v historii jihokorejského Hyundaie byste v pohodě napočítali na prstech jedené ruky po několikaměsíční práci na pile, se kterou neumíte zacházet. V podstatě jediným trochu ostrým modelem je i30 Turbo. Jinak sice vzniklo několik aut se zkratkami GT nebo SRX, jejichž přítomnost by mohla naznačovat jisté sportovní ambice. Vždy ale šlo o maximálně vizuálně vyšperkovaný model se standardní technikou. Chystaná i30 N s přeplňovaným dvoulitrem bude jiná, rychlejší, silnější, sportovnější. Zkrátka by se mělo jednat o zdatného konkurenta Golfu GTI, Méganu RS nebo Focusu ST. Co je ještě zajímavější, tak divize N chystá do budoucna i další ostré modely, takže bychom se mohli dočkat třeba i20 N nebo třeba Tucsonu N (sportovní SUV přece letí).
Nyní tu ale máme Elantru Sport, která sice nebude dosahovat výkonu i30 N, sportovnější svezení ale určitě nabídne. Jenomže ne nám, ačkoliv třeba na Slovensku šestou generaci sedanu koupíte, provedení Sport je výlučně určeno pro americký, případně jihokorejský trh. Hlavní zbraní vozu je přeplňovaná šestnáctistovka GDI o výkonu více než 149 kW (203 k) s točivým momentem více než 258 Nm. Finální parametry, výkonové i dynamické, budou ještě upřesněny spolu se začátkem prodeje. Předprodukční údaje pak sice nejsou nikterak oslnivé, ale pamatujte, že u nás prodávaná i30 Turbo má nejvýše 137 kW (186 k). Elantra bude mít poháněná přední kola, a to prostřednictvím šestistupňového manuálu nebo sedmistupňového dvouspojkového automatu.
Spolu s novým motorem došlo i na úpravy podvozku s přepracovanou zadní víceprvkovou nápravou. Další podrobnosti opět neznáme, Hyundai ale slibuje zábavu za volantem a celkově lepší jízdní vlastnosti. Technice sekunduje také upravený vzhled s ostře řezaným nárazníkem (v něm jsou zakomponovány LED mlhovky), černou maskou chladiče, nástavci prahů nebo zadním difuzorem. Vozu rovněž sluší větší kola a modrý lak. Uvnitř hraje prim kůže s červeným prošíváním. Tuto kombinaci tak najdeme na anatomických sedadlech, zploštělém volantu i řadicí páce. K tomu přijdete maximální výbavu s navigací nebo střešním oknem a máte poměrně zajímavý kompromis mezi rodinným a sportovním autem. Další podrobnosti budou známy ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku, kdy půjde vůz do prodeje. Za nás musíme podotknout, že bychom se nebáli ani dovozu do Evropy. Své zákazníky by si to tu vedle všech naftových Octavií RS určitě našlo.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.