Už za pár měsíců bychom měli spatřit podobu prvního skutečně sportovního hatchbacku s logem Hyundai. Jako takový malý předvoj i30 N přichází do amerických showroomů sedan Elantra Sport, původně představený pouze jihokorejskému publiku.
Počet ostrých hatchbacků nebo sedanů v historii jihokorejského Hyundaie byste v pohodě napočítali na prstech jedené ruky po několikaměsíční práci na pile, se kterou neumíte zacházet. V podstatě jediným trochu ostrým modelem je i30 Turbo. Jinak sice vzniklo několik aut se zkratkami GT nebo SRX, jejichž přítomnost by mohla naznačovat jisté sportovní ambice. Vždy ale šlo o maximálně vizuálně vyšperkovaný model se standardní technikou. Chystaná i30 N s přeplňovaným dvoulitrem bude jiná, rychlejší, silnější, sportovnější. Zkrátka by se mělo jednat o zdatného konkurenta Golfu GTI, Méganu RS nebo Focusu ST. Co je ještě zajímavější, tak divize N chystá do budoucna i další ostré modely, takže bychom se mohli dočkat třeba i20 N nebo třeba Tucsonu N (sportovní SUV přece letí).
Nyní tu ale máme Elantru Sport, která sice nebude dosahovat výkonu i30 N, sportovnější svezení ale určitě nabídne. Jenomže ne nám, ačkoliv třeba na Slovensku šestou generaci sedanu koupíte, provedení Sport je výlučně určeno pro americký, případně jihokorejský trh. Hlavní zbraní vozu je přeplňovaná šestnáctistovka GDI o výkonu více než 149 kW (203 k) s točivým momentem více než 258 Nm. Finální parametry, výkonové i dynamické, budou ještě upřesněny spolu se začátkem prodeje. Předprodukční údaje pak sice nejsou nikterak oslnivé, ale pamatujte, že u nás prodávaná i30 Turbo má nejvýše 137 kW (186 k). Elantra bude mít poháněná přední kola, a to prostřednictvím šestistupňového manuálu nebo sedmistupňového dvouspojkového automatu.
Spolu s novým motorem došlo i na úpravy podvozku s přepracovanou zadní víceprvkovou nápravou. Další podrobnosti opět neznáme, Hyundai ale slibuje zábavu za volantem a celkově lepší jízdní vlastnosti. Technice sekunduje také upravený vzhled s ostře řezaným nárazníkem (v něm jsou zakomponovány LED mlhovky), černou maskou chladiče, nástavci prahů nebo zadním difuzorem. Vozu rovněž sluší větší kola a modrý lak. Uvnitř hraje prim kůže s červeným prošíváním. Tuto kombinaci tak najdeme na anatomických sedadlech, zploštělém volantu i řadicí páce. K tomu přijdete maximální výbavu s navigací nebo střešním oknem a máte poměrně zajímavý kompromis mezi rodinným a sportovním autem. Další podrobnosti budou známy ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku, kdy půjde vůz do prodeje. Za nás musíme podotknout, že bychom se nebáli ani dovozu do Evropy. Své zákazníky by si to tu vedle všech naftových Octavií RS určitě našlo.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?