Audi se netají svými úmysly k rozšíření modelové nabídky v sekci velkých SUV. Jelikož chce konkurovat těm nejlepším modelům v segmentu, brzy se můžeme těšit na ultra luxusní model Q8.
Až donedávna se zdálo, že se jedná o čisté spekulace, jenže před pár dny bylo v Německu nafoceno něco, co ukazuje, že Q8 není jen fikcí. Zamaskovaný prototyp nesl karoserii současné generace Audi Q7 o čemž svědčí přiložené fotky.
Rozšířené lemy ale naznačují širší rozkročenou siuletu, ovšem technický základ bude totožný s Q7. Ve skutečnosti se pak očekává, že Q8 ponese karoserii ve stylu kupé. V podstatě by se jednalo o terénní Audi A7 s přední částí převzatou z chystané nové generace vlajkové lodi A8.
Vrchol kategorie SUV od Audi bude založen na platformě MLB II, díky čemuž čekejme pod kapotou jen ty nejlepší motorizace. V nabídce bude šestiválcový benzin, nafta a časem dojde na hybridní verzi s elektromotorem.
Nejvyšší verze Audi Q8 bude pravděpodobně využívat elektrické turbodmychadlo a 48V systém používaný u Bentley Bentayga a Audi SQ7. Příchod novinky ze stáje Audi je naplánován na konec roku 2017, do prodeje vstoupí hned začátkem dalšího roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?