Audi se netají svými úmysly k rozšíření modelové nabídky v sekci velkých SUV. Jelikož chce konkurovat těm nejlepším modelům v segmentu, brzy se můžeme těšit na ultra luxusní model Q8.
Až donedávna se zdálo, že se jedná o čisté spekulace, jenže před pár dny bylo v Německu nafoceno něco, co ukazuje, že Q8 není jen fikcí. Zamaskovaný prototyp nesl karoserii současné generace Audi Q7 o čemž svědčí přiložené fotky.
Rozšířené lemy ale naznačují širší rozkročenou siuletu, ovšem technický základ bude totožný s Q7. Ve skutečnosti se pak očekává, že Q8 ponese karoserii ve stylu kupé. V podstatě by se jednalo o terénní Audi A7 s přední částí převzatou z chystané nové generace vlajkové lodi A8.
Vrchol kategorie SUV od Audi bude založen na platformě MLB II, díky čemuž čekejme pod kapotou jen ty nejlepší motorizace. V nabídce bude šestiválcový benzin, nafta a časem dojde na hybridní verzi s elektromotorem.
Nejvyšší verze Audi Q8 bude pravděpodobně využívat elektrické turbodmychadlo a 48V systém používaný u Bentley Bentayga a Audi SQ7. Příchod novinky ze stáje Audi je naplánován na konec roku 2017, do prodeje vstoupí hned začátkem dalšího roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.