Audi se netají svými úmysly k rozšíření modelové nabídky v sekci velkých SUV. Jelikož chce konkurovat těm nejlepším modelům v segmentu, brzy se můžeme těšit na ultra luxusní model Q8.
Až donedávna se zdálo, že se jedná o čisté spekulace, jenže před pár dny bylo v Německu nafoceno něco, co ukazuje, že Q8 není jen fikcí. Zamaskovaný prototyp nesl karoserii současné generace Audi Q7 o čemž svědčí přiložené fotky.
Rozšířené lemy ale naznačují širší rozkročenou siuletu, ovšem technický základ bude totožný s Q7. Ve skutečnosti se pak očekává, že Q8 ponese karoserii ve stylu kupé. V podstatě by se jednalo o terénní Audi A7 s přední částí převzatou z chystané nové generace vlajkové lodi A8.
Vrchol kategorie SUV od Audi bude založen na platformě MLB II, díky čemuž čekejme pod kapotou jen ty nejlepší motorizace. V nabídce bude šestiválcový benzin, nafta a časem dojde na hybridní verzi s elektromotorem.
Nejvyšší verze Audi Q8 bude pravděpodobně využívat elektrické turbodmychadlo a 48V systém používaný u Bentley Bentayga a Audi SQ7. Příchod novinky ze stáje Audi je naplánován na konec roku 2017, do prodeje vstoupí hned začátkem dalšího roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.