U amerického Jeepu se chystají na příchod vlajkové lodi, která by měla být konkurencí pro britský Range Rover. Dočkat bychom se měli už příští rok.
O všem informoval generální ředitel Jeepu Mike Manley. Už loni přitom uvedl na ženevském autosalonu, že se Jeep ukáže s velkým luxusním SUV. Právě o něm vám přinášíme první podrobnější informace.
Nové velké SUV ponese staronové jméno Wagoneer a podle dosavadních zpráv by to měl být luxusnější a výkonnější bratr modelu Grand Cherokee. Právě s ním bude sdílet část techniky a výbavy, ovšem jinak to bude samostatná modelová řada.
Časem se má na trh dostat i větší a luxusnější provedení Grand Wagoneer, který se vlastně od základnější verze bude lišit jen ve vzhledu. V kabině pak najdeme lepší materiály, kvalitní zpracování a výbavu, se kterou by měla novinka od Jeepu soupeřit s nejluxusnější verzí Range Roveru.
A co najdeme pod kapotou obou novinek? U Jeepu Wagoneer a Grand Wagoneer máme čekat přeplňovaný 3,8-litrový vidlicový osmiválec. Evropa pak dostane ještě třílitrový naftový šestiválec v různých výkonnostích variantách.
Obě novinky dorazí na trh nejdříve v roce 2018, ale není vyloučeno, že si Jeep s premiérou obou vozů pospíší.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?