Když Honda poprvé předvedla novou generaci kupé NSX, zavládly tak trochu rozpačité pocity. Ani ne snad z futuristického designu, ale pohonného ústrojí. Ano, hybrid v super- nebo hypersportovním autě může fungovat fantasticky, ale k odkazu NSX se tak nějak více hodil čistý benzín. Ti, kteří po něm volali, nyní mohou jásat. Podle britských médií Honda na nehybridní NSX usilovně pracuje.
Nové vydání Hondy NSX zamíří za ceny od 180 000 eur (cca 4,87 milionu korun) k osmi evropským dealerům již během několika následujících týdnů. Ve svých útrobách si dvoumístné kupé poveze celkem čtyř motory. Základem je dvakrát přeplňovaný šestiválec o výkonu 373 kW (507 k), jemuž asistují hned tři elektromotory. Výsledek? 427 kW (581 k) a 686 Nm, přenášené na všechna kola prostřednictvím devítistupňové dvouspojkové automatické převodovky. K tomu jsou v autě ještě přítomny lithium-iontové akumulátory, pohotovostní hmotnost je tak 1763 až 1801 kilogramů. A to skutečně není málo, přesto dokáže vůz vystřelit na 100 km/h za 3 sekundy a dosáhnout maximálně 308 km/h.
A nyní si na chvíli představte, že v autě nejsou akumulátory, ale pouze benzínový motor. Dynamické parametry by tím pádem mohly být ještě o kousek lepší. Jestli takto přemýšlí i vedení Hondy je těžké odhadovat, Ted Klaus jako šéf projektu NSX ale rozhodně benzínovou verzi nezavrhuje, spíše naopak. „S novými technologiemi i jejich vývojem jde o výjimečné auto, díky němuž se můžeme stát v této oblasti lídrem. Také nám pomůže porozumět, kam vlastně s naší značkou kráčíme,“ řekl Autocaru Klaus k hybridní NSX. Záhy ale dodal: „Nic nám nestojí v cestě stát se neelektrifikovaným.“ To v překladu znamená, že čistě benzínová NSX určitě patří k něčemu, o čem v Hondě přemýšlí. V kombinaci s odlehčenou karosérií by pak mohlo dojít i na oprášení označení Type R, které by mělo být věnováno „nejvíce ostré verzi jakékoliv platformy.“
Klaus ale jedním dechem možná rychle zmírní vaše nadšení. Podle něj totiž Honda chystá i další varianty. Svým příchodem nejbližší je pravděpodobně odlehčené provedení ve stylu speciálu, jenž se vydal v době nedávno minulé na slavný závod Pikes Peak. Na stejném podniku ještě chvíli zůstaneme, protože se tam předvedla také plně elektrická verze se čtyřmi individuálními elektromotory. I její uvedení by mohlo být na pořadu dne, zvláště když se při náročných podmínkách testovala výdrž baterií a dalších elektrických komponentů pohonného ústrojí. Návrat ke konvenčnějším modelům představuje možné oživení otevřené karosérie. Připomeňme, že předchůdce byl nabízen také s odnímatelným středním dílem střechy. „Můžeme si přát, že jednoho dne ztratíme pevnou střechu,“ dodal Klaus trochu tajemně na závěr. A nám nezbývá než doufat, že nejméně benzínovou Hondu NSX v blízké budoucnosti přivítáme. Hybrid určitě není špatný, ale pod kapotu takového vozu zkrátka patří pouze Natural.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?