Když Honda poprvé předvedla novou generaci kupé NSX, zavládly tak trochu rozpačité pocity. Ani ne snad z futuristického designu, ale pohonného ústrojí. Ano, hybrid v super- nebo hypersportovním autě může fungovat fantasticky, ale k odkazu NSX se tak nějak více hodil čistý benzín. Ti, kteří po něm volali, nyní mohou jásat. Podle britských médií Honda na nehybridní NSX usilovně pracuje.
Nové vydání Hondy NSX zamíří za ceny od 180 000 eur (cca 4,87 milionu korun) k osmi evropským dealerům již během několika následujících týdnů. Ve svých útrobách si dvoumístné kupé poveze celkem čtyř motory. Základem je dvakrát přeplňovaný šestiválec o výkonu 373 kW (507 k), jemuž asistují hned tři elektromotory. Výsledek? 427 kW (581 k) a 686 Nm, přenášené na všechna kola prostřednictvím devítistupňové dvouspojkové automatické převodovky. K tomu jsou v autě ještě přítomny lithium-iontové akumulátory, pohotovostní hmotnost je tak 1763 až 1801 kilogramů. A to skutečně není málo, přesto dokáže vůz vystřelit na 100 km/h za 3 sekundy a dosáhnout maximálně 308 km/h.
A nyní si na chvíli představte, že v autě nejsou akumulátory, ale pouze benzínový motor. Dynamické parametry by tím pádem mohly být ještě o kousek lepší. Jestli takto přemýšlí i vedení Hondy je těžké odhadovat, Ted Klaus jako šéf projektu NSX ale rozhodně benzínovou verzi nezavrhuje, spíše naopak. „S novými technologiemi i jejich vývojem jde o výjimečné auto, díky němuž se můžeme stát v této oblasti lídrem. Také nám pomůže porozumět, kam vlastně s naší značkou kráčíme,“ řekl Autocaru Klaus k hybridní NSX. Záhy ale dodal: „Nic nám nestojí v cestě stát se neelektrifikovaným.“ To v překladu znamená, že čistě benzínová NSX určitě patří k něčemu, o čem v Hondě přemýšlí. V kombinaci s odlehčenou karosérií by pak mohlo dojít i na oprášení označení Type R, které by mělo být věnováno „nejvíce ostré verzi jakékoliv platformy.“
Klaus ale jedním dechem možná rychle zmírní vaše nadšení. Podle něj totiž Honda chystá i další varianty. Svým příchodem nejbližší je pravděpodobně odlehčené provedení ve stylu speciálu, jenž se vydal v době nedávno minulé na slavný závod Pikes Peak. Na stejném podniku ještě chvíli zůstaneme, protože se tam předvedla také plně elektrická verze se čtyřmi individuálními elektromotory. I její uvedení by mohlo být na pořadu dne, zvláště když se při náročných podmínkách testovala výdrž baterií a dalších elektrických komponentů pohonného ústrojí. Návrat ke konvenčnějším modelům představuje možné oživení otevřené karosérie. Připomeňme, že předchůdce byl nabízen také s odnímatelným středním dílem střechy. „Můžeme si přát, že jednoho dne ztratíme pevnou střechu,“ dodal Klaus trochu tajemně na závěr. A nám nezbývá než doufat, že nejméně benzínovou Hondu NSX v blízké budoucnosti přivítáme. Hybrid určitě není špatný, ale pod kapotu takového vozu zkrátka patří pouze Natural.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.