Petrolheadi můžou jásat, Honda NSX dostane benzínový motor (+ nové fotky hybridu)

Nová Honda NSX s hybridním pohonným ústrojím přichází do celkem osmi evropských showroomů.
Nová Honda NSX s hybridním pohonným ústrojím přichází do celkem osmi evropských showroomů., foto: Honda
ar6 12. července 2016 14:53
Sdílej:

Když Honda poprvé předvedla novou generaci kupé NSX, zavládly tak trochu rozpačité pocity. Ani ne snad z futuristického designu, ale pohonného ústrojí. Ano, hybrid v super- nebo hypersportovním autě může fungovat fantasticky, ale k odkazu NSX se tak nějak více hodil čistý benzín. Ti, kteří po něm volali, nyní mohou jásat. Podle britských médií Honda na nehybridní NSX usilovně pracuje.

Nové vydání Hondy NSX zamíří za ceny od 180 000 eur (cca 4,87 milionu korun) k osmi evropským dealerům již během několika následujících týdnů. Ve svých útrobách si dvoumístné kupé poveze celkem čtyř motory. Základem je dvakrát přeplňovaný šestiválec o výkonu 373 kW (507 k), jemuž asistují hned tři elektromotory. Výsledek? 427 kW (581 k) a 686 Nm, přenášené na všechna kola prostřednictvím devítistupňové dvouspojkové automatické převodovky. K tomu jsou v autě ještě přítomny lithium-iontové akumulátory, pohotovostní hmotnost je tak 1763 až 1801 kilogramů. A to skutečně není málo, přesto dokáže vůz vystřelit na 100 km/h za 3 sekundy a dosáhnout maximálně 308 km/h.

A nyní si na chvíli představte, že v autě nejsou akumulátory, ale pouze benzínový motor. Dynamické parametry by tím pádem mohly být ještě o kousek lepší. Jestli takto přemýšlí i vedení Hondy je těžké odhadovat, Ted Klaus jako šéf projektu NSX ale rozhodně benzínovou verzi nezavrhuje, spíše naopak. „S novými technologiemi i jejich vývojem jde o výjimečné auto, díky němuž se můžeme stát v této oblasti lídrem. Také nám pomůže porozumět, kam vlastně s naší značkou kráčíme,“ řekl Autocaru Klaus k hybridní NSX. Záhy ale dodal: „Nic nám nestojí v cestě stát se neelektrifikovaným.“ To v překladu znamená, že čistě benzínová NSX určitě patří k něčemu, o čem v Hondě přemýšlí. V kombinaci s odlehčenou karosérií by pak mohlo dojít i na oprášení označení Type R, které by mělo být věnováno „nejvíce ostré verzi jakékoliv platformy.“

Klaus ale jedním dechem možná rychle zmírní vaše nadšení. Podle něj totiž Honda chystá i další varianty. Svým příchodem nejbližší je pravděpodobně odlehčené provedení ve stylu speciálu, jenž se vydal v době nedávno minulé na slavný závod Pikes Peak. Na stejném podniku ještě chvíli zůstaneme, protože se tam předvedla také plně elektrická verze se čtyřmi individuálními elektromotory. I její uvedení by mohlo být na pořadu dne, zvláště když se při náročných podmínkách testovala výdrž baterií a dalších elektrických komponentů pohonného ústrojí. Návrat ke konvenčnějším modelům představuje možné oživení otevřené karosérie. Připomeňme, že předchůdce byl nabízen také s odnímatelným středním dílem střechy. „Můžeme si přát, že jednoho dne ztratíme pevnou střechu,“ dodal Klaus trochu tajemně na závěr. A nám nezbývá než doufat, že nejméně benzínovou Hondu NSX v blízké budoucnosti přivítáme. Hybrid určitě není špatný, ale pod kapotu takového vozu zkrátka patří pouze Natural.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.