Už jednou jsme zde měli ukázku toho, jak by mohlo vypadat příští BMW řady 5. Nejnovější počítačová ilustrace ale ukazuje, jak bude s největší pravděpodobností vypadat verze Touring.
Už po stránce designu se bude nová pětka inspirovat větší sedmičkovou řadou. Nadcházející generace dostane označení G31 v posledních týdnech lze novinku pozorovat při testech na Nürburgringu. A jelikož je premiéra nového BMW 5 na spadnutí, máme tady vizi od umělce RM Design.
Hlavně kombíky jsou v Německu dost populární a nová kombíková pětka bude konkurentem pro o kategorii níže umístěné Passaty Variant a Superby Combi. Horší to bude mít BMW s úhlavním konkurentem v podobě Mercedesu třídy E, který je velkým nováčkem.
Mimochodem, nová generace řady 5 bude postavena na platformě CLAR, což by mělo zajistit úbytek na váze přibližně 80 kg oproti předchůdci. Současně s tím se pod kapotou BMW 5 nastěhují tříválcové motory a v kabině spatříme nový infotainment z řady 7. V nabídce se ale má zachovat i verze s 4,4-litrovým osmiválcem, což se týká i provedení M550d.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.