Ačkoliv v Evropě není jméno Pathfinder až tak známé, ve Spojených státech se řadí k nejpopulárnějším za celou dobu působení Japonců na tamním trhu. Vždy přitom patřilo velkému off-roadu, později přetransformovanému na SUV. Pro rok 2017 se jeho aktuální vydání podrobilo omlazovací kúře, v jejímž rámci došlo na nový vzhled i přepracované motory.
Současná čtvrtá generace Nissanu Pathfinder spatřila světlo světa v roce 2012 a svým stylem zapadla přesně do rodiny nových modelů japonské automobilky s maskou chladiče ve tvaru písmene V. Ta zůstala zachována i pro nový modelový rok, nyní je ale ještě o něco málo výraznější. Přepracovaná světla mají standardní LED diody denního svícení ve tvaru bumerangu a lépe sedí k novému nárazníku s jinými mlhovkami. Další změny zahrnují do zrcátek integrované směrovky, nové víko kufru (s bezdotykovým otevíráním a polohou paměti) a jiný zadní nárazník. 18- nebo 20palcová litá kola dostala také nový design.
Do kabiny se nastěhovala nejnovější multimediální výbava v čele s osmipalcovou dotykovou obrazovkou infotainmentu, zahrnující rovněž navigaci, konektivitu s chytrými telefony nebo nejrůznější aplikace. Mezi budíky pak má místo přepracovaný palubní počítač s detailnějšími informacemi o vozidle. Nejvíce změn se ale odehrálo tam, kam běžný zákazník na první pohled jen těžko dohlédne. 3.5litrový šestiválec (jednotlivé válce jsou z hliníku) pod kapotou dostal mimo jiné upravenou řídící jednotku, novou olejovou pumpu, písty a vzduchový systém, kompresní poměr zvýšený na 11,0:1 a především systém přímého vstřikování z velkého SUV Armada.
Provedené změny vedly k celkovému navýšení výkonu i točivého momentu, avšak nikoliv za cenu vyšší spotřeby. Pathfinder tak nyní nabízí 212 kW (288 k) při 6400 ot./min a 351 Nm při 4800 ot./min. Šestiválec spolupracuje s třetí generací bezestupňové převodovky Xtronic, nabízející možnost virtuálních převodových stupňů. Spotřeba paliva pro modely s pohonem předních kol zůstala na hodnotě 10,7 l/100 km, čtyřkolka na tom bude o pár desetinek hůře. Vedle motoru Nissan upravil také odezvu řízení, naladění podvozkových komponentů s tužšími tlumiči a novými pružinami a tažné schopnosti vozu. Nyní je tak možné zapřáhnout přívěs o hmotnosti až 2722 kilogramů. Nad bezpečností bdí balíček Driver Assistance, obsahující nouzové brzdění, tempomat, detekci pohybujících se objektů, panoramatický kamerový systém, sledování mrtvého úhlu a hlídání dopravy za vozidlem. Prodej omlazeného Pathfinderu začne na podzim, nejblíže českým hranicím jej koupíte v Rusku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.