Ačkoliv v Evropě není jméno Pathfinder až tak známé, ve Spojených státech se řadí k nejpopulárnějším za celou dobu působení Japonců na tamním trhu. Vždy přitom patřilo velkému off-roadu, později přetransformovanému na SUV. Pro rok 2017 se jeho aktuální vydání podrobilo omlazovací kúře, v jejímž rámci došlo na nový vzhled i přepracované motory.
Současná čtvrtá generace Nissanu Pathfinder spatřila světlo světa v roce 2012 a svým stylem zapadla přesně do rodiny nových modelů japonské automobilky s maskou chladiče ve tvaru písmene V. Ta zůstala zachována i pro nový modelový rok, nyní je ale ještě o něco málo výraznější. Přepracovaná světla mají standardní LED diody denního svícení ve tvaru bumerangu a lépe sedí k novému nárazníku s jinými mlhovkami. Další změny zahrnují do zrcátek integrované směrovky, nové víko kufru (s bezdotykovým otevíráním a polohou paměti) a jiný zadní nárazník. 18- nebo 20palcová litá kola dostala také nový design.
Do kabiny se nastěhovala nejnovější multimediální výbava v čele s osmipalcovou dotykovou obrazovkou infotainmentu, zahrnující rovněž navigaci, konektivitu s chytrými telefony nebo nejrůznější aplikace. Mezi budíky pak má místo přepracovaný palubní počítač s detailnějšími informacemi o vozidle. Nejvíce změn se ale odehrálo tam, kam běžný zákazník na první pohled jen těžko dohlédne. 3.5litrový šestiválec (jednotlivé válce jsou z hliníku) pod kapotou dostal mimo jiné upravenou řídící jednotku, novou olejovou pumpu, písty a vzduchový systém, kompresní poměr zvýšený na 11,0:1 a především systém přímého vstřikování z velkého SUV Armada.
Provedené změny vedly k celkovému navýšení výkonu i točivého momentu, avšak nikoliv za cenu vyšší spotřeby. Pathfinder tak nyní nabízí 212 kW (288 k) při 6400 ot./min a 351 Nm při 4800 ot./min. Šestiválec spolupracuje s třetí generací bezestupňové převodovky Xtronic, nabízející možnost virtuálních převodových stupňů. Spotřeba paliva pro modely s pohonem předních kol zůstala na hodnotě 10,7 l/100 km, čtyřkolka na tom bude o pár desetinek hůře. Vedle motoru Nissan upravil také odezvu řízení, naladění podvozkových komponentů s tužšími tlumiči a novými pružinami a tažné schopnosti vozu. Nyní je tak možné zapřáhnout přívěs o hmotnosti až 2722 kilogramů. Nad bezpečností bdí balíček Driver Assistance, obsahující nouzové brzdění, tempomat, detekci pohybujících se objektů, panoramatický kamerový systém, sledování mrtvého úhlu a hlídání dopravy za vozidlem. Prodej omlazeného Pathfinderu začne na podzim, nejblíže českým hranicím jej koupíte v Rusku.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.