SUV s atmosférickou V6 nevymřela, pro Nissan Pathfinder ale musíte za moře

Nissan Pathfinder dostal nový design karosérie i interiéru.
Nissan Pathfinder dostal nový design karosérie i interiéru., foto: Nissan
ar6 11. července 2016 03:15
Sdílej:

Ačkoliv v Evropě není jméno Pathfinder až tak známé, ve Spojených státech se řadí k nejpopulárnějším za celou dobu působení Japonců na tamním trhu. Vždy přitom patřilo velkému off-roadu, později přetransformovanému na SUV. Pro rok 2017 se jeho aktuální vydání podrobilo omlazovací kúře, v jejímž rámci došlo na nový vzhled i přepracované motory.

Současná čtvrtá generace Nissanu Pathfinder spatřila světlo světa v roce 2012 a svým stylem zapadla přesně do rodiny nových modelů japonské automobilky s maskou chladiče ve tvaru písmene V. Ta zůstala zachována i pro nový modelový rok, nyní je ale ještě o něco málo výraznější. Přepracovaná světla mají standardní LED diody denního svícení ve tvaru bumerangu a lépe sedí k novému nárazníku s jinými mlhovkami. Další změny zahrnují do zrcátek integrované směrovky, nové víko kufru (s bezdotykovým otevíráním a polohou paměti) a jiný zadní nárazník. 18- nebo 20palcová litá kola dostala také nový design.

Do kabiny se nastěhovala nejnovější multimediální výbava v čele s osmipalcovou dotykovou obrazovkou infotainmentu, zahrnující rovněž navigaci, konektivitu s chytrými telefony nebo nejrůznější aplikace. Mezi budíky pak má místo přepracovaný palubní počítač s detailnějšími informacemi o vozidle. Nejvíce změn se ale odehrálo tam, kam běžný zákazník na první pohled jen těžko dohlédne. 3.5litrový šestiválec (jednotlivé válce jsou z hliníku) pod kapotou dostal mimo jiné upravenou řídící jednotku, novou olejovou pumpu, písty a vzduchový systém, kompresní poměr zvýšený na 11,0:1 a především systém přímého vstřikování z velkého SUV Armada.

Provedené změny vedly k celkovému navýšení výkonu i točivého momentu, avšak nikoliv za cenu vyšší spotřeby. Pathfinder tak nyní nabízí 212 kW (288 k) při 6400 ot./min a 351 Nm při 4800 ot./min. Šestiválec spolupracuje s třetí generací bezestupňové převodovky Xtronic, nabízející možnost virtuálních převodových stupňů. Spotřeba paliva pro modely s pohonem předních kol zůstala na hodnotě 10,7 l/100 km, čtyřkolka na tom bude o pár desetinek hůře. Vedle motoru Nissan upravil také odezvu řízení, naladění podvozkových komponentů s tužšími tlumiči a novými pružinami a tažné schopnosti vozu. Nyní je tak možné zapřáhnout přívěs o hmotnosti až 2722 kilogramů. Nad bezpečností bdí balíček  Driver Assistance, obsahující nouzové brzdění, tempomat, detekci pohybujících se objektů, panoramatický kamerový systém, sledování mrtvého úhlu a hlídání dopravy za vozidlem. Prodej omlazeného Pathfinderu začne na podzim, nejblíže českým hranicím jej koupíte v Rusku.

Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?