Ačkoliv v Evropě není jméno Pathfinder až tak známé, ve Spojených státech se řadí k nejpopulárnějším za celou dobu působení Japonců na tamním trhu. Vždy přitom patřilo velkému off-roadu, později přetransformovanému na SUV. Pro rok 2017 se jeho aktuální vydání podrobilo omlazovací kúře, v jejímž rámci došlo na nový vzhled i přepracované motory.
Současná čtvrtá generace Nissanu Pathfinder spatřila světlo světa v roce 2012 a svým stylem zapadla přesně do rodiny nových modelů japonské automobilky s maskou chladiče ve tvaru písmene V. Ta zůstala zachována i pro nový modelový rok, nyní je ale ještě o něco málo výraznější. Přepracovaná světla mají standardní LED diody denního svícení ve tvaru bumerangu a lépe sedí k novému nárazníku s jinými mlhovkami. Další změny zahrnují do zrcátek integrované směrovky, nové víko kufru (s bezdotykovým otevíráním a polohou paměti) a jiný zadní nárazník. 18- nebo 20palcová litá kola dostala také nový design.
Do kabiny se nastěhovala nejnovější multimediální výbava v čele s osmipalcovou dotykovou obrazovkou infotainmentu, zahrnující rovněž navigaci, konektivitu s chytrými telefony nebo nejrůznější aplikace. Mezi budíky pak má místo přepracovaný palubní počítač s detailnějšími informacemi o vozidle. Nejvíce změn se ale odehrálo tam, kam běžný zákazník na první pohled jen těžko dohlédne. 3.5litrový šestiválec (jednotlivé válce jsou z hliníku) pod kapotou dostal mimo jiné upravenou řídící jednotku, novou olejovou pumpu, písty a vzduchový systém, kompresní poměr zvýšený na 11,0:1 a především systém přímého vstřikování z velkého SUV Armada.
Provedené změny vedly k celkovému navýšení výkonu i točivého momentu, avšak nikoliv za cenu vyšší spotřeby. Pathfinder tak nyní nabízí 212 kW (288 k) při 6400 ot./min a 351 Nm při 4800 ot./min. Šestiválec spolupracuje s třetí generací bezestupňové převodovky Xtronic, nabízející možnost virtuálních převodových stupňů. Spotřeba paliva pro modely s pohonem předních kol zůstala na hodnotě 10,7 l/100 km, čtyřkolka na tom bude o pár desetinek hůře. Vedle motoru Nissan upravil také odezvu řízení, naladění podvozkových komponentů s tužšími tlumiči a novými pružinami a tažné schopnosti vozu. Nyní je tak možné zapřáhnout přívěs o hmotnosti až 2722 kilogramů. Nad bezpečností bdí balíček Driver Assistance, obsahující nouzové brzdění, tempomat, detekci pohybujících se objektů, panoramatický kamerový systém, sledování mrtvého úhlu a hlídání dopravy za vozidlem. Prodej omlazeného Pathfinderu začne na podzim, nejblíže českým hranicím jej koupíte v Rusku.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.