Austrálie miluje vysoce výkonné vozy a vědí to snad úplně všichni. Třeba Škoda Auto má na tamním trhu největší úspěch s modelem Octavie RS a dneškem se na území protinožců dostala nová Honda NSX.
Ta zde vůbec poprvé ukázala naživo svou tvář, konkrétně v dealerství Hondy ve městě Melbourne. Již brzy navíc bude nominováno jen pět prodejců vozidel Honda, kteří dostanou tu čest prodávat novou generaci kultovní NSX. Ta je nově hybridním supersportem a například v Evropě se dostane do prodeje až začátkem příštího roku.
Když už mluvíme o prodeji, konkrétně v Austrálii bude prodej spuštěn na konci letoška. Nová generace NSX je vyráběna pouze ve Spojených státech amerických ve výrobním středisku Hondy v Marysville, ve státě Ohio. Týdně se pak vyrobí mezi šesti až osmi kusy, přičemž samotná produkce auta patří k těm nejpečlivějším.
„Očekáváme, že NSX bude velmi exkluzivní vůz a její technologie a vyjádření designu představuje vrchol nabídky od společnosti Honda,“ uvedl na konto nového supersportu ředitel australského zastoupení značky Stephen Collins.
Mimochodem, předešlá první generace Hondy NSX byla naposledy prodávána v Austrálii mezi lety 1991 a 2002 a celkem se zde prodalo 280 kusů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?