Dodge Neon rozhodně není ve světě automobilů neznámým jménem. Kompaktní sedan se vyráběl mezi lety 1994 a 2005 v celkem dvou generacích a nejen ve Spojených státech patřil mezi nejdostupnější vozy na trhu. Po více než deseti letech se označení Neon objevuje znovu, znovu má tříprostorovou karosérii, ale nabízet se bude (zatím) jen v Mexiku.
Dodge Neon kdysi patřil k poměrně populárním modelům napříč mladší i starší generací. Jeho výhodou byla cenová dostupnost a relativní nenáročnost, k tomu si také připočtěte třeba sportovní verzi SRT-4, která se objevila v nejedné počítačové hře. Neon se dostal i do Evropy, avšak pod označením Chrysler. Také třetí vydání vozu má evropské příbuzné, dárcem prakticky všeho od karosérie až po techniku se stal Fiat Tipo, někde prodávaný jako Egea.
Příbuznost s Tipem není těžké odhadnout, vždyť vzhled karosérie se liší jen typickým křížem v masce chladiče, chromovanou lištou s nápisem Dodge na víku kufru a logy na kolech. Ta mohou být mimochodem 16palcová ocelová, 16palcová litá nebo 17palcová litá. Moc se toho nezměnilo ani uvnitř 4,5 metru dlouhého sedanu s rozvorem o hodnotě 2,64 metru. Nové je logo na volantu, pětipalcový dotykový displej multimediálního systému Uconnect s Bluetooth, kaplička přístrojů i jednotlivé ovladače zůstávají stejné. Na špičce segmentu bude Neon nabídkou vnitřního prostoru, kdy například kufr pojme 520 litrů.
Také pod kapotou nejsou žádné velké změny, pomineme-li vyřazení naftových čtyřválců MultiJet. Základem je tak čtrnáctistovka Fire o výkonu 70 kW (95 k) s točivým momentem 130 Nm ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou. Silnější alternativu představuje šestnáctistovka E-Torq o výkonu 81 kW (110 k) s točivým momentem 152 Nm v kombinaci s automatickou šestistupňovou převodovkou. Ceník obsahuje výbavové stupně SE, SXT a SXT+, dva vyšší jsou určeny výhradně pro šestnáctistovku. Ceny se pohybují mezi 217 900 pesos (cca 283 000 korun) a 279 900 pesos (cca 364 000 korun), prodeje začnou 18. srpna. Spekulace také hovoří o možném importu do USA, kde by Neon nahradil končící Dodge Dart. To je ale hudba zatím vzdálené budoucnosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.