Toyota Supra byla vždy legendárním sportovním kupé. Už několik let se ale pracuje na jejím nástupci, který bude hybridem.
Nová generace vzniká ve spolupráci s německou automobilkou BMW a podle dostupných zpráv má použít shodnou podvozkovou platformu s chystaným BMW Z5. Obě auta ale budou naprosto odlišná a Toyota Supra například dostane jako první model značky dvouspojkovou automatickou převodovku.
Nová Supra dostane oproti Z5 prodlouženou verzi platformy a v porovnání s bavorákem má být o něco větší. Pak je tady taktéž rozdíl v koncepci, kdy Z5 bude kabriolet s plátěnou střechou, ale Supra bude kupé. Až časem může dorazit verze Targa s odnímacími střešními panely.
Nová Toyota Supra už ale nebude takovou, jakou jsme ji znali z 90.let. Nově totiž použije hybridní soustavu. Ta zahrne spalovací a elektrický motor. Základní benzinový motor bude pohánět zadní kola, kdežto předek bude obsluhovat menší elektromotor. O tom, jaký by mohla mít příští Supra výkon, ale nikdo přesně nehovoří.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?