Druhá generace Porsche Panamera se představila teprve před týdnem a už tady máme první fotky, kdy se vůz prohání na veřejných silnicích. Jedná se snad o prvního majitele?
Před pár dny byla Panamera nové generace přistižena na veřejných silnicích, konkrétně ve španělské Granadě. Podle registračních značek vozu se jedná nejspíše o kousek vlastněný samotnou automobilkou. Ta zde nejspíše pořizovala nové fotografie a videa kvůli nasledující prezentaci pro zákazníky a veřejnost.
Možné je i testování vozu na okruhu, to aby byl vůz dokonale vyladěn pro závodění i běžných silnicích. Zachycená verze s modrým lakem Sapphire Blue Metallic navíc vypadá vážně hezky, což podtrhuje fakt, že se navíc jedná o silnou variantu Turbo. Ta disponuje vidlicovým osmiválcem o objemu 4 litry s výkonem 550 koní při 5750 ot./min a točivým momentem 770 Nm od 1960-4500 ot./min.
Objednávkové knihy jsou však již dnes otevřené a první vyrobené kusy nové Panamery se dostanou do garáží svých majitelů až koncem letošního podzimu. Vybírat lze z verzí Panamera 4S, 4S Diesel a Turbo, později čekejme přiostřenou variantu GTS a dynamicky střižené kombi s názvem Sport Turismo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.